Busan osien kromausta

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
116-1117441574

Viesti Kirjoittaja 116-1117441574 »

Busasta saisi vielä tyylikkäämmän, jos kromauttaisi joitakin osia, esim. seisontatuen ja vanteet. Autoihmiset kuulemma käyvät kromauttamassa osiaan Tallinnan puolella. Tietääkö kukaan paikkoja Tallinnassa, jossa osia kromautetaan?

Mitens Busan vanteiden kromaus? Normaali, valmistajan suosituksen mukainen rengaskoko varmaan istuu vielä vanteelle kromauksen jälkeenkin?
Avatar
Jokimaa
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Heinä 2005, 14:11
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokimaa »

Tässä olisi ainakin yksi vaihtoehto http://www.streetcardesign.net/customcoating/index.html
Tänään liikun, syön ja juon tavalla, joka saa oloni tuntumaan hyvältä.
116-1126624259

Viesti Kirjoittaja 116-1126624259 »

itse mietin myös tuota vanteiden kromausta, mutta kuulemma ei suositella, koska toistuvat renkaiden vaihdot irroittavat kromauksen lopulta vanteen reunasta. wauhtikone oy noita alumiinile tekee ainakin..
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.. tossa Lizard´sin busassa on mielestäni päheemmät vanteet kuin kromiset. hmm.. makuja on monenlaisia ???

Tollasten tekemiseen vois löytyy apuja jos kiinnostaa :bike:

tosta

http://galleria.busanistit.org/Ksthb%3An-busa/1024x768
Avatar
Jokimaa
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Heinä 2005, 14:11
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokimaa »

Mitenhän tuo käytännössä tarkoittaa.
Saako sen tavallisista vanteista tehtyä????? :turbobusa:
Tänään liikun, syön ja juon tavalla, joka saa oloni tuntumaan hyvältä.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jokimaa kirjoitti:Mitenhän tuo käytännössä tarkoittaa.
Saako sen tavallisista vanteista tehtyä????? :turbobusa:
Perussetti, maalaus ja kehien kiillotus. Ei kai tuossa pitäisi olla mitään ihmeellistä? :wtf:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
116-1126624259

Viesti Kirjoittaja 116-1126624259 »

Maalaillut noita olen niin moneen kertaan, et nyt pyritään vähän tuohon suuntaan vanteiden sekä koko pyörän osalta :smoking:
Kuva
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

:shocked: :unclesam:
Avatar
Timppa
Site Admin
Viestit: 716
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 16:15
Paikkakunta: Anjalankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

turboJR kirjoitti:Maalaillut noita olen niin moneen kertaan, et nyt pyritään vähän tuohon suuntaan vanteiden sekä koko pyörän osalta :smoking:
turboJR kirjoitti:tuleva ens kesä ajellaan paljon radalla ja ehkä käydään varttimailia harjoittelemassa..


:respekt:
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

:wtf:

:O :O :O

:shocked:
72-1087041485

Viesti Kirjoittaja 72-1087041485 »

Juu kyllähän tuo kromaus tekee kiiltäväksi, mutta mites tuo käytännöllisyys... Ei kukaan sattuis tietämään, miten koko perän osat sais vaikka päällystettyä teflonilla, jos vaikka se ketjurasvahiekkapaska ei pysyis siellä? :p
116-1126624259

Viesti Kirjoittaja 116-1126624259 »

Himppa kirjoitti:Juu kyllähän tuo kromaus tekee kiiltäväksi, mutta mites tuo käytännöllisyys... Ei kukaan sattuis tietämään, miten koko perän osat sais vaikka päällystettyä teflonilla, jos vaikka se ketjurasvahiekkapaska ei pysyis siellä? :p
tuo kiillotus tai kromaus tuovat aina oman lisävaivansa mukanaan. kromaus ei kovin hyvin pysy alumiinissa ja kiillotettua pintaa saa hangata vähän väliä..itsellä tuo tahkoominen on jo verissä ja pestään sekä kiillotetaan normistikkin pyörä kerran viikossa..erilaisia pinnoitteita on paljon, mut eipä ole keksitty oikein mitään, jolla esim päästäis kiillotettujen osien huollosta yms..voihan tietty suojaa pistää päälle mutta helposti myös himmentää osat samalla..
116-1126624259

Viesti Kirjoittaja 116-1126624259 »

Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

ksthb kirjoitti:Hmm.. tossa Lizard´sin busassa on mielestäni päheemmät vanteet kuin kromiset. hmm.. makuja on monenlaisia ???

Tollasten tekemiseen vois löytyy apuja jos kiinnostaa :bike:

tosta

http://galleria.busanistit.org/Ksthb%3An-busa/1024x768

Syy miksi valitsin pelkän kiillotuksen ja puolien maalauksen on se että kaiken valtakunnan lakat vetää jossain välissä happea pinnan ja lakan väliin ja lopputulos on aika pirun ruma. Kiillotetuissa on työmaa pitää puhtaana mutta se on jokaisen oma valinta sitten se. Jos joskus tulee jälkiä rengaskoneessa jne niille jossain määrin pystyy jotain tekemään mutta jos on kromipintaa ja se vaurioituu niin aika heikot on vaihtiehdot. Onhan siistit kyllä. Näin ainakin itse tuumailin.
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Lizard kirjoitti:

Syy miksi valitsin pelkän kiillotuksen ja puolien maalauksen on se että kaiken valtakunnan lakat vetää jossain välissä happea pinnan ja lakan väliin ja lopputulos on aika pirun ruma. Kiillotetuissa on työmaa pitää puhtaana mutta se on jokaisen oma valinta sitten se. Jos joskus tulee jälkiä rengaskoneessa jne niille jossain määrin pystyy jotain tekemään mutta jos on kromipintaa ja se vaurioituu niin aika heikot on vaihtiehdot. Onhan siistit kyllä. Näin ainakin itse tuumailin.
[/quote]
no mites sitte, ootko joutunu usein kesässä kiilottaan uudestaan? Eli himmeneekö se kiilto siitä pesujen ja paskan yms. mukana?


:stupid:
Vastaa Viestiin