Shifterin kääntö

Airbox, pair, TRE, sekä muita omia virityksiä
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Niinku varmaan kaikki tietää, yleensä shiftereissä piuha lähtee väärään suuntaan (ainakin cordona ja dynojet). Pitäis keksiä keino kääntää etupää polkimelle ja takapää vaihdeakselille.
Helpointa olis lienee laittaa polkimen niveleen oikeakätinen kierre ja vaihdeakselille vasenkätinen kierre. Mutta, kun ne nivelet on laitettu prässäämällä kiinni. Eli:

Nivelen ulko-osa on pallo-osassa kiinni sokkarenkaalla. Yritin tonkia sokkaa irti mutta en onnistunut. Olisko kellään tiedossa menetelmää millä tuo purkaantuu? Auttaako pelkkä raaka voima vai mahtaakohan koko nivel mennä pas2? Taikka tulisko mieleen jotain muita ideoita?

ps. pelkkä tankojen hitsailu ei auta, kun haluan sen shifterimulikan mahdollisimman lähelle poljinta. Tai jos cordonaan saa "etupäähän" suoraan vastakierteen niin kertokaatte.
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Tekee uudet kierteet? Hiemanhan se koko muuttuu, mutta sorvailee sitten palikoita lisää :p
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Niin, pukkaa siitä polkimen päästä vasenkätiset kierteet veks ja laita helicoililla oikeankätinen kierre? Saiskohan toiseen päähän tehtyä saman tempun eli saakohan vasenkätisiä helicoileja jostain?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Kun tarpeeksi yrittää niin näymmä joskus onnistuu.

Sen kuulan saa elävänä irti. Laitoin (normi)pultin kiinni ruuvipenkkiin ja ruuvasin siihen vaihdeakselin vivun. Kun sitä sokkarengasta painaa pienellä ruuvimeisselillä SISÄÄNPÄIN niin se kuula pääsee muljahtamaan kolostaan pois. Vastakierrepäähän mulla oli sattumalta ylimääräinen vastakierrepultti, eli sille sama homma. Jos osia ei saa mihinkään kiinni niin varmastikin menee vaikeaksi. Takaisin kiinnitys on vielä helpompi, kunhan vain painaa osat toisiinsa -> sokka antaa periksi ja kuula muljahtaa sisään ja jää kiinni. :musik
Vastaa Viestiin