Niinku varmaan kaikki tietää, yleensä shiftereissä piuha lähtee väärään suuntaan (ainakin cordona ja dynojet). Pitäis keksiä keino kääntää etupää polkimelle ja takapää vaihdeakselille.
Helpointa olis lienee laittaa polkimen niveleen oikeakätinen kierre ja vaihdeakselille vasenkätinen kierre. Mutta, kun ne nivelet on laitettu prässäämällä kiinni. Eli:
Nivelen ulko-osa on pallo-osassa kiinni sokkarenkaalla. Yritin tonkia sokkaa irti mutta en onnistunut. Olisko kellään tiedossa menetelmää millä tuo purkaantuu? Auttaako pelkkä raaka voima vai mahtaakohan koko nivel mennä pas2? Taikka tulisko mieleen jotain muita ideoita?
ps. pelkkä tankojen hitsailu ei auta, kun haluan sen shifterimulikan mahdollisimman lähelle poljinta. Tai jos cordonaan saa "etupäähän" suoraan vastakierteen niin kertokaatte.
Shifterin kääntö
Niin, pukkaa siitä polkimen päästä vasenkätiset kierteet veks ja laita helicoililla oikeankätinen kierre? Saiskohan toiseen päähän tehtyä saman tempun eli saakohan vasenkätisiä helicoileja jostain?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Kun tarpeeksi yrittää niin näymmä joskus onnistuu.
Sen kuulan saa elävänä irti. Laitoin (normi)pultin kiinni ruuvipenkkiin ja ruuvasin siihen vaihdeakselin vivun. Kun sitä sokkarengasta painaa pienellä ruuvimeisselillä SISÄÄNPÄIN niin se kuula pääsee muljahtamaan kolostaan pois. Vastakierrepäähän mulla oli sattumalta ylimääräinen vastakierrepultti, eli sille sama homma. Jos osia ei saa mihinkään kiinni niin varmastikin menee vaikeaksi. Takaisin kiinnitys on vielä helpompi, kunhan vain painaa osat toisiinsa -> sokka antaa periksi ja kuula muljahtaa sisään ja jää kiinni. :musik
Sen kuulan saa elävänä irti. Laitoin (normi)pultin kiinni ruuvipenkkiin ja ruuvasin siihen vaihdeakselin vivun. Kun sitä sokkarengasta painaa pienellä ruuvimeisselillä SISÄÄNPÄIN niin se kuula pääsee muljahtamaan kolostaan pois. Vastakierrepäähän mulla oli sattumalta ylimääräinen vastakierrepultti, eli sille sama homma. Jos osia ei saa mihinkään kiinni niin varmastikin menee vaikeaksi. Takaisin kiinnitys on vielä helpompi, kunhan vain painaa osat toisiinsa -> sokka antaa periksi ja kuula muljahtaa sisään ja jää kiinni. :musik