Olen tässä kahlaillut foorumia ristiin rastiin ja koittanut kalastaa tietoa PC:stä. Kaikenlaista on löytynyt ja jotain ehkäpä olen jopa tajunnutkin.
Voisitteko hieman valaista minua?
Kiinnostaisi vähän rakennella ja laittaa pyörää, mutta kun kokemusta/tietoa ei oikein siltä alalta löydy.
PC:n hankinta, malli suosituksia ja ohjelmointiin liittyviä seikkoja, esim. mitä tekee toimiessaan ja mitä asioita sillä voi muutella.
PCIIIUSB on ollut monessa topicissa esillä... Ilmeisesti ihan hyvä vaihtoehto....? ???
tuosta pc3usb:stä sen verran ,että itellä on sellainen asennettuna bmc filtterin kera ja säädettynä saatiin 173hv takapyörältä ,asennus tehtiin göteborissa ,mittautin tehot torsti varpulan luona nyt lomilla ,saatiin tehoiksi 163,eli löytykin 10 hepoa vähemmän,on myös yoshin koko putki paikoillaan.tietenkin riippuu kuka tuon säädöt tekee,jos on todella asiansa osaava hemmo,mitä minun kohdalla ei ollut,pyörä käy liian laihalla alhaalla ja sitä rataa.kannattaa viedä pyörä sellaiselle kaverille joka tosiaan taitaa nuo hommatl,esim. siukola ,koskenniemi,torsti varpula.ja toisaalta saat säädettyä sen ilman pc3:in oman boxin kautta,ei ole suurempia eroja pc3 verrattuna,eikä kannate laittaa eriä ilma filtteriä,orggi käy ihan hyvin.turha maksaa muutaman hevosen takia ku oman suzukin boxin kautta voi saada ne muutaman hepon lisää,mutta tämä on minun mielipide.soita torsti varpulalle ja juttele sen kanssa... on osaava kaveri,suosittelen,olisin ittekki säädättännyt siellä omani ,mutta oli kiirus lomille,hehehheh
tuskin monikaan saa säädettyä kerralla 100% toimivaksi joka alueella.ja ne kiistellyt penkkierot taitaa tässäkin tulla esiin tuskin tuossakaan osaamattomuudesta kyse koskenniemikin myönsi että nimenomaan alarekisterin säätö vaatii aikaa ja useimmiten joutuu hiukan parsimaan jälkeenpäin.täytyy kyllä myöntää että säätötavoissa on eroja.
itse käytin pyörän sattuneista syistä kimmolla ja näin jälkeenpäin täytyy myöntää että ero ajettavuudessa on huomattava.lukemat nyt on mitä on,mutta todistettavasti lisää tuli ja paikallaan on:micronin putkisto,k&n,pc3usb ja kaiken kruunaa shifteri tää on hjyvä
ja on muuten eroa oman boxin säädöllä ja pc:llä kuin yöllä ja päivällä vaikka kuvittelin kans ettei oo
Power Commanderin netti sivuiltahan löytyy valmiita karttoja, mutta eikös ne oo jenkkiversion mopoille, jotka vissiin erilaisia?! Saako euromalleihin mistään valmiita karttoja? Jos säädätää commanderin penkissä hyvin toimivax, saako sen kartan tietokoneelle päin siirrettyä? Jos tällainen mahdollisuus olis, vois "keräillä" karttoja, ja verrata niitä keskenään! Busanisti porukassakin löytyy varmaan yhtä monta karttaa, kuin mopoakin! Niistä saatais oma galleria, josta jokainen vois kokeilla, jos haluu muutoksia? Onko ihan p...seestä tää idea?
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi kirjoitti:Power Commanderin netti sivuiltahan löytyy valmiita karttoja, mutta eikös ne oo jenkkiversion mopoille, jotka vissiin erilaisia?! Saako euromalleihin mistään valmiita karttoja? Jos säädätää commanderin penkissä hyvin toimivax, saako sen kartan tietokoneelle päin siirrettyä? Jos tällainen mahdollisuus olis, vois "keräillä" karttoja, ja verrata niitä keskenään! Busanisti porukassakin löytyy varmaan yhtä monta karttaa, kuin mopoakin! Niistä saatais oma galleria, josta jokainen vois kokeilla, jos haluu muutoksia? Onko ihan p...seestä tää idea?
Itse käytin eilen pyörää Kemissä jotta saataisiin tuota EMS:ää vähän säädettyä. Siihen löytyi Yoshimuran sivuilta kartta joka on tehty Yoshi 4-2-1 full system + airboxmod pyörään. Ei ainakaan minulla toiminut semmoisenaan. Jo pelkillä Suzukin vakio ECU:illakin on kuulemma eroa keskenään vaikka on täsmälleen samat säädöt sisässä. Eli kyllä se yleensä penkkiajoa vaatii jotta saisi paremmin toimimaan.
En tiedä missä muut ovat Commandereitaan säädättäneet mutta ainakin Koskenniemi 'sinetöi' PC:n säädön jälkeen jotta tehtyä karttaa ei saisi vehkeestä ulos ja nettiin levitykseen. En tiedä miten tuo käytännössä on toteutettu, jokin sopimus ilmeisesti jota rikkomalla pääsee raastupaan tms. Teknisestihän tuo on vain johto kii PC:hen ja napin painalluksella saa kartan ulos.
Itsellä on ainakin huipputehot nyt aika kohdillaan, hieman testiajoa kadulla vielä vaatii että osaa sanoa tuon alakerran toimivuudesta enempää. Ainakin penkissä seokset näytti ok:lta. Mutta ainakin hyvä puoli on nyt että vehjasta pääsee itse säätämään jos siltä tuntuu. Muistaa vaan tallentaa edes jotenkin toimivat kartat talteen että pääsee takaisin lähtöruutuun mikäli menee säädöt ihan metsään. :laugh: Mun kartan saa kyllä käyttöönsä ihan kuka vaan ketä kiinnostaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tommon tuli mieleen, että mulla olis mahdollisuus saada "edullinen" (alle 230) uus PCIIIUSB jenkkikylästä kaverin mukana tänne finskeihin. Liekö itse PC vehkeessä mitään eroa jenkkimallin ja eurooppamallin bussien kesken? ??? Ainakin nuo tuotekoodit on siellä ihan samat kuin täällä finskeissäkin myytävissä malleissa ... ken tietää ?
BussiJussi kirjoitti:Power Commanderin netti sivuiltahan löytyy valmiita karttoja, mutta eikös ne oo jenkkiversion mopoille, jotka vissiin erilaisia?! Saako euromalleihin mistään valmiita karttoja? Jos säädätää commanderin penkissä hyvin toimivax, saako sen kartan tietokoneelle päin siirrettyä? Jos tällainen mahdollisuus olis, vois "keräillä" karttoja, ja verrata niitä keskenään! Busanisti porukassakin löytyy varmaan yhtä monta karttaa, kuin mopoakin! Niistä saatais oma galleria, josta jokainen vois kokeilla, jos haluu muutoksia? Onko ihan p...seestä tää idea?
Itse käytin eilen pyörää Kemissä jotta saataisiin tuota EMS:ää vähän säädettyä. Siihen löytyi Yoshimuran sivuilta kartta joka on tehty Yoshi 4-2-1 full system + airboxmod pyörään. Ei ainakaan minulla toiminut semmoisenaan. Jo pelkillä Suzukin vakio ECU:illakin on kuulemma eroa keskenään vaikka on täsmälleen samat säädöt sisässä. Eli kyllä se yleensä penkkiajoa vaatii jotta saisi paremmin toimimaan.
En tiedä missä muut ovat Commandereitaan säädättäneet mutta ainakin Koskenniemi 'sinetöi' PC:n säädön jälkeen jotta tehtyä karttaa ei saisi vehkeestä ulos ja nettiin levitykseen. En tiedä miten tuo käytännössä on toteutettu, jokin sopimus ilmeisesti jota rikkomalla pääsee raastupaan tms. Teknisestihän tuo on vain johto kii PC:hen ja napin painalluksella saa kartan ulos.
Itsellä on ainakin huipputehot nyt aika kohdillaan, hieman testiajoa kadulla vielä vaatii että osaa sanoa tuon alakerran toimivuudesta enempää. Ainakin penkissä seokset näytti ok:lta. Mutta ainakin hyvä puoli on nyt että vehjasta pääsee itse säätämään jos siltä tuntuu. Muistaa vaan tallentaa edes jotenkin toimivat kartat talteen että pääsee takaisin lähtöruutuun mikäli menee säädöt ihan metsään. :laugh: Mun kartan saa kyllä käyttöönsä ihan kuka vaan ketä kiinnostaa.
noniin eli penkki oli oikea mutta paljonko irtosi tehoja??
valtsu1300r kirjoitti:Tommon tuli mieleen, että mulla olis mahdollisuus saada "edullinen" (alle 230) uus PCIIIUSB jenkkikylästä kaverin mukana tänne finskeihin. Liekö itse PC vehkeessä mitään eroa jenkkimallin ja eurooppamallin bussien kesken? ??? Ainakin nuo tuotekoodit on siellä ihan samat kuin täällä finskeissäkin myytävissä malleissa ... ken tietää ?
Pitäs olla jenkeissä, ja täällä sama laite. Saiskohan tuotua kaveris sytytysmodulin edukkaasti? Eli ignition module, malli 6-07 vm. 02-05!!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Se on commanderiin tuleva lisälaite, jolla pystyy säätämään sytytyksestä esim. ajoitusta. En oo vielä perehtynyt enempää. Käy kato powercommander.com, siellä on kerrottu ignition modulesta, englannin murteella jotain!! Jos edukkaasti jostain sais, oesin aekalaella kiinnostunut!! Ai, niin mullakin paukku sataset rikki, Vähän paljon kirjoitellut!?
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Otetaampa vanha topic esille...
Tuommoisen USB PC:n hommasin, asensin ja netistä kopioitua karttaa laittaessa aloin miettimään...
Kartta jonka kopioin www.powercommander.com:
M312-511 - European Model with Yoshimura Tri-Oval slip-ons, 02 Sensor disconnected and stock or aftermarket air filter
Vaikka putket ei aivan samat(yoshi R-22) ole mutta tuossa kun käsketään O2 irroittamaan. Kartan kun avaa ohjelmalla, siellä lukee seuraavaa:
2002-2003 Suzuki GSX1300R Hayabusa European model
Yoshimura Tri-Oval bolt-on open end cans
Stock or aftermarket air filter
Unplug lamda sensor connector (R/H side, near clutch)
Unplug pin 11 on ECU large connector to disable FI light
Eli kartan sisällä olevassa infossa on vuosiluvutkin jo. Itselläni 06 malli joten alkaa jo kartta epäilyttämään. Lisäksi vielä pitäisi tehdä näköjään kaksi toimenpidettä, irroittaa lampdan liitin jostain läheltä kytkintä (en ymmärrä) ja lisäksi irroittaa ECU:lta johto...
Nyt kiinnostaisikin tietää onko joku tehnyt näin? Tuon ecun johdon irroituksen ymmärrän jos FI valo alkaa palamaan, mutta entä jos ei ala, voiko johdon jättää kiinni? Entä haittaako tuo jotenkin jos lampda anturin jättää paikoilleen. Tiedän kyllä että parhain olisi kun veisi jonnekkin säädätettäväksi, mutta tälle kesälle en ajatellut enään moista maksaa.
Eikös Jenkki versiossa ole jotain erolaisia säätöjä Emission Controllin vuoksi?
Tuo vois aiheuttaa sen, että pitää olla eri MAPit eu-malleille.
Ja lisäksi kysymys
Kertokaa nyt suoraan kannattaako pistää rahoja PC III USB malliin, jos ei maximi tehoja tarvi lisää, mutta haluaa KOKO kierrosalueen toimimaan paremmin?
(nimen omaan alakertaa ja keskikohtaa nätimmäksi, että olisi kivempi ajella lisäpaino tarakalla, juu nou
Mulla modit: PAIR pois, Airbox, AITS ja Devilin täystuubi.
Vai onko Busat tehty ainoastaan nopeille maanteille ja jätetty kaupunki käyttäytyminen nykiväksi.. kompromissi on aina kompromissi...
Eikös Jenkki versiossa ole jotain erolaisia säätöjä Emission Controllin vuoksi?
Tuo vois aiheuttaa sen, että pitää olla eri MAPit eu-malleille.
Ja lisäksi kysymys
Kertokaa nyt suoraan kannattaako pistää rahoja PC III USB malliin, jos ei maximi tehoja tarvi lisää, mutta haluaa KOKO kierrosalueen toimimaan paremmin?
(nimen omaan alakertaa ja keskikohtaa nätimmäksi, että olisi kivempi ajella lisäpaino tarakalla, juu nou
Mulla modit: PAIR pois, Airbox, AITS ja Devilin täystuubi.
Vai onko Busat tehty ainoastaan nopeille maanteille ja jätetty kaupunki käyttäytyminen nykiväksi.. kompromissi on aina kompromissi...
No vaikka en lambdaa poistanut, johtoja katkonut, enkä pyörän säädätystä penkissä raaskinut maksaa vaan otin vain kartan netistä(viitaten edelliseen viestiini), niin olen ainakin itse ollut tyytyväinen nimenomaan kaupunkiajamiseen koska kaasun ON/OFF ominaisuus lievittyi hieman helpottaen juuri risteysajoa. Myös tuo surullisenkuuluisa nykiminen lievittyi. Voisin kuvitella että jos se vielä säädettäisiin oikein niin varmaan paranee. Komentajan hinnasta voisin sanoa sen verran että jo kolmen liikkeen tarjousten välille hintaeroa syntyi 50e joten kannattaa kysellä ennen kuin ostaa ettei vaan ovh hintaa mene maksamaan...