Nesteet sekaisin - Jäähdytin nesteet öljyn seassa

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Tomppa83
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Touko 2021, 20:26
Paikkakunta: Marttila

Viesti Kirjoittaja Tomppa83 »

Tere kaikille!

Nyt on käynyt niin ikävästi että on mennyt mömmöt sekaisin Gen1 stä. Eli lämmöt alkoi ajossa nouseen, ja huomasin että öljyt olivat vaaleeta vaahtoa. Noh, nyt sitten aattelin ensimmäisenä kysellä että onko jotain ns. tyyppivikaa, josta vuotaa? Vai aletaanko suoraan purkamaan vaan kantta irti jne. Vesipumpun kuitenkin jo purkasin, eikä veden joukossa öljyä ollut. Näin ollen painepuolelta ei kannentiiviste ainakaan vuoda.
Kiitokset jo etukäteen.
Tomppa hoitaa
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Tomppa83 kirjoitti:Tere kaikille!

Nyt on käynyt niin ikävästi että on mennyt mömmöt sekaisin Gen1 stä. Eli lämmöt alkoi ajossa nouseen, ja huomasin että öljyt olivat vaaleeta vaahtoa. Noh, nyt sitten aattelin ensimmäisenä kysellä että onko jotain ns. tyyppivikaa, josta vuotaa? Vai aletaanko suoraan purkamaan vaan kantta irti jne. Vesipumpun kuitenkin jo purkasin, eikä veden joukossa öljyä ollut. Näin ollen painepuolelta ei kannentiiviste ainakaan vuoda.
Kiitokset jo etukäteen.
Kannen tiiviste/kansi,

vesipumpun akselista voisi päästä mutta se kyllä näkyisi kun pumppu on irti
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Tomppa83
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Touko 2021, 20:26
Paikkakunta: Marttila

Viesti Kirjoittaja Tomppa83 »

Näin vähän itsekkin meinasin. Onko tietoa että mistä saa helposti tiivisteet tilattua kotiin ja tarviiko paljon muita osia kuin tuon kannen tiivisteen? Kannattaako samalla vaihtaa esim jakoketju tai tarviiko pultteja vaihtaa? Pyörällä on jo kuitenkin noin 100tkm takana
Tomppa hoitaa
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Tuo mitä samlla vaihtta riippuu siitä mitä sieltä löytyy ja mitä on käyttö jatkossa,
jokusen ~100tkm ajetun availlut niin isompaa kulumaa ei olle näkynyt
ohjurin kumit kovia, ketju hieman venynyt että ehkäpä ketju ventilin kumit samall kun kansi on irti,
tietysti samlla tarkistta sylinterit,


tiivisteitä ja muita osia niin vaikka

https://www.orientexpress.com/Suzuki-GSX1300R-2002-parts.aspx

https://store.schnitzracing.com/suzuki/hayabusa

https://dragrace.fi/index.p....ar=2002

https://www.npm.fi/fi....visteet

tai vaikka stormilta

tarjontaa on vaikka kuinka ja noistakin kaikista tulee kotiin asti
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kyllä minä ainakin oikaisin kannen ja ryhmän tasopinnat jos on tommonen käyny (ja onkin käynyt, useamman kerran virikoneessa). Venttiilivarren suojakumit vaihtoon ja venttiilien läppäys samalla niin "tulee kuin uusi".
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin