Gen1 ei starttaa
Oletko tarkastanut että kytkinkahvassa oleva mikrokytkin toimii oikein? Eli kytkee kun kytkimen painaa pohjaan?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Oletko tarkastanut että kytkinkahvassa oleva mikrokytkin toimii oikein? Eli kytkee kun kytkimen painaa pohjaan?
Mikrokytkin kyllä napsahtaa, kun kahvan painaa pohjaan, mutta en ole mitannut tuota (tai mitään muutakaan vielä).
Ilman kytkimen painamista starttinappulan painaminen ei aiheuta edes sitä naksahdusta, joten olettaisin mikrokytkimen toimivan.
Ja jos sähkö tulee startille asti niin ennenkuin vaihdat sen niin kokeile putsata sisältä se. Hiilimoskaa yleensä riittää sisällä ja kuparipinnat mihin hiilet ottaa on monesti aika mustat. Kahdesta startista itsellä kokemusta:
1) Pyörijässä jotain vikaa, ei jaksa pyörittää edes tulpatonta konetta (tässä magneetit ja kuori ok)
2) Teki harakirin kun kuoresta irtosi magneetti. Totaalijumissa. Tässä pyörijä kuitenkin ok.
--> Näistä sai näppärästi sitten "kolmannen" kun yhdisteli ensin hajonneesta kuoren ja toisesta hajonneesta tuon pyorijän. :laugh:
1) Pyörijässä jotain vikaa, ei jaksa pyörittää edes tulpatonta konetta (tässä magneetit ja kuori ok)
2) Teki harakirin kun kuoresta irtosi magneetti. Totaalijumissa. Tässä pyörijä kuitenkin ok.
--> Näistä sai näppärästi sitten "kolmannen" kun yhdisteli ensin hajonneesta kuoren ja toisesta hajonneesta tuon pyorijän. :laugh:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mitäs kautta tuota startille tulevaa jännitettä pääsisi kätevimmin mittaamaan? En nyt ihan äkkiä keksinyt, kun otin tankin ylös.
Ja onkohan tuo akku nyt kuitenkaan ihan kunnossa... Eilen latasin sen täyteen ja nyt parin lyhyen startin jälkeen CTEK näyttää kolmostasoa ja napajännite oli 12,1.
Rele kuulostaisi ainakin naksahtavan joka kerta kun starttia painaa.
Edited By Spade on 1469464494
Ja onkohan tuo akku nyt kuitenkaan ihan kunnossa... Eilen latasin sen täyteen ja nyt parin lyhyen startin jälkeen CTEK näyttää kolmostasoa ja napajännite oli 12,1.
Rele kuulostaisi ainakin naksahtavan joka kerta kun starttia painaa.
Edited By Spade on 1469464494
Eikö se virtakaapeli ole siinä startin päällä, takakannen lähettyvillä?
Muistelin että ois ollu näkösällä kun tankin nostaa ylös.
Voi olla sellasen suojakumin alla se kiinnitysmutteri.
Mulla ainakin huonolla akulla joko jaksoi pyörittää verkkaisesti tai sitten virrat katos pyörästä napin painalluksen ajaksi. Sitten kun löysäs starttinapin niin mittaristo ym. Teki saman kun virrat laittaa päälle...
Edited By K.puska on 1469465062
Muistelin että ois ollu näkösällä kun tankin nostaa ylös.
Voi olla sellasen suojakumin alla se kiinnitysmutteri.
Mulla ainakin huonolla akulla joko jaksoi pyörittää verkkaisesti tai sitten virrat katos pyörästä napin painalluksen ajaksi. Sitten kun löysäs starttinapin niin mittaristo ym. Teki saman kun virrat laittaa päälle...
Edited By K.puska on 1469465062
Nyt pääsin mittaamaan startille tulevaa jännitettä. Oikean sivukatteen kun avasi, niin sivulta sai ujutettua mittarin kärjen startille.
Vaikuttaa siltä, että startti saa sähköä satunnaisesti ja kaikilla niillä kerroilla se lähtee pyörimään. Olisiko rele sitten seuraava epäilty?
Edited By Spade on 1469548000
Vaikuttaa siltä, että startti saa sähköä satunnaisesti ja kaikilla niillä kerroilla se lähtee pyörimään. Olisiko rele sitten seuraava epäilty?
Edited By Spade on 1469548000
Jep rele tarkistaa ja jos et vielä tarkistanut niin tarkista myösSpade kirjoitti:Nyt pääsin mittaamaan startille tulevaa jännitettä. Oikean sivukatteen kun avasi, niin sivulta sai ujutettua mittarin kärjen startille.
Vaikuttaa siltä, että startti saa sähköä satunnaisesti ja kaikilla niillä kerroilla se lähtee pyörimään. Olisiko rele sitten seuraava epäilty?
- / + johtojen kunto/kiinitys
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Tässäpä ne tarkistettavat kohteet löytyy:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport