03 busa ei käynnisty - Chec valo palaa
- cosworthpower
- cosworthpower
Samoja juttuja kertaan ku edellisetkin,mutta toivottavasti helpommin ymmärrettävässä muodossa.
Kytkin kaffa: Täytyy olla painettuna pohjaan ja jos on kaffat vaihdettu niin raja ei välttämättä poistu kun kaffa on säädetty lähelle stongaa. Käännä säätö asentoon 1. Liittimen irroittamalla saat rajan poistettua hyppylangalla.
Seisontajalan rajan voi kytkeä pois myös yhdistämällä johdot
Tappokytkin pois päältä ja vaihde vapaalle.
sitte lähtee viimmeistään....
Kytkin kaffa: Täytyy olla painettuna pohjaan ja jos on kaffat vaihdettu niin raja ei välttämättä poistu kun kaffa on säädetty lähelle stongaa. Käännä säätö asentoon 1. Liittimen irroittamalla saat rajan poistettua hyppylangalla.
Seisontajalan rajan voi kytkeä pois myös yhdistämällä johdot
Tappokytkin pois päältä ja vaihde vapaalle.
sitte lähtee viimmeistään....
- cosworthpower
Sama vika täällä. Check palaa, FI ei. Mittaritesti ok. Sulakkeet ok.
Talvella tuli käynnisteltyä pariin otteeseen, toimi. Tänään ropasin katteita ja stongaa + tankki kävi ylhäällä. Onko näillä nurkilla jotain piuhoja antureita tms, mitkä helposti huomaamatta räpeltyy irti? Silmämääräisesti kaikki näyttäs kuitenkin olevan paikallaan.
Btw, kuuluuko mittaritestin jälkeen lämpötilaneulan jäädä H asentoon?
Talvella tuli käynnisteltyä pariin otteeseen, toimi. Tänään ropasin katteita ja stongaa + tankki kävi ylhäällä. Onko näillä nurkilla jotain piuhoja antureita tms, mitkä helposti huomaamatta räpeltyy irti? Silmämääräisesti kaikki näyttäs kuitenkin olevan paikallaan.
Btw, kuuluuko mittaritestin jälkeen lämpötilaneulan jäädä H asentoon?
Ei kuulu jäädä H asentoon vaan palata näyttämään koneen sen hetkistä lämpötilaa. Oletettavasti myöskään polttoainepumppu ei käy päällä kun virrat kääntää päälle? Palaako vapaan merkkivalo kun vaihde on vapaalla? Vakiohommat kuten killswitch on tarkistettu? Eihän kaatumisanturin johto ole irti? Itse anturi on tankin kiinnitysraudan alla.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
minulla ainakin teki noi Ls:n säädettävät/lyhyet kahvat kesken ajokautta et ei kytkinkahva ottanutkaan "pohjaan" ja mopo ei sit startannut enää, muistin tuon jostain topicista ja säädin tuota kahvaa edemmäksi tangosta niin alko pelittää..oli vaan hakusessa kun kesken kautta /ajopäivää alkoi temppuilee.
-"elämä on motoristin parasta aikaa"
Hayabusa-"If your not on one then you are behind it"
Hayabusa-"If your not on one then you are behind it"
Tuo aiheuttaa vain sen että startti ei pyöri kun starttia painaa, ei edellä kuvatunlaisia oireita.
Kaikki vakiokohteet oli ok. Sulakkeet, releet, tappokytkin, vapaalla, kaatumisanturi silmämääräisesti ehjä. Pumppu ei pyörähtänyt.
Vittuunnuttuani putsasin tankin alla olevat sähköliitännät ja ruikin elektroniikkaputsia vähän joka suuntaan jolloin lähti toimimaan... hetkeksi. Vika palasi parin päivän seisonnan jälkeen ja sama sekava sohiminen spraylla "korjasi" jälleen tilanteen.
Toinen pari silmiä tallilla huomas tänään, että iski kipinää startatessa. Edellisen omistajan jäljiltä maadotuspiste (jossa tyhjäkäynnin säätöruuvi kiinni) ihan vituillaan, ylipitkä pultti ja kierteet paskana joten kengät heiluu vapaana. Kyl sen olin huomannu et heiluupa vapaasti tuo säätönuppi, mut ei tullut mieleen et siihen olisi myös jotain maadoitettu.
Eli ei varsinaisesti vika vaan jonkun rävellyksen ansio. Täytyy tuo maadoituspiste fiksaa, tod näk siinä se oli. Busa on mulle tuore tuttavuus, nyt vasta päässyt kunnolla opettelemaan mitä katteiden alla on.
Et näin edennyt oma episodi. Stooria lähinnä siks, kun tympii yli kaiken vikoja googlatessa eri foorumeiden threadit, joissa vaan kerrotaan lopuksi että KUNNOSSA ON, ilman mainintaa miten vika havaittiin ja korjattiin. Mun tapauksesta tuskin on kenellekään samojen oireiden kanssa painivalle hyötyä. Rävelletty maavika, klassikko.
Kiitos ja anteeksi
Edited By keesto on 1460225547
Vittuunnuttuani putsasin tankin alla olevat sähköliitännät ja ruikin elektroniikkaputsia vähän joka suuntaan jolloin lähti toimimaan... hetkeksi. Vika palasi parin päivän seisonnan jälkeen ja sama sekava sohiminen spraylla "korjasi" jälleen tilanteen.
Toinen pari silmiä tallilla huomas tänään, että iski kipinää startatessa. Edellisen omistajan jäljiltä maadotuspiste (jossa tyhjäkäynnin säätöruuvi kiinni) ihan vituillaan, ylipitkä pultti ja kierteet paskana joten kengät heiluu vapaana. Kyl sen olin huomannu et heiluupa vapaasti tuo säätönuppi, mut ei tullut mieleen et siihen olisi myös jotain maadoitettu.
Eli ei varsinaisesti vika vaan jonkun rävellyksen ansio. Täytyy tuo maadoituspiste fiksaa, tod näk siinä se oli. Busa on mulle tuore tuttavuus, nyt vasta päässyt kunnolla opettelemaan mitä katteiden alla on.
Et näin edennyt oma episodi. Stooria lähinnä siks, kun tympii yli kaiken vikoja googlatessa eri foorumeiden threadit, joissa vaan kerrotaan lopuksi että KUNNOSSA ON, ilman mainintaa miten vika havaittiin ja korjattiin. Mun tapauksesta tuskin on kenellekään samojen oireiden kanssa painivalle hyötyä. Rävelletty maavika, klassikko.
Kiitos ja anteeksi
Edited By keesto on 1460225547
Juuri edellä mainittu harmittaa monessa säikeessä itseänikin kun tarinoitu on mutta ongelman ratkaisu jää monelta kertomatta. Hienoa kun oman tapauksesti kerroit!