03 busa ei käynnisty - Chec valo palaa

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
cosworthpower
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 08:25
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja cosworthpower »

Joo elikkä on tollanen 2003 vuoden busa ja se ei käynnisty. Chec valo palaa taulussa. Mitään ei kuulu kun vääntää avaimesta virrat päälle, b-pumppu ei pyöri...
#644 Black is pop, ´09
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Onhan vaihde vapaalla jos nojaa seisontajalkaan kun yrität käynnistää, muistelisin päälle kytketyn vaihteen aiheuttavan tuolaisen ilmiön.
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Killswitch.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
cosworthpower
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 08:25
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja cosworthpower »

Kaikkea näitä ns. helppoja juttuja kokeiltu, mutta ei auta... En ole ehtinyt perehtymään asiaan paremmin mutta ajattelin kysellä valmiiks että mitä kannattais ekaks ruveta rassaileen kun kiireiltään ehtii.
#644 Black is pop, ´09
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Samoja juttuja kertaan ku edellisetkin,mutta toivottavasti helpommin ymmärrettävässä muodossa.

Kytkin kaffa: Täytyy olla painettuna pohjaan ja jos on kaffat vaihdettu niin raja ei välttämättä poistu kun kaffa on säädetty lähelle stongaa. Käännä säätö asentoon 1. Liittimen irroittamalla saat rajan poistettua hyppylangalla.

Seisontajalan rajan voi kytkeä pois myös yhdistämällä johdot

Tappokytkin pois päältä ja vaihde vapaalle.

sitte lähtee viimmeistään....
Avatar
tohtori1
Viestit: 35
Liittynyt: 08 Heinä 2011, 13:25

Viesti Kirjoittaja tohtori1 »

Itsellä kerran kanssa etsittiin vikaa samanlaisessa tapauksessa, takakatteen alla oli muovinen sähköjohtojen liitin päässyt irti. :wtf: :wtf: :wtf:

En ymmärrä miten se napsautettava malli oli yhtäkkiä sieltä pompannut auki mutta näin kävi ja kyllä pitkään oltiin kysymysmerkkinä että mikä vikana..

:D
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Taisipa olla että palanut ignition sulake aiheutti myös moisen ongelman. Löytyy mittariston vasemmalta puolelta muovien alla olevasta sulakerasiasta.
Avatar
cosworthpower
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 08:25
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja cosworthpower »

Isot kiitokset näistä vinkeistä, tarvii alottaa tutkiskelu kun ehtii. Ilmoittelen kun vika löytyy!
#644 Black is pop, ´09
anaconda
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Syys 2013, 11:31
Paikkakunta: hattula

Viesti Kirjoittaja anaconda »

Akku matalalla jännitteellä,aiheutti vian ainakin mulla. Akku laturiin ja heti käynnisty.:D
keesto
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Heinä 2015, 09:26
Paikkakunta: Hyvinge City

Viesti Kirjoittaja keesto »

Sama vika täällä. Check palaa, FI ei. Mittaritesti ok. Sulakkeet ok.
Talvella tuli käynnisteltyä pariin otteeseen, toimi. Tänään ropasin katteita ja stongaa + tankki kävi ylhäällä. Onko näillä nurkilla jotain piuhoja antureita tms, mitkä helposti huomaamatta räpeltyy irti? Silmämääräisesti kaikki näyttäs kuitenkin olevan paikallaan.

Btw, kuuluuko mittaritestin jälkeen lämpötilaneulan jäädä H asentoon?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ei kuulu jäädä H asentoon vaan palata näyttämään koneen sen hetkistä lämpötilaa. Oletettavasti myöskään polttoainepumppu ei käy päällä kun virrat kääntää päälle? Palaako vapaan merkkivalo kun vaihde on vapaalla? Vakiohommat kuten killswitch on tarkistettu? Eihän kaatumisanturin johto ole irti? Itse anturi on tankin kiinnitysraudan alla.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
race
Viestit: 180
Liittynyt: 23 Touko 2004, 18:48
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja race »

:) minulla ainakin teki noi Ls:n säädettävät/lyhyet kahvat kesken ajokautta et ei kytkinkahva ottanutkaan "pohjaan" ja mopo ei sit startannut enää, muistin :bulb: tuon jostain topicista ja säädin tuota kahvaa edemmäksi tangosta niin alko pelittää..oli vaan hakusessa kun kesken kautta /ajopäivää alkoi temppuilee.
-"elämä on motoristin parasta aikaa"
Hayabusa-"If your not on one then you are behind it"
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tuo aiheuttaa vain sen että startti ei pyöri kun starttia painaa, ei edellä kuvatunlaisia oireita.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
keesto
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Heinä 2015, 09:26
Paikkakunta: Hyvinge City

Viesti Kirjoittaja keesto »

Kaikki vakiokohteet oli ok. Sulakkeet, releet, tappokytkin, vapaalla, kaatumisanturi silmämääräisesti ehjä. Pumppu ei pyörähtänyt.

Vittuunnuttuani putsasin tankin alla olevat sähköliitännät ja ruikin elektroniikkaputsia vähän joka suuntaan jolloin lähti toimimaan... hetkeksi. Vika palasi parin päivän seisonnan jälkeen ja sama sekava sohiminen spraylla "korjasi" jälleen tilanteen.

Toinen pari silmiä tallilla huomas tänään, että iski kipinää startatessa. Edellisen omistajan jäljiltä maadotuspiste (jossa tyhjäkäynnin säätöruuvi kiinni) ihan vituillaan, ylipitkä pultti ja kierteet paskana joten kengät heiluu vapaana. Kyl sen olin huomannu et heiluupa vapaasti tuo säätönuppi, mut ei tullut mieleen et siihen olisi myös jotain maadoitettu.

Eli ei varsinaisesti vika vaan jonkun rävellyksen ansio. Täytyy tuo maadoituspiste fiksaa, tod näk siinä se oli. Busa on mulle tuore tuttavuus, nyt vasta päässyt kunnolla opettelemaan mitä katteiden alla on.

Et näin edennyt oma episodi. Stooria lähinnä siks, kun tympii yli kaiken vikoja googlatessa eri foorumeiden threadit, joissa vaan kerrotaan lopuksi että KUNNOSSA ON, ilman mainintaa miten vika havaittiin ja korjattiin. Mun tapauksesta tuskin on kenellekään samojen oireiden kanssa painivalle hyötyä. Rävelletty maavika, klassikko.

Kiitos ja anteeksi :)




Edited By keesto on 1460225547
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Juuri edellä mainittu harmittaa monessa säikeessä itseänikin kun tarinoitu on mutta ongelman ratkaisu jää monelta kertomatta. Hienoa kun oman tapauksesti kerroit!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin