Tyhjäkäynti ongelmia ECU päivityksen jälkeen. - Etädiagnoosia kaivataan

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Busa kävi penkissä ECU päivityksen jälkeen, tulokset hyvät paperilla ja palvelu mahtavaa. Tielle ei olla vielä päästy kunnolla. Nyt on hieman käymisongelmia:
- Koe ajolla tulppa sököksi > vaihdoin uuden sarja jolla tilanne korjaantui.
- Tyhjäkäynti ok kylmänä, lämmetessä kuuluu "takova" ääni, helvetin vaikee selittää mutta vaikuttaa että tavara ei pala ihan puhtaasti koneessa. Röpöttää ja hieman vaeltaakin.Alipaineletkut on kiinni.
- Kierrosherkkyys on kohillaan, mutta valot himmenee kun antaa kierroksia pesään (wtf). Mietin onko jännitteentasaajan liitin korkannut taas (korjattu 2003 kertaalleen).
- Hitaasti ykkösellä ajaessa ~1000-2500 nykii armottomasti.

Ennenkuin suolistan kaikki irti, kommentteja otetaan vastaan.




Edited By Lizard on 1333099023
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jotain on mennyt totaalisesti pieleen...
Kannattas ottaa yhteys säätäjään asian tiimoilta
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Säätäjän tuntien en usko että säädössä olisi joku mennyt pieleen. Tutkitaan ensin omat asennukset ja sitten säätömestarin juttusille. Nostin aiheen esille jos jollakulla muulla on ollut vastaavaa vikaa, pääsisi jyvälle missä mennään.
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Tutkimuksissa edetty sen verran että sähkövika eliminoitu. Jännitteentasaajan liitos oli ottanut lämpöä perinteisesti. Nyt siinä on kunnon liitokset joka pitäisi kestää. Valot ei himmene ja vuotovirrat kurissa.

Nykimispuolella ei vallankumousta. Sen verran tarkennusta että nykii 1000-2000rpm sisällä. Perustarkastukset tehty. Omien havaintojen (veikkausten) perusteella mylly ei saa tarpeeksi kakkua alipainealueella. Lumet sais sulaa pois niin pääsis kokeileen kunnolla tien päällä eri vaihteilla. Gps anturikinhan se voi olla luetun perusteella.




Edited By Lizard on 1333566150
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
Avatar
kavanaki
Viestit: 41
Liittynyt: 06 Maalis 2010, 16:33

Viesti Kirjoittaja kavanaki »

eikait kovin vanhaa bensaa tankissa :)
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Kohta vietetään kolmen viikon synttäreitä tankkauksesta. Mutta hyvä pointti, noitakin voi sattua.
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
villeh
Viestit: 191
Liittynyt: 13 Maalis 2005, 12:54
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja villeh »

Puolat oikeassa järjestyksessä?
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Tutkimuksissa edistytty sen verran että aukaisin bensapumpun vaihtaakseni suodattimen. Kurkkasin myös bensanpaineensäätimen sihdin. Veti aika hiljaseksi. Tuosta ei mene juurikaan mitään läpi: sihti ennen puhdistusta ja sihti jälkeen

Putsauksen jälkeen on niin rikkaalla että tukehtuu kaasunavauksesta melkein kontalleen. Vaimennin nokeentui testiajolla heti mitä ei ole koskaan ennen tehnyt. Kertokaas nyt viisaammaat kävikö tässä niin vanhanaikaisesti että säädöt meni tukkoisella sihdillä niin sujuvaksi kuin ne voi ja nyt kun vaihdoin filtterit nykimisen takia, niin säädöt on nyt ihan perseellään?

Penkitys maaliskuu tulos

No huomenna soitto Samille ja uusiin säätöihin.
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Veikkaisinpa asian olevan juuri niinkuin arvelet. Tarkista kuitenkin että pumpulle (tai siis regulle) menee alipaine letku jos se oli paikoillaan säädettäessäkin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Jep tarkistin letkun ja se oli ok. Lisähuomiona että tankin molemmat bensa letkut oli painunut hieman linttaan vanhuuttaan, vaihdoin nekin. Busa on nyt Samin hoivissa, jos ratsu tulee sieltä ehompana takaisin juon kyllä sen (busan) kanssa korin kaljaa joku ilta tuossa parkkiksella.

Mikä on muuten sen pehmeän eristeen funktio joka on pumpun ympärillä?
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Varmaan yrittää toimittaa jonkinlaisen lämpöeristeen virkaa?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
same
Viestit: 149
Liittynyt: 03 Joulu 2010, 20:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja same »

Lizard kirjoitti:Jep tarkistin letkun ja se oli ok. Lisähuomiona että tankin molemmat bensa letkut oli painunut hieman linttaan vanhuuttaan, vaihdoin nekin. Busa on nyt Samin hoivissa, jos ratsu tulee sieltä ehompana takaisin juon kyllä sen (busan) kanssa korin kaljaa joku ilta tuossa parkkiksella.

Mikä on muuten sen pehmeän eristeen funktio joka on pumpun ympärillä?
Tuliko kuntoon/selvisikö vika? :oops:
Black -08
Avatar
WerteX
Viestit: 21
Liittynyt: 10 Tammi 2012, 15:44
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja WerteX »

same kirjoitti:
Lizard kirjoitti:Jep tarkistin letkun ja se oli ok. Lisähuomiona että tankin molemmat bensa letkut oli painunut hieman linttaan vanhuuttaan, vaihdoin nekin. Busa on nyt Samin hoivissa, jos ratsu tulee sieltä ehompana takaisin juon kyllä sen (busan) kanssa korin kaljaa joku ilta tuossa parkkiksella.

Mikä on muuten sen pehmeän eristeen funktio joka on pumpun ympärillä?

Tuliko kuntoon/selvisikö vika? :oops:

Samaa tässä itekki odottelen. Vittaniemen penkissä käytin säädöissä maaliskuussa ja eka busa kun vasta on niin en ole osannut yhdistää ollenkaan 1000-2500rpm nykimistä oikein mihinkään. Ei varmaan ole tarkoitus että bensapumpun (painetta keräävä vinkuminen) toimintaääni kuuluu kokoajan koneen ollessa käynnissä ja välillä jopa ajomelunki yli. Myös moottorijarrutuksissa nykiminen on aika rasittavaa, sekä sen jälkeen välitön kaasuttaminen. Tyhjäkäynti on semihuono kylmänä ja jonkinverran vaelteleva lämpimänä. Penkistä tuo ruoska yoshin 4-2-1 kokorännillä antoi ulos 176hp ja 143nm
Tätä ketjua lukiessa alkaa itelläki heti ensi viikon alusta bensapumpun purkaminen ja sihtien tarkistus.

Ja vielä toinen edit: Busa siis K5, 75k ajettu.




Edited By WerteX on 1336050386
War is hell, but peace is fucking boring.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Wertexille tiedoksi että 2001 eteenpäin pumppu on tankin sisällä eikä vastaavia vikoja mitä 1999-2000 ulkoisten kanssa niissä ole juuri esiintynyt.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

Lötyy K1:stä pumppu vielä tankin alta :shocked: (ei varmasti oleellista, mutta ainaskin mulla löytyy).
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Vastaa Viestiin