Tyhjäkäynti ongelmia ECU päivityksen jälkeen. - Etädiagnoosia kaivataan
Busa kävi penkissä ECU päivityksen jälkeen, tulokset hyvät paperilla ja palvelu mahtavaa. Tielle ei olla vielä päästy kunnolla. Nyt on hieman käymisongelmia:
- Koe ajolla tulppa sököksi > vaihdoin uuden sarja jolla tilanne korjaantui.
- Tyhjäkäynti ok kylmänä, lämmetessä kuuluu "takova" ääni, helvetin vaikee selittää mutta vaikuttaa että tavara ei pala ihan puhtaasti koneessa. Röpöttää ja hieman vaeltaakin.Alipaineletkut on kiinni.
- Kierrosherkkyys on kohillaan, mutta valot himmenee kun antaa kierroksia pesään (wtf). Mietin onko jännitteentasaajan liitin korkannut taas (korjattu 2003 kertaalleen).
- Hitaasti ykkösellä ajaessa ~1000-2500 nykii armottomasti.
Ennenkuin suolistan kaikki irti, kommentteja otetaan vastaan.
Edited By Lizard on 1333099023
- Koe ajolla tulppa sököksi > vaihdoin uuden sarja jolla tilanne korjaantui.
- Tyhjäkäynti ok kylmänä, lämmetessä kuuluu "takova" ääni, helvetin vaikee selittää mutta vaikuttaa että tavara ei pala ihan puhtaasti koneessa. Röpöttää ja hieman vaeltaakin.Alipaineletkut on kiinni.
- Kierrosherkkyys on kohillaan, mutta valot himmenee kun antaa kierroksia pesään (wtf). Mietin onko jännitteentasaajan liitin korkannut taas (korjattu 2003 kertaalleen).
- Hitaasti ykkösellä ajaessa ~1000-2500 nykii armottomasti.
Ennenkuin suolistan kaikki irti, kommentteja otetaan vastaan.
Edited By Lizard on 1333099023
Tutkimuksissa edetty sen verran että sähkövika eliminoitu. Jännitteentasaajan liitos oli ottanut lämpöä perinteisesti. Nyt siinä on kunnon liitokset joka pitäisi kestää. Valot ei himmene ja vuotovirrat kurissa.
Nykimispuolella ei vallankumousta. Sen verran tarkennusta että nykii 1000-2000rpm sisällä. Perustarkastukset tehty. Omien havaintojen (veikkausten) perusteella mylly ei saa tarpeeksi kakkua alipainealueella. Lumet sais sulaa pois niin pääsis kokeileen kunnolla tien päällä eri vaihteilla. Gps anturikinhan se voi olla luetun perusteella.
Edited By Lizard on 1333566150
Nykimispuolella ei vallankumousta. Sen verran tarkennusta että nykii 1000-2000rpm sisällä. Perustarkastukset tehty. Omien havaintojen (veikkausten) perusteella mylly ei saa tarpeeksi kakkua alipainealueella. Lumet sais sulaa pois niin pääsis kokeileen kunnolla tien päällä eri vaihteilla. Gps anturikinhan se voi olla luetun perusteella.
Edited By Lizard on 1333566150
Tutkimuksissa edistytty sen verran että aukaisin bensapumpun vaihtaakseni suodattimen. Kurkkasin myös bensanpaineensäätimen sihdin. Veti aika hiljaseksi. Tuosta ei mene juurikaan mitään läpi: sihti ennen puhdistusta ja sihti jälkeen
Putsauksen jälkeen on niin rikkaalla että tukehtuu kaasunavauksesta melkein kontalleen. Vaimennin nokeentui testiajolla heti mitä ei ole koskaan ennen tehnyt. Kertokaas nyt viisaammaat kävikö tässä niin vanhanaikaisesti että säädöt meni tukkoisella sihdillä niin sujuvaksi kuin ne voi ja nyt kun vaihdoin filtterit nykimisen takia, niin säädöt on nyt ihan perseellään?
Penkitys maaliskuu tulos
No huomenna soitto Samille ja uusiin säätöihin.
Putsauksen jälkeen on niin rikkaalla että tukehtuu kaasunavauksesta melkein kontalleen. Vaimennin nokeentui testiajolla heti mitä ei ole koskaan ennen tehnyt. Kertokaas nyt viisaammaat kävikö tässä niin vanhanaikaisesti että säädöt meni tukkoisella sihdillä niin sujuvaksi kuin ne voi ja nyt kun vaihdoin filtterit nykimisen takia, niin säädöt on nyt ihan perseellään?
Penkitys maaliskuu tulos
No huomenna soitto Samille ja uusiin säätöihin.
Veikkaisinpa asian olevan juuri niinkuin arvelet. Tarkista kuitenkin että pumpulle (tai siis regulle) menee alipaine letku jos se oli paikoillaan säädettäessäkin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Jep tarkistin letkun ja se oli ok. Lisähuomiona että tankin molemmat bensa letkut oli painunut hieman linttaan vanhuuttaan, vaihdoin nekin. Busa on nyt Samin hoivissa, jos ratsu tulee sieltä ehompana takaisin juon kyllä sen (busan) kanssa korin kaljaa joku ilta tuossa parkkiksella.
Mikä on muuten sen pehmeän eristeen funktio joka on pumpun ympärillä?
Mikä on muuten sen pehmeän eristeen funktio joka on pumpun ympärillä?
Varmaan yrittää toimittaa jonkinlaisen lämpöeristeen virkaa?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tuliko kuntoon/selvisikö vika?Lizard kirjoitti:Jep tarkistin letkun ja se oli ok. Lisähuomiona että tankin molemmat bensa letkut oli painunut hieman linttaan vanhuuttaan, vaihdoin nekin. Busa on nyt Samin hoivissa, jos ratsu tulee sieltä ehompana takaisin juon kyllä sen (busan) kanssa korin kaljaa joku ilta tuossa parkkiksella.
Mikä on muuten sen pehmeän eristeen funktio joka on pumpun ympärillä?
Black -08
same kirjoitti:Lizard kirjoitti:Jep tarkistin letkun ja se oli ok. Lisähuomiona että tankin molemmat bensa letkut oli painunut hieman linttaan vanhuuttaan, vaihdoin nekin. Busa on nyt Samin hoivissa, jos ratsu tulee sieltä ehompana takaisin juon kyllä sen (busan) kanssa korin kaljaa joku ilta tuossa parkkiksella.
Mikä on muuten sen pehmeän eristeen funktio joka on pumpun ympärillä?
Tuliko kuntoon/selvisikö vika?
Samaa tässä itekki odottelen. Vittaniemen penkissä käytin säädöissä maaliskuussa ja eka busa kun vasta on niin en ole osannut yhdistää ollenkaan 1000-2500rpm nykimistä oikein mihinkään. Ei varmaan ole tarkoitus että bensapumpun (painetta keräävä vinkuminen) toimintaääni kuuluu kokoajan koneen ollessa käynnissä ja välillä jopa ajomelunki yli. Myös moottorijarrutuksissa nykiminen on aika rasittavaa, sekä sen jälkeen välitön kaasuttaminen. Tyhjäkäynti on semihuono kylmänä ja jonkinverran vaelteleva lämpimänä. Penkistä tuo ruoska yoshin 4-2-1 kokorännillä antoi ulos 176hp ja 143nm
Tätä ketjua lukiessa alkaa itelläki heti ensi viikon alusta bensapumpun purkaminen ja sihtien tarkistus.
Ja vielä toinen edit: Busa siis K5, 75k ajettu.
Edited By WerteX on 1336050386
War is hell, but peace is fucking boring.
Wertexille tiedoksi että 2001 eteenpäin pumppu on tankin sisällä eikä vastaavia vikoja mitä 1999-2000 ulkoisten kanssa niissä ole juuri esiintynyt.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport