Startti

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
100-1133255914

Viesti Kirjoittaja 100-1133255914 »

Starttailin kylmässä ollutta mopoa eilen käyntiin. Starttia painettaessa ei startti pyörittänyt konetta lainkaan vaan pyöri äänestä päätellen itsekseen. Työntelin mopoa muutaman kerran vaihde päällä ja koitin uudelleen. Välillä pyöritti myllyä ja välillä ei. Sain mopon kuitenkin käyntiin ja käytin lämpimäksi. Lämpimänä käynnistin mutaman kerran, eikä vastaavaa vikaa silloin ollut. Mahtaako vika johtua ehkä paskasta akusta vai onko todennäköisempää että startti on osapuilleen paskana. Mopo on mallia 00 ja mittarissa 24000 km. Tuotu ennen joulua saksasta joten aiemmasta käytöksestä ei ole tietoa.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kylmässä = pakkasessa = jähmeät öljyt ? Starttimoottorissa on kytkin joka kierrosten noustessa keskipakovoiman ansiosta ottaa ns. kiinni. Mikäli öljyt/rasvat on jähmeitä niin ei tuo keskipakovoima ei riitä siihen että kytkin toimii.

Jos lämpimänä toimii, niin voisi olettaa että kyseessä on vain tuo jähmeä öljy - vai ?




Edited By PetriK on 1144224194
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
100-1133255914

Viesti Kirjoittaja 100-1133255914 »

Saattaa olla noinkin. Kerran yritysten lomassa starttia painaessa ei tapahtunut mitään, eli ei edes startti pyörittänyt. Akku antoi lepotilassa 12.8V, mutta en tiedä mikä mahtaa olla lukema kuormitettuna.
Onkohan jollain ollut samanlaisia vikoja, ettei tarttis turhaan ruveta starttimottia irrottelemaan.
niapa
Viestit: 62
Liittynyt: 28 Kesä 2004, 19:12
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja niapa »

Mun -00:sta levis startti joskus 24000 tienoilla. Se piti alkuun kyllä
aikamoista kilahtelua, kun hampaat ei oikeen osunu kohilleen. Lopuks ei pyörittäny konetta ollenkaan. Sain vuoden takuuta, kun ostin pyöräni liikkeestä ja ne laitto mukisematta uuden startin sinne.
Avatar
böltsi
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Joulu 2004, 19:28
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja böltsi »

minen mistään tiiä yhtikäs yhtään mitään :oops: mutta kuitenkin MINUN mielestä jos akku antaa lepotilassa 12.8 v. ulos se on finaalissa,siis akku :smoking: sen voi kokeilla vaikka ihan yleismittarilla startissa jos menee voltit lähemmäksi 9 silloin lyijyköntti :thumbdown: mutta viisammat antaa lisää tietoa,mä oon töissä :tapu: :wtf: :shocked:



Edited By Agostini on 1143526060
äkkiä vaan tekonivel....about ten years...
Avatar
BusaMisu
Viestit: 147
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 22:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BusaMisu »

Minen tiiä mistään mitään sitä vähääkään, mut mulla on ollu -05 OIKEESTI pakkasessa(Kuopion kupeessa pahimmillaan alle -30c) koko talven, -10 oli kylmintä millon raskin poloista käynnistellä eikä nikotellu yhtään! Jähmeydestä ei tietookaan ja uusi akku näkyy kestäneen pakkasrääkin hyvin...
..niin että äänestän sitä starttia...
Kaikkea ei voi saada...eikä paljon muutakaan.
Avatar
böltsi
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Joulu 2004, 19:28
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja böltsi »

BusaMisu kirjoitti:Minen tiiä mistään mitään sitä vähääkään, mut mulla on ollu -05 OIKEESTI pakkasessa(Kuopion kupeessa pahimmillaan alle -30c) koko talven, -10 oli kylmintä millon raskin poloista käynnistellä eikä nikotellu yhtään! Jähmeydestä ei tietookaan ja uusi akku näkyy kestäneen pakkasrääkin hyvin...
..niin että äänestän sitä starttia...
pakkanen vaikka ilman housuja :baaa: mutta kuitenkin akku elää omaa elämäänsä :pääseinään: uusi akku kestää helevitin kylmyyttä paljon pidempään kuin meikäläisen :pylly:
äkkiä vaan tekonivel....about ten years...
Avatar
BusaMisu
Viestit: 147
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 22:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BusaMisu »

böltsi kirjoitti:
BusaMisu kirjoitti:Minen tiiä mistään mitään sitä vähääkään, mut mulla on ollu -05 OIKEESTI pakkasessa(Kuopion kupeessa pahimmillaan alle -30c) koko talven, -10 oli kylmintä millon raskin poloista käynnistellä eikä nikotellu yhtään! Jähmeydestä ei tietookaan ja uusi akku näkyy kestäneen pakkasrääkin hyvin...
..niin että äänestän sitä starttia...

pakkanen vaikka ilman housuja :baaa: mutta kuitenkin akku elää omaa elämäänsä :pääseinään: uusi akku kestää helevitin kylmyyttä paljon pidempään kuin meikäläisen :pylly:

Saapi se vika mun puolesta olla vaikka akussakin :p Perusajatuksena oli kuitenkin, jotta tuskinpa se pakkasessa käynnistely tai säilytys niitä ongelmia aiheuttaa...olipa kuskin :pylly: jäässä tai ei.. :arskat:
Kaikkea ei voi saada...eikä paljon muutakaan.
Avatar
böltsi
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Joulu 2004, 19:28
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja böltsi »

BusaMisu kirjoitti:
böltsi kirjoitti:
BusaMisu kirjoitti:Minen tiiä mistään mitään sitä vähääkään, mut mulla on ollu -05 OIKEESTI pakkasessa(Kuopion kupeessa pahimmillaan alle -30c) koko talven, -10 oli kylmintä millon raskin poloista käynnistellä eikä nikotellu yhtään! Jähmeydestä ei tietookaan ja uusi akku näkyy kestäneen pakkasrääkin hyvin...
..niin että äänestän sitä starttia...

pakkanen vaikka ilman housuja :baaa: mutta kuitenkin akku elää omaa elämäänsä :pääseinään: uusi akku kestää helevitin kylmyyttä paljon pidempään kuin meikäläisen :pylly:

Saapi se vika mun puolesta olla vaikka akussakin :p Perusajatuksena oli kuitenkin, jotta tuskinpa se pakkasessa käynnistely tai säilytys niitä ongelmia aiheuttaa...olipa kuskin :pylly: jäässä tai ei.. :arskat:
tähän on pakko kommentoia,siis,savossa :thumbup: ihan respektiiiiiii :respekt:
äkkiä vaan tekonivel....about ten years...
100-1133255914

Viesti Kirjoittaja 100-1133255914 »

Kuinkahan helvetisti tommonen uusi startti mahtaa kustantaa? Saako sen muuten vaihdettua bensapumppua irrottamatta? On aika paskamaisesti edessä. Lisää tilaa taitaa tulla kun repii sen pumpun suojuksen pois. Onko sillä suojuksella jotain merkitystä??

Yksi hullu kysyy enemmän kun kymmenen viisasta ehtii vastaamaan. :apua:
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Pistä akku lataukseen tai anna lisävirtaa niin varmaan pyörittää paremmin... Startin putsaus vois auttaa.... toisaalta, harvemmin sitä pakkasta kesällä on :)
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
100-1133255914

Viesti Kirjoittaja 100-1133255914 »

Tilasin just uuden 11 ah akun. Saattaa pitää virtansa paremmin kuin tommonen 9 ah:n palikka.
100-1133255914

Viesti Kirjoittaja 100-1133255914 »

Muistan jostain lukeneeni, että näissä alkuaikojen malleissa on helposti hajoova startti. Mikä osa siitä yleensä hajoo? Onko vika starttimoottorissa vaiko siinä "starttikytkimessä" jota starttimoottori pyörittää. Eli mitä puran jos uusi akku ei paranna vaivaa :wtf:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Muistaakseni liittyy/liittyi siihen jos starttia pyörittää huonolla akulla --> saattaa potkaista takaisin tms. ja rikkoa samalla jotain. '03:sta lähtienhän noissa on ollut starter torque limiter.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
niapa
Viestit: 62
Liittynyt: 28 Kesä 2004, 19:12
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja niapa »

Just niin tais mulle käydä,että hiukan huonolla akulla tuli starttailtua ja sitten meni startti. Mutta ei se ihan naps vaan menny, kyllä se alkuun starttaili mutta kilautti ilkeesti välillä. Siittä pikkuhiljaa äänet kasvo ja starttia joutu paineleen ja paineleen, että sai ottaan kiinni. Eli mulla kyllä varotteli pitemmän aikaa ennen kun lopullisesti hajos.
Liikkeestä sanoivat että olis n.400 menny osiin.
Vastaa Viestiin