Startti
Starttailin kylmässä ollutta mopoa eilen käyntiin. Starttia painettaessa ei startti pyörittänyt konetta lainkaan vaan pyöri äänestä päätellen itsekseen. Työntelin mopoa muutaman kerran vaihde päällä ja koitin uudelleen. Välillä pyöritti myllyä ja välillä ei. Sain mopon kuitenkin käyntiin ja käytin lämpimäksi. Lämpimänä käynnistin mutaman kerran, eikä vastaavaa vikaa silloin ollut. Mahtaako vika johtua ehkä paskasta akusta vai onko todennäköisempää että startti on osapuilleen paskana. Mopo on mallia 00 ja mittarissa 24000 km. Tuotu ennen joulua saksasta joten aiemmasta käytöksestä ei ole tietoa.
Kylmässä = pakkasessa = jähmeät öljyt ? Starttimoottorissa on kytkin joka kierrosten noustessa keskipakovoiman ansiosta ottaa ns. kiinni. Mikäli öljyt/rasvat on jähmeitä niin ei tuo keskipakovoima ei riitä siihen että kytkin toimii.
Jos lämpimänä toimii, niin voisi olettaa että kyseessä on vain tuo jähmeä öljy - vai ?
Edited By PetriK on 1144224194
Jos lämpimänä toimii, niin voisi olettaa että kyseessä on vain tuo jähmeä öljy - vai ?
Edited By PetriK on 1144224194
Saattaa olla noinkin. Kerran yritysten lomassa starttia painaessa ei tapahtunut mitään, eli ei edes startti pyörittänyt. Akku antoi lepotilassa 12.8V, mutta en tiedä mikä mahtaa olla lukema kuormitettuna.
Onkohan jollain ollut samanlaisia vikoja, ettei tarttis turhaan ruveta starttimottia irrottelemaan.
Onkohan jollain ollut samanlaisia vikoja, ettei tarttis turhaan ruveta starttimottia irrottelemaan.
minen mistään tiiä yhtikäs yhtään mitään mutta kuitenkin MINUN mielestä jos akku antaa lepotilassa 12.8 v. ulos se on finaalissa,siis akku sen voi kokeilla vaikka ihan yleismittarilla startissa jos menee voltit lähemmäksi 9 silloin lyijyköntti mutta viisammat antaa lisää tietoa,mä oon töissä
Edited By Agostini on 1143526060
Edited By Agostini on 1143526060
äkkiä vaan tekonivel....about ten years...
Minen tiiä mistään mitään sitä vähääkään, mut mulla on ollu -05 OIKEESTI pakkasessa(Kuopion kupeessa pahimmillaan alle -30c) koko talven, -10 oli kylmintä millon raskin poloista käynnistellä eikä nikotellu yhtään! Jähmeydestä ei tietookaan ja uusi akku näkyy kestäneen pakkasrääkin hyvin...
..niin että äänestän sitä starttia...
..niin että äänestän sitä starttia...
Kaikkea ei voi saada...eikä paljon muutakaan.
pakkanen vaikka ilman housuja mutta kuitenkin akku elää omaa elämäänsä uusi akku kestää helevitin kylmyyttä paljon pidempään kuin meikäläisenBusaMisu kirjoitti:Minen tiiä mistään mitään sitä vähääkään, mut mulla on ollu -05 OIKEESTI pakkasessa(Kuopion kupeessa pahimmillaan alle -30c) koko talven, -10 oli kylmintä millon raskin poloista käynnistellä eikä nikotellu yhtään! Jähmeydestä ei tietookaan ja uusi akku näkyy kestäneen pakkasrääkin hyvin...
..niin että äänestän sitä starttia...
äkkiä vaan tekonivel....about ten years...
böltsi kirjoitti:BusaMisu kirjoitti:Minen tiiä mistään mitään sitä vähääkään, mut mulla on ollu -05 OIKEESTI pakkasessa(Kuopion kupeessa pahimmillaan alle -30c) koko talven, -10 oli kylmintä millon raskin poloista käynnistellä eikä nikotellu yhtään! Jähmeydestä ei tietookaan ja uusi akku näkyy kestäneen pakkasrääkin hyvin...
..niin että äänestän sitä starttia...
pakkanen vaikka ilman housuja mutta kuitenkin akku elää omaa elämäänsä uusi akku kestää helevitin kylmyyttä paljon pidempään kuin meikäläisen
Saapi se vika mun puolesta olla vaikka akussakin :p Perusajatuksena oli kuitenkin, jotta tuskinpa se pakkasessa käynnistely tai säilytys niitä ongelmia aiheuttaa...olipa kuskin jäässä tai ei..
Kaikkea ei voi saada...eikä paljon muutakaan.
tähän on pakko kommentoia,siis,savossa ihan respektiiiiiiiBusaMisu kirjoitti:böltsi kirjoitti:BusaMisu kirjoitti:Minen tiiä mistään mitään sitä vähääkään, mut mulla on ollu -05 OIKEESTI pakkasessa(Kuopion kupeessa pahimmillaan alle -30c) koko talven, -10 oli kylmintä millon raskin poloista käynnistellä eikä nikotellu yhtään! Jähmeydestä ei tietookaan ja uusi akku näkyy kestäneen pakkasrääkin hyvin...
..niin että äänestän sitä starttia...
pakkanen vaikka ilman housuja mutta kuitenkin akku elää omaa elämäänsä uusi akku kestää helevitin kylmyyttä paljon pidempään kuin meikäläisen
Saapi se vika mun puolesta olla vaikka akussakin :p Perusajatuksena oli kuitenkin, jotta tuskinpa se pakkasessa käynnistely tai säilytys niitä ongelmia aiheuttaa...olipa kuskin jäässä tai ei..
äkkiä vaan tekonivel....about ten years...
Kuinkahan helvetisti tommonen uusi startti mahtaa kustantaa? Saako sen muuten vaihdettua bensapumppua irrottamatta? On aika paskamaisesti edessä. Lisää tilaa taitaa tulla kun repii sen pumpun suojuksen pois. Onko sillä suojuksella jotain merkitystä??
Yksi hullu kysyy enemmän kun kymmenen viisasta ehtii vastaamaan.
Yksi hullu kysyy enemmän kun kymmenen viisasta ehtii vastaamaan.
Muistaakseni liittyy/liittyi siihen jos starttia pyörittää huonolla akulla --> saattaa potkaista takaisin tms. ja rikkoa samalla jotain. '03:sta lähtienhän noissa on ollut starter torque limiter.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Just niin tais mulle käydä,että hiukan huonolla akulla tuli starttailtua ja sitten meni startti. Mutta ei se ihan naps vaan menny, kyllä se alkuun starttaili mutta kilautti ilkeesti välillä. Siittä pikkuhiljaa äänet kasvo ja starttia joutu paineleen ja paineleen, että sai ottaan kiinni. Eli mulla kyllä varotteli pitemmän aikaa ennen kun lopullisesti hajos.
Liikkeestä sanoivat että olis n.400 menny osiin.
Liikkeestä sanoivat että olis n.400 menny osiin.