Autakaa! - Näyttö vilisee vikakoodeja!

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Peltsi
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Ajelin eilen kuivassa säässä 250km yhtäsoittoa ja rupes puolessa välissä nykiin. Perille päästyäni sammutin ja yritin sit käyntiin mutta eipäs lähtenykkään!?! FI oli näytössä ja valo vilkkui. Myöhemmin käynnistyi mut FI oli edelleen näytössä. Tänään ei enää lähteny käyntiinkään ja edelleen FI ja valo vilkkui. Tuikkasin rautalangan pistokkeeseen ja näytöllä alkoi juokseen koodit 32, 33, 34 ja 35. Voisko joku tarkistaa mitä nuo koodit tarkoittavat ja neuvoja ottaisin vastaan kiitollisena!!! Saa nähä tuleeko tuolla koodi arsenaalilla enää tosta vehjettä :( ...kyllä nyt harmittaa ja nää kelitkin :( ...Rätkä on -03
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Nuo vikakoodit ovat Injector signal #1,2,3,4 eli kaikki ruiskun onko tää nyt oikee termi suuttimet.
En osaa mä ainakaa muuta neuvoo ku et kato ne johdot ku menee niihin ruiskusuuttimiin..
Nii juu jos löytyy ni service manual sivu 4-48 on juttuu
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Peltsi
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Jep, johdot tsiigattu, mut ei auttanu. huolto nouti vehkeen aamulla, joten ruiskun häikkä selvinnee pian!?! Kiitokset MGa:lle vihjeistä!
Peltsi
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Perskale PC III ol mykkä. Heittimmä sen olan yli ja awwwot! johan toimii ja melkein ku kello. Ja vie edelleen kui hullua tukasta!!! Kaikenlaisia "virtapiirejä" ne keksivätkin noihin asenneltaviksi ???
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Peltsi kirjoitti:Perskale PC III ol mykkä. Heittimmä sen olan yli ja awwwot! johan toimii ja melkein ku kello. Ja vie edelleen kui hullua tukasta!!! Kaikenlaisia "virtapiirejä" ne keksivätkin noihin asenneltaviksi ???
vai että pc kettuili, onneks en omista :D
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Ei muuten tainnut olla ihan ensimmäinen PC joka on aiheuttanut mieliharmia viime aikoina. Bikefoxin mukaan parin viime vuoden aikana tullut suomeenkin useita susikappaleita. Ei se laatu vaan se määrä...
Avatar
Jassu
Site Admin
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Touko 2004, 20:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassu »

Peltsi kirjoitti:Ajelin eilen kuivassa säässä 250km yhtäsoittoa ja rupes puolessa välissä nykiin. Perille päästyäni sammutin ja yritin sit käyntiin mutta eipäs lähtenykkään!?! FI oli näytössä ja valo vilkkui. Myöhemmin käynnistyi mut FI oli edelleen näytössä. Tänään ei enää lähteny käyntiinkään ja edelleen FI ja valo vilkkui. Tuikkasin rautalangan pistokkeeseen ja näytöllä alkoi juokseen koodit 32, 33, 34 ja 35.
Voihan V, sama homma täällä taas tänään.

Käynnistin pyörän firman pihassa "lämpiämään" ja hetken päästä sammui, vikakoodit esiin ja juoksutti 32-35 koodeja kuten sullakin. Sammutin virrat ja starttasin, kaikki ok taas. Eikä oo eka kerta kun tota tekee.

PC IIIR mulla kiinni, se siis nähtävästi paskana ? Tehny tota alusta lähtien...
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
Avatar
Jassu
Site Admin
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Touko 2004, 20:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassu »

Jassu kirjoitti:PC IIIR mulla kiinni, se siis nähtävästi paskana ? Tehny tota alusta lähtien...
Itse itseäni lainaten, rikkihän se. PetriK:nkin pyörässä teki tuota.

Nyt on uusi PC pyörässä kiinni, tälläkertaa USB-malli kolmosesta. Toivotaan että tuo ei tielle jättäisi :)
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Jassu kirjoitti:
Jassu kirjoitti:PC IIIR mulla kiinni, se siis nähtävästi paskana ? Tehny tota alusta lähtien...

Itse itseäni lainaten, rikkihän se. PetriK:nkin pyörässä teki tuota.

Nyt on uusi PC pyörässä kiinni, tälläkertaa USB-malli kolmosesta. Toivotaan että tuo ei tielle jättäisi :)

Joo - vaikea oli uskoa kun monta päivää toimi moitteettomasti, mutta nähtävästi kosteutta oli mennyt jostain sisälle. Heti kun tuli kosteammat ilmat heitti FI valon päälle hidastettaessa valoihin. Siitä hermostuneena purin koko PC IIIr:n paitsi pyörästä irti myös kaivoin piirilevyn esille muovikitin sisältä. Yhden painonapin sekä erityisesti PC liittimen juuressa näkyy kuinka juotokset ovat hapettuneet kosteuden ansiosta - ja sehän yleensä tarkoittaa käyntihäiriöitä.

Etupenkin alle pääsee ainakin mulla pestessä sekä sateella vettä. Olisi hyvä harkita jonkinlaista tiivistettä penkin takareunaan tai sitten hyvin kosteussuojattujen laitteiden asentamista ECU:n päälle...

nimim. yhden hälärin penkin alle asennuksessa tuhonnut bussikuski.

EDIT: Meni muuten juuri myös takapenkin alle asennettuna ollut radio mykäksi. Todennäköisesti korjaantuu kuivaamalla ja mahdollisesti pesemällä alkoholilla tuo piirilevy. Kosteus on kumma juttu, sanotaan että se menee luihin ja ytimiin sitä enemmän mitä vanhemmaksi tulee. itse sanoisin että se kosteus, se menee piirilevyihin ja liittimiin mitä enemmän ne ovat ulkona - satoi tai paistoi...




Edited By PetriK on 1159856518
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
JakkeBusa
Viestit: 72
Liittynyt: 31 Heinä 2005, 01:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JakkeBusa »

Viaberin Harri kertoili noiden USB -mallisten kestävän paremmin.

Aika näyttää, sellainen mullakin on penkin alle asennettuna. Pitäisköhän laittaa vaikka 'muovikassiin'.
Jakke
...pääasia on, että miehet viihtyy...
Vastaa Viestiin