Vm 99 bensapumppu - Erikoistyokaluja?

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
84-1087207043

Viesti Kirjoittaja 84-1087207043 »

Eli olis tarvetta purkaa kyseinen pumppu pyorasta. (Nykii ja nytkyttelee aika ajoin, jatkunut jonkin aikaa. Veikkaan tukkoisia sihteja. Voisi myos olla kaasulapan anturi..)

Tyokalut ovat sattuneesta syysta Keski- Suomessa parin tuhannen kilometrin paassa joten mitaan kovin kummallisia valineita ei ole saatavilla muutakuin kaupasta hakemalla.

Kysymys kuuluukin, etta tarvitseeko purkamiseen jotakin eksoottisempaa valinetta?

Tietysti rahalla saa ja busalla paasee, mutta olisi hauska napata tyokalut kaupasta kotimatkalla... Eipahan tarttisi kavella kotoa sen jalkeen kun on todennut, etta eipa aukea talla linkkuveitsella
:D
Avatar
race
Viestit: 180
Liittynyt: 23 Touko 2004, 18:48
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja race »

:) terehdys! juu ei tarvitse kun ristipää-ruuvikkarin,10mm lenkkiavaimen ja olikohan 12 tai 13mm lenkki..sit vain pumppu osiksi..ja varsinkin pumpun tulopuolen pienet sihdit kannattaa irroittaa ja puhdistaa kunnolla,itse purin 2-kertaa ko.hököityksen ja puhdistin vain paikallaan ollessaan nämä sihdit= 1 kk ajoa ja sama homma..tästä viisastuneena nyt viimeksi "räjäytin" ko.hökötyksen niin pieniksi paloiksi kun vain sai ja kas kummaa miten paljon töhnää sieltä löytyikin nyt ajettu 2 kk ja n.500km ja ei mitään ongelmaa.suodatin olisi varmaankin hyvä samalla vaihtaa kun tuohon toimeen ryhtyy... :bowdown:
-"elämä on motoristin parasta aikaa"
Hayabusa-"If your not on one then you are behind it"
84-1087207043

Viesti Kirjoittaja 84-1087207043 »

Hyva kuulla. Eikohan nuo valineet loydy pakista.
Huomenissa taytyy ottaa projekti tyon alle, aloitus onkin jo venynyt turhankin pitkaan...

???
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Todennäkoisesti myös ruiskutussuuttimet ovat "tukossa". Eli jokaisessa (4 kpl) suuttimessa on pieni metallisihti, joka kannaattaa niin ikään puhdistaa. Ko. sihdit lähtee irti, ja jopa vielä ehjänä, mutta se vaatineen sitten vähän kärsivällisyyttä ja aikaa. Tosin monet ovat poistaneet ko. sihdit lopullisesti, jolloin ko. toimenpide on tehty suht' nopeasti.
Samoiten on käynyt kaikille muillekkin suodattimille ja sihdeille, noissa -99 mallin bensapumpuissa, eli kaikki pois. Ainoastaan tankinsisällä oleva sihti on saanut jäädä. Ko. operaation jälkeen on sitten laitettu ulkopuolinen bensansuodatin, tavallisesti K&N:n pestävä bensansuodatin, bensapumpun ja ruiskutusrungon väliin. Tällöin ko. suodatin on helposti vaihdettavissa/puhdittevissa aina tarvittaessa.

Toinen vaihtoehto päästä tuosta -99 mallin ongemasta on vaihtaa siihen -00 -mallin bensapumppu. :;):
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

mistä löytyy tarkat ohjeet tohon pumpun irrotukseen ja purkuun ku en löytäny.
nii ja tänään ku yritin hommaa ni tuloksena oli 5metrinen kyrpä ottassa ja 5litraa bensaa lattialla & rinnuksilla ja paskat takas kiinni...
Mitkä suodattimet pitää ottaa pois ja mihin letkuun toi jälkiasennus K&N suodatin laitetaan vai tuleeko niitä useempia?
Nii ja vielä mistä tommosii filsui löytyy..
Prkl bussi ois kiva ajaa enemmän ja huoltaa vähemmän, et jos joku haluu vaihtaa ruisku Bladen bussiin ni tääl olis halukas...:angry:
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Esim. tuolla on ohjeita ko. operaatiosta. Eli ko. sivulle ja sieltä: motorbikes -> GSX1300R modifications -> fuelfilters

Jos laittaa ulkopuolisen suodattimen, niin ei sen tarvitse välttämättä olla K&N. :;): Mikä tahansa letkunväliin laitettava bensan suodatin käy (esim. automallit). Ko. suodattimia tulee yksi kpl bensapumpun ja "ruiskurungon" väliin. Eli ko. välissä oleva letku pois ja pitempi tilalle ja ko. letkun väliin suodatin. Kanttaa sitten muuten pistaa klemmarit kunnolla kiinni, ettei ole bensat pitkin "konehuonetta", kun bensapumppu aloittaa järjestelmän paineistuksen. :arskat:
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Fastm8 kirjoitti:Mikä tahansa letkunväliin laitettava bensan suodatin käy (esim. automallit).
Niin, se on oltava se ruiskuille tarkoitettu paineenkestävä, kait ???

Ettei vaan tule laitettua sitä tavallista, ja taas olis bensat pitkin konehuonetta
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Fastm8 kirjoitti:Todennäkoisesti myös ruiskutussuuttimet ovat "tukossa". Eli jokaisessa (4 kpl) suuttimessa on pieni metallisihti, joka kannaattaa niin ikään puhdistaa. Ko. sihdit lähtee irti, ja jopa vielä ehjänä, mutta se vaatineen sitten vähän kärsivällisyyttä ja aikaa. Tosin monet ovat poistaneet ko. sihdit lopullisesti, jolloin ko. toimenpide on tehty suht' nopeasti.
Samoiten on käynyt kaikille muillekkin suodattimille ja sihdeille, noissa -99 mallin bensapumpuissa, eli kaikki pois. Ainoastaan tankinsisällä oleva sihti on saanut jäädä. Ko. operaation jälkeen on sitten laitettu ulkopuolinen bensansuodatin, tavallisesti K&N:n pestävä bensansuodatin, bensapumpun ja ruiskutusrungon väliin. Tällöin ko. suodatin on helposti vaihdettavissa/puhdittevissa aina tarvittaessa.

Toinen vaihtoehto päästä tuosta -99 mallin ongemasta on vaihtaa siihen -00 -mallin bensapumppu. :;):
Etsin koko fucking Turun mp-liikkeet läpi ja Salon myös eikä löydy rusikuun sopivaa pestävää suodatinta...
Minkä kokoset noi busan vakio bensaletkut o ku ostin teräspunospäällysteistä 7,5millistä, mahtaak riittää...
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

race kirjoitti::) terehdys! juu ei tarvitse kun ristipää-ruuvikkarin,10mm lenkkiavaimen ja olikohan 12 tai 13mm lenkki..sit vain pumppu osiksi..ja varsinkin pumpun tulopuolen pienet sihdit kannattaa irroittaa ja puhdistaa kunnolla,itse purin 2-kertaa ko.hököityksen ja puhdistin vain paikallaan ollessaan nämä sihdit= 1 kk ajoa ja sama homma..tästä viisastuneena nyt viimeksi "räjäytin" ko.hökötyksen niin pieniksi paloiksi kun vain sai ja kas kummaa miten paljon töhnää sieltä löytyikin nyt ajettu 2 kk ja n.500km ja ei mitään ongelmaa.suodatin olisi varmaankin hyvä samalla vaihtaa kun tuohon toimeen ryhtyy... :bowdown:
tuota missähän ne tulopuolen sihdit sitte mahtaa olla?mulla teki silleen että tyhjäkäynti nousi 3000 eikä laskenut millään :angry:
Avatar
race
Viestit: 180
Liittynyt: 23 Touko 2004, 18:48
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja race »

:O vanhemmassa busassa oli ainakin tankin sisällä....ja bensapumpun kun räjäytti atomeiksi niin löytyypi kaikki sihdit,minäkin alkuun jätin purkamatta pumppua tarpeeksi ja näin ollen jäi yksi sihti puhdistamatta jonka sitten löysin kun selailin tuota rempparomppua ja siitä tuota pumpun räjäytyskuvaa...oli meinaan toi sihti aivan jonkun kupari tms mönjän peitossa...muita varsinaisia suodattimia ei tietääkseni ko.härvelissä ole :thumbup:
-"elämä on motoristin parasta aikaa"
Hayabusa-"If your not on one then you are behind it"
Vastaa Viestiin