Vm 99 bensapumppu - Erikoistyokaluja?
Eli olis tarvetta purkaa kyseinen pumppu pyorasta. (Nykii ja nytkyttelee aika ajoin, jatkunut jonkin aikaa. Veikkaan tukkoisia sihteja. Voisi myos olla kaasulapan anturi..)
Tyokalut ovat sattuneesta syysta Keski- Suomessa parin tuhannen kilometrin paassa joten mitaan kovin kummallisia valineita ei ole saatavilla muutakuin kaupasta hakemalla.
Kysymys kuuluukin, etta tarvitseeko purkamiseen jotakin eksoottisempaa valinetta?
Tietysti rahalla saa ja busalla paasee, mutta olisi hauska napata tyokalut kaupasta kotimatkalla... Eipahan tarttisi kavella kotoa sen jalkeen kun on todennut, etta eipa aukea talla linkkuveitsella
Tyokalut ovat sattuneesta syysta Keski- Suomessa parin tuhannen kilometrin paassa joten mitaan kovin kummallisia valineita ei ole saatavilla muutakuin kaupasta hakemalla.
Kysymys kuuluukin, etta tarvitseeko purkamiseen jotakin eksoottisempaa valinetta?
Tietysti rahalla saa ja busalla paasee, mutta olisi hauska napata tyokalut kaupasta kotimatkalla... Eipahan tarttisi kavella kotoa sen jalkeen kun on todennut, etta eipa aukea talla linkkuveitsella
terehdys! juu ei tarvitse kun ristipää-ruuvikkarin,10mm lenkkiavaimen ja olikohan 12 tai 13mm lenkki..sit vain pumppu osiksi..ja varsinkin pumpun tulopuolen pienet sihdit kannattaa irroittaa ja puhdistaa kunnolla,itse purin 2-kertaa ko.hököityksen ja puhdistin vain paikallaan ollessaan nämä sihdit= 1 kk ajoa ja sama homma..tästä viisastuneena nyt viimeksi "räjäytin" ko.hökötyksen niin pieniksi paloiksi kun vain sai ja kas kummaa miten paljon töhnää sieltä löytyikin nyt ajettu 2 kk ja n.500km ja ei mitään ongelmaa.suodatin olisi varmaankin hyvä samalla vaihtaa kun tuohon toimeen ryhtyy...
-"elämä on motoristin parasta aikaa"
Hayabusa-"If your not on one then you are behind it"
Hayabusa-"If your not on one then you are behind it"
Todennäkoisesti myös ruiskutussuuttimet ovat "tukossa". Eli jokaisessa (4 kpl) suuttimessa on pieni metallisihti, joka kannaattaa niin ikään puhdistaa. Ko. sihdit lähtee irti, ja jopa vielä ehjänä, mutta se vaatineen sitten vähän kärsivällisyyttä ja aikaa. Tosin monet ovat poistaneet ko. sihdit lopullisesti, jolloin ko. toimenpide on tehty suht' nopeasti.
Samoiten on käynyt kaikille muillekkin suodattimille ja sihdeille, noissa -99 mallin bensapumpuissa, eli kaikki pois. Ainoastaan tankinsisällä oleva sihti on saanut jäädä. Ko. operaation jälkeen on sitten laitettu ulkopuolinen bensansuodatin, tavallisesti K&N:n pestävä bensansuodatin, bensapumpun ja ruiskutusrungon väliin. Tällöin ko. suodatin on helposti vaihdettavissa/puhdittevissa aina tarvittaessa.
Toinen vaihtoehto päästä tuosta -99 mallin ongemasta on vaihtaa siihen -00 -mallin bensapumppu.
Samoiten on käynyt kaikille muillekkin suodattimille ja sihdeille, noissa -99 mallin bensapumpuissa, eli kaikki pois. Ainoastaan tankinsisällä oleva sihti on saanut jäädä. Ko. operaation jälkeen on sitten laitettu ulkopuolinen bensansuodatin, tavallisesti K&N:n pestävä bensansuodatin, bensapumpun ja ruiskutusrungon väliin. Tällöin ko. suodatin on helposti vaihdettavissa/puhdittevissa aina tarvittaessa.
Toinen vaihtoehto päästä tuosta -99 mallin ongemasta on vaihtaa siihen -00 -mallin bensapumppu.
mistä löytyy tarkat ohjeet tohon pumpun irrotukseen ja purkuun ku en löytäny.
nii ja tänään ku yritin hommaa ni tuloksena oli 5metrinen kyrpä ottassa ja 5litraa bensaa lattialla & rinnuksilla ja paskat takas kiinni...
Mitkä suodattimet pitää ottaa pois ja mihin letkuun toi jälkiasennus K&N suodatin laitetaan vai tuleeko niitä useempia?
Nii ja vielä mistä tommosii filsui löytyy..
Prkl bussi ois kiva ajaa enemmän ja huoltaa vähemmän, et jos joku haluu vaihtaa ruisku Bladen bussiin ni tääl olis halukas...
nii ja tänään ku yritin hommaa ni tuloksena oli 5metrinen kyrpä ottassa ja 5litraa bensaa lattialla & rinnuksilla ja paskat takas kiinni...
Mitkä suodattimet pitää ottaa pois ja mihin letkuun toi jälkiasennus K&N suodatin laitetaan vai tuleeko niitä useempia?
Nii ja vielä mistä tommosii filsui löytyy..
Prkl bussi ois kiva ajaa enemmän ja huoltaa vähemmän, et jos joku haluu vaihtaa ruisku Bladen bussiin ni tääl olis halukas...
Esim. tuolla on ohjeita ko. operaatiosta. Eli ko. sivulle ja sieltä: motorbikes -> GSX1300R modifications -> fuelfilters
Jos laittaa ulkopuolisen suodattimen, niin ei sen tarvitse välttämättä olla K&N. Mikä tahansa letkunväliin laitettava bensan suodatin käy (esim. automallit). Ko. suodattimia tulee yksi kpl bensapumpun ja "ruiskurungon" väliin. Eli ko. välissä oleva letku pois ja pitempi tilalle ja ko. letkun väliin suodatin. Kanttaa sitten muuten pistaa klemmarit kunnolla kiinni, ettei ole bensat pitkin "konehuonetta", kun bensapumppu aloittaa järjestelmän paineistuksen.
Jos laittaa ulkopuolisen suodattimen, niin ei sen tarvitse välttämättä olla K&N. Mikä tahansa letkunväliin laitettava bensan suodatin käy (esim. automallit). Ko. suodattimia tulee yksi kpl bensapumpun ja "ruiskurungon" väliin. Eli ko. välissä oleva letku pois ja pitempi tilalle ja ko. letkun väliin suodatin. Kanttaa sitten muuten pistaa klemmarit kunnolla kiinni, ettei ole bensat pitkin "konehuonetta", kun bensapumppu aloittaa järjestelmän paineistuksen.
Etsin koko fucking Turun mp-liikkeet läpi ja Salon myös eikä löydy rusikuun sopivaa pestävää suodatinta...Fastm8 kirjoitti:Todennäkoisesti myös ruiskutussuuttimet ovat "tukossa". Eli jokaisessa (4 kpl) suuttimessa on pieni metallisihti, joka kannaattaa niin ikään puhdistaa. Ko. sihdit lähtee irti, ja jopa vielä ehjänä, mutta se vaatineen sitten vähän kärsivällisyyttä ja aikaa. Tosin monet ovat poistaneet ko. sihdit lopullisesti, jolloin ko. toimenpide on tehty suht' nopeasti.
Samoiten on käynyt kaikille muillekkin suodattimille ja sihdeille, noissa -99 mallin bensapumpuissa, eli kaikki pois. Ainoastaan tankinsisällä oleva sihti on saanut jäädä. Ko. operaation jälkeen on sitten laitettu ulkopuolinen bensansuodatin, tavallisesti K&N:n pestävä bensansuodatin, bensapumpun ja ruiskutusrungon väliin. Tällöin ko. suodatin on helposti vaihdettavissa/puhdittevissa aina tarvittaessa.
Toinen vaihtoehto päästä tuosta -99 mallin ongemasta on vaihtaa siihen -00 -mallin bensapumppu.
Minkä kokoset noi busan vakio bensaletkut o ku ostin teräspunospäällysteistä 7,5millistä, mahtaak riittää...
tuota missähän ne tulopuolen sihdit sitte mahtaa olla?mulla teki silleen että tyhjäkäynti nousi 3000 eikä laskenut milläänrace kirjoitti: terehdys! juu ei tarvitse kun ristipää-ruuvikkarin,10mm lenkkiavaimen ja olikohan 12 tai 13mm lenkki..sit vain pumppu osiksi..ja varsinkin pumpun tulopuolen pienet sihdit kannattaa irroittaa ja puhdistaa kunnolla,itse purin 2-kertaa ko.hököityksen ja puhdistin vain paikallaan ollessaan nämä sihdit= 1 kk ajoa ja sama homma..tästä viisastuneena nyt viimeksi "räjäytin" ko.hökötyksen niin pieniksi paloiksi kun vain sai ja kas kummaa miten paljon töhnää sieltä löytyikin nyt ajettu 2 kk ja n.500km ja ei mitään ongelmaa.suodatin olisi varmaankin hyvä samalla vaihtaa kun tuohon toimeen ryhtyy...
:O vanhemmassa busassa oli ainakin tankin sisällä....ja bensapumpun kun räjäytti atomeiksi niin löytyypi kaikki sihdit,minäkin alkuun jätin purkamatta pumppua tarpeeksi ja näin ollen jäi yksi sihti puhdistamatta jonka sitten löysin kun selailin tuota rempparomppua ja siitä tuota pumpun räjäytyskuvaa...oli meinaan toi sihti aivan jonkun kupari tms mönjän peitossa...muita varsinaisia suodattimia ei tietääkseni ko.härvelissä ole
-"elämä on motoristin parasta aikaa"
Hayabusa-"If your not on one then you are behind it"
Hayabusa-"If your not on one then you are behind it"