Tyyppivika?

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Eilen ku ajeltiin joensuusta kotia vesisatteesa, niin kolmen tunnin jälkeen tyhjäkäynti pompsahti 3100rpm:ään. Kahtovat iisalamessa vähän pöljänä ku ajelin iliman kässie kutosella tyhjäkäynnillä kaheksaakymppiä... :D Vartin päästä käynti muuttu normaaliksi. Kajbusalla oli ollu sama juttu -05.lla räntäsatteessa.
Onkohan muilla samoja oireita ollu? Eipä tuo mittään ku itestään korjaantu, ei vaan vissiin tykkää kosteuvesta mopeedi..
Siis mullaki -05
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Juu elikkäs sen verran oon saanu seleville, että airboksissa oleva imuilman lämpötila-anturi (tai joku) vähän sekkoilee ku kylymää vettä tai lunta menneepi sinne...
Onkohan täsä uuvessa sitte tehty jottai muutoksia, ku ei vissiinkää kovin monella oo teheny tämmöstä vastauksista päätellen... ??? ??? :turbobusa:
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

jummijammi kirjoitti:Juu elikkäs sen verran oon saanu seleville, että airboksissa oleva imuilman lämpötila-anturi (tai joku) vähän sekkoilee ku kylymää vettä tai lunta menneepi sinne...
Onkohan täsä uuvessa sitte tehty jottai muutoksia, ku ei vissiinkää kovin monella oo teheny tämmöstä vastauksista päätellen... ??? ??? :turbobusa:
Jos viittaat keskusteluumme niin se lämpöanturijuttu oli vain arvaus, ei mikään faktatieto. :)
Club 100 m/s
97-1111686490

Viesti Kirjoittaja 97-1111686490 »

Nimimerkilla kokemustaomaava ??? Sisäänajoreissulla Patalahdella tankkaamaan kurvatessa tyhjäkäynti jumiutui 2200rpm.Keljutti huristella tankille.Tankkauksen jälkeen pelas normaalisti,eikä ole
vielä uusinut.Ulkolämpötila tuolloin +5.Huollossa ei osattu sanoa
syytä ilmiölle.Kyseessä malli 05 :bike:
107-1113697620

Viesti Kirjoittaja 107-1113697620 »

vastaavaa ilmiötä olen kokenut vuosimallin 1983 gpz1100 ruiskukawassa aikoinaan kun ajelin norjassa pitkiä tunneleita, sateessa ja n. 10 asteen lämpötilassa toimi normaalisti, tunnelissa oli jopa pakkasta jonkin matkaa ja tunnelista ulos tultua kone huusi 4500 rpm ilman kaasua, lämpötila-anturi antoi kakkua kylmästä johtuen liikaa, moinen meno jatkui muutaman kymmenen sekuntia, sitten tasaantui, siinä mutkissa piti polkea pienmpää ja jarrutella aluksi.

sama ilmiö oli kuulemma jäärataa ajaessa gpz:talla, oli vaikea säätää talvikelillä toimimaan jouhevasti sitä konetta. niin sellaisella kawalla ajettiin todella jäärataakin 80-luvulla.
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

jospa ootki hissutellu ja busa halus mennä lujempaa.. niinku "vanhatmiehet" yleensä
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

:D Ei se wäiski kule ku sen 180 kakosella keula pystyssä....
Joo sori vielä, tarkemmin ku kattoin sua, niin säähän ootki tosi viriili ja nuori poika... :laugh:
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

oikein!!!
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Joo siinä uuden Baikin Paskatestissä sanottiin,että -05 busassa on joku optimoitu lämpöjutska, joka lämmittää koneen nopeammin.. Oiskohan sillä vaikutusta tohon alkuperäseen tropulikyssäriin.. Eipä ole onneksi uusinu tuo vika :respekt:
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Vastaa Viestiin