Jarrujen parantamista

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
75-1248528621

Viesti Kirjoittaja 75-1248528621 »

Elikkäs jarruthan bussissa on alimittaiset, mites niitä sais viisaasti parannettua. Teräpunosletkut ja kunnon palat. Mutta mites sitten jarrut esim tonnisesta gigseristä? Tai jostain muusta vastaavasta isosta sportista. Onko kukaan toteuttanut moista projektia? Ja maksoiko vaivan?
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Gen2 busan jarruthan on jotakuinkin sama ku gixxerin malli, eli radiaali. Mul on sellanen setti että gen1 levyt, eli isommat ku gen2, ja siihen radiaalisatulat, jotka on alunperin gixxeristä. Sekä tiätty punosletkut. Racepalat taitaa tehdä tuntuvan eron, jos ei sitte tule levyjen kulumisessa haittapuolia.
Pysähtyy 330kmh:sta ennen kentän päätyä. Artsilla oli vastaava setti, eikä sekään tainnu pellolle lasketella.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...ainaki Varjolla on ollu niin gen1 mallissa radiaalijarrukahvasysteemi, ihan kaupasta ostettu ja kuulemma toiminu hyvin.

Mullekki paikallinen kauppias Huolto-Kaksikko männä kesänä semmosta kauppasi, hyllyssä olisi ollut ja muistaakseni jottain reilu 200 euroa hintaa (+asennus, ellei itteltä onnistu).

Ei ole kokemusta, kun tuohon heikkoon jarruun tottunu niin sen kans kyllä toimhen tullee niin tiellä, radalla ku kentälläki.

Ja kauhulla muistelen viime kesää kun kävin Yamahan jottain FZ-mitä-lie ajamassa ja meinasin eka risteyksessä lentää keulan yli kun se prkl toppas kun kahvasta paino :D
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Galferin wavet ja niihin sopivat palat tilattu. Yli kilon kevyempi per levy valmistajan mukaan, mutta pysähtyy paljon paremmin.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

PetriK kirjoitti:Galferin wavet ja niihin sopivat palat tilattu. Yli kilon kevyempi per levy valmistajan mukaan, mutta pysähtyy paljon paremmin.
Paljonko tommonen levy voi sitte painaa ? Prosentuaalinen kevennys on huima.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
expressbus
Viestit: 61
Liittynyt: 15 Marras 2006, 09:27
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja expressbus »

Onko kukaan kokeillut esim kilogixun radiaalipääsylinteriä,kun nuo brembot ym maksaa niin pirusti
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

PetriK kirjoitti:Galferin wavet ja niihin sopivat palat tilattu. Yli kilon kevyempi per levy valmistajan mukaan, mutta pysähtyy paljon paremmin.
Mulla on Gen2:ssa Galferin levyt, palat ja letkut. Ei ole kaduttanut - joutunut pari kertaa "testaamaan ääritilanteessa...". Myös miellyttää silmää. :)
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

PetriK kirjoitti:Galferin wavet ja niihin sopivat palat tilattu. Yli kilon kevyempi per levy valmistajan mukaan, mutta pysähtyy paljon paremmin.
Mistäs tilasit?
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Vähän kallimpi rojekti jonka MUISTAAKSENI "Busavelho" nimeltä Krister Ruattinmaalta teki ( Voi olla joku toinenKIN Busajehu sveduista ) tais olla yli 400 heppaseen turbobusaansa, eli ihan rakensi uusiksi busan jarrut ja sijoitti siähen Brembon jarrut, joita käyttää mm. HD : V-ROD, Night - ROD & Muscle malleissa, sekä MotoGutsin raskaimmissa pyörissä ja Joissain Ducateissa : Pari Busaa mulla ollut ja Aina ihmettelin miksi Busan jarruja morkataan ?? Nyt ymmärrän, kun Brembon jarruja 15tkm käyttäneenä 320 kg bikessä täytyy sanoo, että ristus kyllä pysähtyy. Jossain Kiihdytys sessiossa vaan ihmeteltiin Brembon jarruja Busassa Malmössä .

Ekan kerran tosiaan Turuus koeajolla puristin jarrukahvaa Busatyyliin tottumuksesta liikennevaloissa ja perkele meinasin lentää tankojen yli . Sitä en sitten tiedä mitä kaikkee räknäämistä vaatii, että ko. systeemin saa asennettua Busaan. MUTTA jos oikein jymmärsin, oli ko. Busassa Busan omat levyt ja ainoastaan muu jarrujärjestelmä oli ympätty Brembolta. VOIN olla väärässäkin, kuten joskun harvoin sattuu ? :D :;):
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
116-1253685669

Viesti Kirjoittaja 116-1253685669 »

kohta eka tankillinen mopoiltu ja nuo jarrut kyl ahdistaa.
jotenki tuntuu että samanmoiset jarrut on viimeksi olleet -82 1100 gsxässä, se pysähty jotakuinkin samote.

kai niihin tottuu, mutta viimeiset muistot 1000sesta, niin ei oikeen istu nämä nykyiset.
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Joo, ala-arvoiset jarrut on. Jos vielä busalla jatkan pidemmälle kuin ensi kesän, niin jotain on keksittävä.
Kyseessä k8. Mikä lie jarrujen heikoin lenkki? Onko ne liian joustavat jarruletkut? Voisi tuntuma hiukan parantua vaihtamalla. Jos vika on niissä. Vai onko jarrusylinterit paskat? Levyt?
Tietysti paljon massaa myös takana ja pitkä akseliväli.. ei oikein saa painoa eturenkaalle niin ainaskin ensiasennusrenkaalla tuppaa menemään etunen lukkoon ennen kuin perä kevenee, lisää vielä jarruttamisen vaikeutta kun pelkää millon etunen lähtee alta

Kovempaa tekoa olevat jarruletkut olisi ainaskin edullinen juttu lähteä ratkomaan jarruongelmaa aluksi




Edited By jyka on 1271333311
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

K4 malliin laitoin teräspunos letkut eteen ja parani ihan huomattavasti, K8 jarrut mun mielestä jo paremmat, joten niihin en kerennyt laittaan muutoksia . Jos / Kun Gen1 Bussi vielä taloon tulee, on just nui teräspunosletkut / sintteripalat yksi "pikku"modi jonka teen . Taakse niitä ei kuulemma tarvi laittaa, koska lukittee pyörän liian helposti ?? Nyt tosiaan ajanut "Kunnon" Jarruilla sen verran, että superbikeen haluun kyllä jarrutusvoimaa lissää. :)
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

jyka kirjoitti:Joo, ala-arvoiset jarrut on. Jos vielä busalla jatkan pidemmälle kuin ensi kesän, niin jotain on keksittävä.
Kyseessä k8. Mikä lie jarrujen heikoin lenkki? Onko ne liian joustavat jarruletkut? Voisi tuntuma hiukan parantua vaihtamalla. Jos vika on niissä. Vai onko jarrusylinterit paskat? Levyt?
Tietysti paljon massaa myös takana ja pitkä akseliväli.. ei oikein saa painoa eturenkaalle niin ainaskin ensiasennusrenkaalla tuppaa menemään etunen lukkoon ennen kuin perä kevenee, lisää vielä jarruttamisen vaikeutta kun pelkää millon etunen lähtee alta

Kovempaa tekoa olevat jarruletkut olisi ainaskin edullinen juttu lähteä ratkomaan jarruongelmaa aluksi
Kuinkahan kauan sitten minä kehotin ircissä ne letkut vaihtamaan teräspunosversioiksi sekä palat sinttereiksi? Tarkistetaanko logista? :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

jyka kirjoitti:tuppaa menemään etunen lukkoon ennen kuin perä kevenee, lisää vielä jarruttamisen vaikeutta kun pelkää millon etunen lähtee alta
Toi lukkojuttu mun mielestä viittais siihen jotta jarruvoimaa on, voisko paino (kuskin ja pyörän) vaikuttaa ettei perä nouse?
Aika vauhdeista vaan pysähtyvät noillakin K8 jarruilla, liekkö esim Artsi kärkipäästä... voin olla väärässäkin, korjatkaa.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

waiski10 kirjoitti:
jyka kirjoitti:tuppaa menemään etunen lukkoon ennen kuin perä kevenee, lisää vielä jarruttamisen vaikeutta kun pelkää millon etunen lähtee alta

Toi lukkojuttu mun mielestä viittais siihen jotta jarruvoimaa on, voisko paino (kuskin ja pyörän) vaikuttaa ettei perä nouse?
Aika vauhdeista vaan pysähtyvät noillakin K8 jarruilla, liekkö esim Artsi kärkipäästä... voin olla väärässäkin, korjatkaa.
Kylmä rengas/likainen kylmä tie --> huono pito.
Alusta säädöt --> huono pito.

Alusta säädöistä kannataa zekata:
http://www.busanistit.org/foorumi....;t=6882

Noilla ainakin on vaikutusta siihen että etunen lukkiutuu ennen kuin keventää perää.

Tähän aikaan keväästä rengas ei lämpene kuten kesällä joten tuo eka ehkä selkeästi vaikuttavampi.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Vastaa Viestiin