Jarrujen parantamista
Gen2 busan jarruthan on jotakuinkin sama ku gixxerin malli, eli radiaali. Mul on sellanen setti että gen1 levyt, eli isommat ku gen2, ja siihen radiaalisatulat, jotka on alunperin gixxeristä. Sekä tiätty punosletkut. Racepalat taitaa tehdä tuntuvan eron, jos ei sitte tule levyjen kulumisessa haittapuolia.
Pysähtyy 330kmh:sta ennen kentän päätyä. Artsilla oli vastaava setti, eikä sekään tainnu pellolle lasketella.
Pysähtyy 330kmh:sta ennen kentän päätyä. Artsilla oli vastaava setti, eikä sekään tainnu pellolle lasketella.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...ainaki Varjolla on ollu niin gen1 mallissa radiaalijarrukahvasysteemi, ihan kaupasta ostettu ja kuulemma toiminu hyvin.
Mullekki paikallinen kauppias Huolto-Kaksikko männä kesänä semmosta kauppasi, hyllyssä olisi ollut ja muistaakseni jottain reilu 200 euroa hintaa (+asennus, ellei itteltä onnistu).
Ei ole kokemusta, kun tuohon heikkoon jarruun tottunu niin sen kans kyllä toimhen tullee niin tiellä, radalla ku kentälläki.
Ja kauhulla muistelen viime kesää kun kävin Yamahan jottain FZ-mitä-lie ajamassa ja meinasin eka risteyksessä lentää keulan yli kun se prkl toppas kun kahvasta paino
Mullekki paikallinen kauppias Huolto-Kaksikko männä kesänä semmosta kauppasi, hyllyssä olisi ollut ja muistaakseni jottain reilu 200 euroa hintaa (+asennus, ellei itteltä onnistu).
Ei ole kokemusta, kun tuohon heikkoon jarruun tottunu niin sen kans kyllä toimhen tullee niin tiellä, radalla ku kentälläki.
Ja kauhulla muistelen viime kesää kun kävin Yamahan jottain FZ-mitä-lie ajamassa ja meinasin eka risteyksessä lentää keulan yli kun se prkl toppas kun kahvasta paino
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Paljonko tommonen levy voi sitte painaa ? Prosentuaalinen kevennys on huima.PetriK kirjoitti:Galferin wavet ja niihin sopivat palat tilattu. Yli kilon kevyempi per levy valmistajan mukaan, mutta pysähtyy paljon paremmin.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 15 Marras 2006, 09:27
- Paikkakunta: tampere
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Mulla on Gen2:ssa Galferin levyt, palat ja letkut. Ei ole kaduttanut - joutunut pari kertaa "testaamaan ääritilanteessa...". Myös miellyttää silmää.PetriK kirjoitti:Galferin wavet ja niihin sopivat palat tilattu. Yli kilon kevyempi per levy valmistajan mukaan, mutta pysähtyy paljon paremmin.
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Vähän kallimpi rojekti jonka MUISTAAKSENI "Busavelho" nimeltä Krister Ruattinmaalta teki ( Voi olla joku toinenKIN Busajehu sveduista ) tais olla yli 400 heppaseen turbobusaansa, eli ihan rakensi uusiksi busan jarrut ja sijoitti siähen Brembon jarrut, joita käyttää mm. HD : V-ROD, Night - ROD & Muscle malleissa, sekä MotoGutsin raskaimmissa pyörissä ja Joissain Ducateissa : Pari Busaa mulla ollut ja Aina ihmettelin miksi Busan jarruja morkataan ?? Nyt ymmärrän, kun Brembon jarruja 15tkm käyttäneenä 320 kg bikessä täytyy sanoo, että ristus kyllä pysähtyy. Jossain Kiihdytys sessiossa vaan ihmeteltiin Brembon jarruja Busassa Malmössä .
Ekan kerran tosiaan Turuus koeajolla puristin jarrukahvaa Busatyyliin tottumuksesta liikennevaloissa ja perkele meinasin lentää tankojen yli . Sitä en sitten tiedä mitä kaikkee räknäämistä vaatii, että ko. systeemin saa asennettua Busaan. MUTTA jos oikein jymmärsin, oli ko. Busassa Busan omat levyt ja ainoastaan muu jarrujärjestelmä oli ympätty Brembolta. VOIN olla väärässäkin, kuten joskun harvoin sattuu ?
Ekan kerran tosiaan Turuus koeajolla puristin jarrukahvaa Busatyyliin tottumuksesta liikennevaloissa ja perkele meinasin lentää tankojen yli . Sitä en sitten tiedä mitä kaikkee räknäämistä vaatii, että ko. systeemin saa asennettua Busaan. MUTTA jos oikein jymmärsin, oli ko. Busassa Busan omat levyt ja ainoastaan muu jarrujärjestelmä oli ympätty Brembolta. VOIN olla väärässäkin, kuten joskun harvoin sattuu ?
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Joo, ala-arvoiset jarrut on. Jos vielä busalla jatkan pidemmälle kuin ensi kesän, niin jotain on keksittävä.
Kyseessä k8. Mikä lie jarrujen heikoin lenkki? Onko ne liian joustavat jarruletkut? Voisi tuntuma hiukan parantua vaihtamalla. Jos vika on niissä. Vai onko jarrusylinterit paskat? Levyt?
Tietysti paljon massaa myös takana ja pitkä akseliväli.. ei oikein saa painoa eturenkaalle niin ainaskin ensiasennusrenkaalla tuppaa menemään etunen lukkoon ennen kuin perä kevenee, lisää vielä jarruttamisen vaikeutta kun pelkää millon etunen lähtee alta
Kovempaa tekoa olevat jarruletkut olisi ainaskin edullinen juttu lähteä ratkomaan jarruongelmaa aluksi
Edited By jyka on 1271333311
Kyseessä k8. Mikä lie jarrujen heikoin lenkki? Onko ne liian joustavat jarruletkut? Voisi tuntuma hiukan parantua vaihtamalla. Jos vika on niissä. Vai onko jarrusylinterit paskat? Levyt?
Tietysti paljon massaa myös takana ja pitkä akseliväli.. ei oikein saa painoa eturenkaalle niin ainaskin ensiasennusrenkaalla tuppaa menemään etunen lukkoon ennen kuin perä kevenee, lisää vielä jarruttamisen vaikeutta kun pelkää millon etunen lähtee alta
Kovempaa tekoa olevat jarruletkut olisi ainaskin edullinen juttu lähteä ratkomaan jarruongelmaa aluksi
Edited By jyka on 1271333311
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
K4 malliin laitoin teräspunos letkut eteen ja parani ihan huomattavasti, K8 jarrut mun mielestä jo paremmat, joten niihin en kerennyt laittaan muutoksia . Jos / Kun Gen1 Bussi vielä taloon tulee, on just nui teräspunosletkut / sintteripalat yksi "pikku"modi jonka teen . Taakse niitä ei kuulemma tarvi laittaa, koska lukittee pyörän liian helposti ?? Nyt tosiaan ajanut "Kunnon" Jarruilla sen verran, että superbikeen haluun kyllä jarrutusvoimaa lissää.
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Kuinkahan kauan sitten minä kehotin ircissä ne letkut vaihtamaan teräspunosversioiksi sekä palat sinttereiksi? Tarkistetaanko logista?jyka kirjoitti:Joo, ala-arvoiset jarrut on. Jos vielä busalla jatkan pidemmälle kuin ensi kesän, niin jotain on keksittävä.
Kyseessä k8. Mikä lie jarrujen heikoin lenkki? Onko ne liian joustavat jarruletkut? Voisi tuntuma hiukan parantua vaihtamalla. Jos vika on niissä. Vai onko jarrusylinterit paskat? Levyt?
Tietysti paljon massaa myös takana ja pitkä akseliväli.. ei oikein saa painoa eturenkaalle niin ainaskin ensiasennusrenkaalla tuppaa menemään etunen lukkoon ennen kuin perä kevenee, lisää vielä jarruttamisen vaikeutta kun pelkää millon etunen lähtee alta
Kovempaa tekoa olevat jarruletkut olisi ainaskin edullinen juttu lähteä ratkomaan jarruongelmaa aluksi
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Toi lukkojuttu mun mielestä viittais siihen jotta jarruvoimaa on, voisko paino (kuskin ja pyörän) vaikuttaa ettei perä nouse?jyka kirjoitti:tuppaa menemään etunen lukkoon ennen kuin perä kevenee, lisää vielä jarruttamisen vaikeutta kun pelkää millon etunen lähtee alta
Aika vauhdeista vaan pysähtyvät noillakin K8 jarruilla, liekkö esim Artsi kärkipäästä... voin olla väärässäkin, korjatkaa.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Kylmä rengas/likainen kylmä tie --> huono pito.waiski10 kirjoitti:jyka kirjoitti:tuppaa menemään etunen lukkoon ennen kuin perä kevenee, lisää vielä jarruttamisen vaikeutta kun pelkää millon etunen lähtee alta
Toi lukkojuttu mun mielestä viittais siihen jotta jarruvoimaa on, voisko paino (kuskin ja pyörän) vaikuttaa ettei perä nouse?
Aika vauhdeista vaan pysähtyvät noillakin K8 jarruilla, liekkö esim Artsi kärkipäästä... voin olla väärässäkin, korjatkaa.
Alusta säädöt --> huono pito.
Alusta säädöistä kannataa zekata:
http://www.busanistit.org/foorumi....;t=6882
Noilla ainakin on vaikutusta siihen että etunen lukkiutuu ennen kuin keventää perää.
Tähän aikaan keväästä rengas ei lämpene kuten kesällä joten tuo eka ehkä selkeästi vaikuttavampi.