Goodridge teräspunoletkut GEN1 liian pitkät? - Ovatko?

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
77-1301339249

Viesti Kirjoittaja 77-1301339249 »

Aamupäivää,


tilasin tuossa männä viikolla tuollaiset Goodridgen teräspunosjarruletkut 2005 Busaan eteen vaihdettavaksi.

Asentajani (merkkihuolto) ilmoitti minulle, että letkut ovat liian pitkät jotta niitä voisi asentaa pyörään.

Onkos muilla ko. letkujen asentajilla jotain vinkkiä/asennusohjeita vai saako näitä letkuja sittenkään asennettua tuohon masiinaan?



--M--
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Ostitko Race-letkut, eli molemmille jarrusatuloille tulee oma letku?
Ei kait se asentaja yritä asentaa niitä samalla lailla kun vakioletkut ovat?
77-1301339249

Viesti Kirjoittaja 77-1301339249 »

Juu, olivat sitten tosiaan nuo race-mallin letkut, eli kahvalta lähtee oma jarruletkunsa kummallekin puolelle ilman t-kappaleita/vastaavia jakoja.

--M--
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

ihan asiallinen asentaja :D
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm... jos siistiin asennukseen pyrkii niin liian pitkät noi letkut ovat. Mutta toki noi voi laittaa kiinni jos ei oo hirveen ronkeli siitä minkälainen harakanpesä keulan ympärillä on... :;):
Avatar
teeti
Viestit: 55
Liittynyt: 09 Heinä 2012, 17:10
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja teeti »

Hei!
mietin itsekin noita letkuja ja onko tuosta "race" mallin kaksi letkuisuudesta jokin etu verrattuna perinteiseen versioon? vaikuttaako jotenkin tuntumaan parantaen sitä?

kiitos
"SnowWhiteHayabusa"
109-1268510473

Viesti Kirjoittaja 109-1268510473 »

Ero toiminnassa on normi käytössä todella marginaalinen, peruste on se, että molemmat letkut ovat saman mittaiset pääsylinteriltä satuloille jolloin jarrupaineen ja viiveen pitäisi olla sama molemmilla satuloilla. Teoriassa busan vakiosysteemillä näin ei ole, koska LH satula on "hyppyletkun" päässä.
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

teeti kirjoitti:Hei!
mietin itsekin noita letkuja ja onko tuosta "race" mallin kaksi letkuisuudesta jokin etu verrattuna perinteiseen versioon? vaikuttaako jotenkin tuntumaan parantaen sitä?

kiitos
Alkuperäiseen erona että on vähempi joustavat letkut.
Mitään paine-eroja ja viiveitä ei ole alkuperäisessä.
109-1268510473

Viesti Kirjoittaja 109-1268510473 »

Ei ainakaan tarvitse "paine-eroista" välittää jos et kilpaile esim. superbikessa.
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Muistahan sitten, että letkujen täytyy olla tarpeeksi pitkät myös keula ilmaan nostettuna.
Busanistien sivuston kautta tilattujen kimppatilausletkujen mitta oli ainakin passeli, mutta pääsylinterin mallia vaihtaessa itellä ainakin jäi vähän turhan lyhkäseksi.
Tämä olis toisaalta korjaantunut alkumutkan vaihtamisella jyrkempään...
Vastaa Viestiin