Goodridge teräspunoletkut GEN1 liian pitkät? - Ovatko?
Aamupäivää,
tilasin tuossa männä viikolla tuollaiset Goodridgen teräspunosjarruletkut 2005 Busaan eteen vaihdettavaksi.
Asentajani (merkkihuolto) ilmoitti minulle, että letkut ovat liian pitkät jotta niitä voisi asentaa pyörään.
Onkos muilla ko. letkujen asentajilla jotain vinkkiä/asennusohjeita vai saako näitä letkuja sittenkään asennettua tuohon masiinaan?
--M--
tilasin tuossa männä viikolla tuollaiset Goodridgen teräspunosjarruletkut 2005 Busaan eteen vaihdettavaksi.
Asentajani (merkkihuolto) ilmoitti minulle, että letkut ovat liian pitkät jotta niitä voisi asentaa pyörään.
Onkos muilla ko. letkujen asentajilla jotain vinkkiä/asennusohjeita vai saako näitä letkuja sittenkään asennettua tuohon masiinaan?
--M--
Ero toiminnassa on normi käytössä todella marginaalinen, peruste on se, että molemmat letkut ovat saman mittaiset pääsylinteriltä satuloille jolloin jarrupaineen ja viiveen pitäisi olla sama molemmilla satuloilla. Teoriassa busan vakiosysteemillä näin ei ole, koska LH satula on "hyppyletkun" päässä.
Alkuperäiseen erona että on vähempi joustavat letkut.teeti kirjoitti:Hei!
mietin itsekin noita letkuja ja onko tuosta "race" mallin kaksi letkuisuudesta jokin etu verrattuna perinteiseen versioon? vaikuttaako jotenkin tuntumaan parantaen sitä?
kiitos
Mitään paine-eroja ja viiveitä ei ole alkuperäisessä.
Muistahan sitten, että letkujen täytyy olla tarpeeksi pitkät myös keula ilmaan nostettuna.
Busanistien sivuston kautta tilattujen kimppatilausletkujen mitta oli ainakin passeli, mutta pääsylinterin mallia vaihtaessa itellä ainakin jäi vähän turhan lyhkäseksi.
Tämä olis toisaalta korjaantunut alkumutkan vaihtamisella jyrkempään...
Busanistien sivuston kautta tilattujen kimppatilausletkujen mitta oli ainakin passeli, mutta pääsylinterin mallia vaihtaessa itellä ainakin jäi vähän turhan lyhkäseksi.
Tämä olis toisaalta korjaantunut alkumutkan vaihtamisella jyrkempään...