Michelin pilot power 2ct - Parempi kuin normi power?

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Onko kellään käyttökokemuksia Michelin Pilot Power 2CT.stä?
Kiinnostaa saavutetaanko 2CT:llä käytännössä jotain etua tavalliseen Poweriin verrattuna? Mainosmiehet kehuu, että on sivuilta vielä pehmeämpi siis pitävämpi ja kulutuskestävyys pitäisi ilmeisesti olla myös parempi.Onko kukaan kokeillut?
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
77-1120930780

Viesti Kirjoittaja 77-1120930780 »

Mielenkiintoista olisi tietää onko 2CT:n keskiosan kumi kovempaa kuin tavallisen Powerin kumi vai yhtä kovaa. Muuten kulutuskestävyys tuskin on pidempi kuin tavallisella. Omassa ajossa tuo rengas siis loppuu ensin keskeltä, vika kuskissa.
109-1159285982

Viesti Kirjoittaja 109-1159285982 »

Viime kesän ajelin 2ct:llä ja ensi kesälle taakse ainakin tulee nomaali power. Ei sillä etteikö tuo 2ct olisi todella hyvä kumi, mutta ainakin minun käytössä en löydä syytä miksi maksaisin enemmän siitä kun tavallinen powerikin ominaisuuksiltaa riittää minulle. Jos tuota hinta eroa ei olisi ja ajaisin vähemmän matkaa, ottaisin 2ct:n.

En tiedä mikä on totuus, mutta minä ainakin olen elänyt siinä luulossa että noiden keskiosan kovuus olisi sama...
77-1169229044

Viesti Kirjoittaja 77-1169229044 »

Myös itsellä on käsitys että ainoastaan reunoja olisi "pehmennetty" paremman pidon saamiseksi. Eli periaatteessa ei antaisi sen enempää kilsoja, mutta mahdollistaisi sitäkin hulvattomamman ajokäyttäytymisen :turbobusa:

http://www.michelin.co.uk/uk/front/affich.jsp?codeRubrique=66
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ainakin allekirjoittaneella esim. Kemorassa loppuu ihan muualta varat kuin renkaista, alla siis normaali Powerit...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

jarim kirjoitti:Ainakin allekirjoittaneella esim. Kemorassa loppuu ihan muualta varat kuin renkaista, alla siis normaali Powerit...

No mutta sä oletkin tollanen "häirikökaahari". :D :thumbup:




Edited By Sepe on 1170357042
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Taidan laittaa nuo normaali Powerit. Tarkotus on käydä toisinaan radalla niin ei vihti ihan touring-kumeja laittaa. Jopspa tässä olis kompromissirengas, joka kestäis kohtuullisesti kilsoja kadullakin. ???
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Suosittelen normaalia Poweria, 2 CT:stä en osaa sanoa mitään? Todella hyvin pelaa kadulla ja radalla. Paineet kun pitää ilman lämpöön verrattuna oikealla tasolla niin pitoa riittää. Ja kun lähtee luistamaan , lähtee tosi "sievästi" eli tee äkkinäisiä liikkeitä.
Sadekelilläkin pito on hyvä.
Itsellä sievällä ajolla kesti takanen ~7000km :bike: (Silloin kyllä jo kangas paistoi)
109-1138013484

Viesti Kirjoittaja 109-1138013484 »

Ainakin tänään messuilla Michelinin osastolla tyttö väitti, että 2CT:n keskiosankovuus on sama, kuin normi powerin.
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

mikzu kirjoitti:Ainakin tänään messuilla Michelinin osastolla tyttö väitti, että 2CT:n keskiosankovuus on sama, kuin normi powerin.

Ok.Se on varmaan faktaa, kun edustajalta kysytty.Vai olikohan se tyttö vain puhtaasti messurekvisiittaa :D No saatan käydä ite Michelinin osastolla kattelemassa, kun messulle olen menossa huomenna.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
77-1169229044

Viesti Kirjoittaja 77-1169229044 »

No henk.koht mielipide on, että normikäyttöön ei kannata ottaa 2CT. Hintaeroa on sen verran, että sitä ei pysty normi käytössä ulosmittaamaan. Jos käy radalla ja jostain syystä kaipaa vähän lisää renkaalta, niin sitten voisi olla hyvä vaihtoehto.
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

MPM-Performance kirjoitti:No henk.koht mielipide on, että normikäyttöön ei kannata ottaa 2CT. Hintaeroa on sen verran, että sitä ei pysty normi käytössä ulosmittaamaan. Jos käy radalla ja jostain syystä kaipaa vähän lisää renkaalta, niin sitten voisi olla hyvä vaihtoehto.

Michelinin edustaja messuilla puhui samaan tyyliin. 2CT:ssä tosiaan ei ole muuta eroa normaali Poweriin kuin kapea n.1cm kaista pehmeämpää kumia olka-alueella.

Yllättäen Michelin-ukko alkoi kehumaan tuota uudistettua Pilot Road 2:sta. On kuulemma selvästi parempi kuin vanha Road, joka ei ilmeisesti Busan alla ollut oiken mikään. Uudessa Roadissa käytetään tuota kahden kumilaadun tekniikkaa eli reunoilla pehmeämpää ja keskellä kovempaa. Taitaa kuitenkin olla satunnaiseenkin rata-ajoon arveluttava vaihtoehto.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Paljos näillä 2CT ja normilla on hintaeroo?
Osaisko joku vinkata mulle mistä kannattasi Turusta hakee uutta renkulaa alle kun toi Diablo meni 4000km slicksiks ja en yhtään oo polttanu...
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Jone kirjoitti:Yllättäen Michelin-ukko alkoi kehumaan tuota uudistettua Pilot Road 2:sta. On kuulemma selvästi parempi kuin vanha Road, joka ei ilmeisesti Busan alla ollut oiken mikään. Uudessa Roadissa käytetään tuota kahden kumilaadun tekniikkaa eli reunoilla pehmeämpää ja keskellä kovempaa. Taitaa kuitenkin olla satunnaiseenkin rata-ajoon arveluttava vaihtoehto.
...hyvin on toiminu Pilot Road 2 tuossa alunperin sinun ja nykysin minun omistamassa Busassa :cool:
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
109-1180512207

Viesti Kirjoittaja 109-1180512207 »

2ct pilot powerilla ajettu n6tkm, pintaa keskellä n1mm, reunoilla pintaa kyllä riittää 3-4mm, hyvä kumi sais vaan olla kulutuskestävyyttä enempi.

edessä pilot road2 jossa Hyvin pintaa jäljellä, joskin keskellä rengasta n. 1-2mm leveä "ura" joka kiertää koko renkaan ympäri, käväsin rengasta näyttämässä liikkeessä - myyjä ei osannut kertoa mistä ura on tullut, lähetettiin kuva ja nyt odotellaan michelin-ukolta vastausta.
Vastaa Viestiin