Syylarin ilmaus?
Ei mullakaan tehny mitään ihmeitä. Nessut pihalle ja uutta torveen. Pari lenkkiä ympäristÖssä ja tarkistus/pieni lisäys. Lämmöt pysyny ok. Painettahan siellä voi olla kuumassa koneessa mut ei se pitäs vissiin ihan holona silti työntää vettä pihalle. Kierto ok ?? Joku letkun mutka lintassa, pumpussa häikkää, pahin skenaario pahvi rikki
Se parhaiten nauraa, kellä on vahvin lääkitys !
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Täytä jarjestelmä, korkki kiinni. Paisuntasäiliö ylärajaan ja käyntiin/käyttö lämpimäksi. Käytät konetta niin kauan että flekti herää pari kertaa ja tarkastat nesteen määrän paisunta säiliöstä. Erillisiä ilmauksia ei tarvita.pete695 kirjoitti:kuis sen saapi helposti ilmattua,tuon jäähdytysjärjestelmän?ei oikein kierrä vesi+kun korkin avaa niin tuleepi silmille
- jummijammi
- Viestit: 300
- Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
- Paikkakunta: pohojammaa
Laitetaas vaikka tänne, vaikka vähän vanha topikki onkin.. Alko tuossa paisarissa semmoinen kuplinta ja porina koneen käydessä, ja tietysti pelko persiissä heti kannentiivistettä epäilemään.. Noh, tuli tuo syylärin korkki mieleen Jarim:n tapauksesta, ja testaileen toista korkkia.. Ei auttanu. Eilen katoin letkut ja liitokset, niin ylävesiletkun syylärin puoleinen klemmari lähti sormilla auki, ja vastaava alavesiletkussa korkkas kierteet heti ku koitti kiristellä. Hain teboililta 4 klemmaria, ja nyt on tuplavarmistukset molemmissa letkuissa.. Eli säikähdyksellä selvis!! Ja flektikin pärähti pitkästä aikaa itsestään käyntiin, viime syksynä laitoin jo pakkokytkimen kun oireilu alko, ja flekti ei toiminu vaikka lämmöt kohosi..
181,25 MPH KLUPI Himanka ............... 10,1/222
jummijammi kirjoitti:..ylävesiletkun syylärin puoleinen klemmari lähti sormilla auki, ja vastaava alavesiletkussa korkkas kierteet heti ku koitti kiristellä...
Hyvä nostella välillä wanhojakin, viat kuitenkin säilyy (valitettavasti).
Tapauksessasi lienee kyse ollut siitä että nestekierron mukana alaliitoksesta imeytyi ilmaa järjestelmään joka lämmettyään ilmeni ylempänä (paisuntasäiliössä) kuplintana. Jos orkkisklemmarit olisivat olleet ok niin niiden kiristyksellä olisi luultavasti päässyt ongelmasta eroon.
Btw, kuinka monta vakioBusan kansipahvia on palanut "normaali"käytössä...? Tai no, normaali on niin häilyvä käsite...
AD/HD
Joo. Pulputipul.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vähän tähän samaan syyläri hommaan kysymys et kuinkas kova paine sielä syylärissä on se normi paine, käytin tänään koneen lämpöseks, niin et parikertaa flekti lähti käyntiin, ja koitin letkuja niin ovat aika timmit... En koittanu korkkia avata ku katteet olivat paikoillaan, mutta sen mitä sain ylä ja alavesiletkua testattua niin olivat aika timmejä, ei mitään himo kovia, sai kyl puristettua vähän mut ei linttaan... Lämmöt kyl pysyi koko aika puoles välis ei noussu sen yli, sitten ku kone jäähtyi, meni ylävesiletku linttaan alipaineesta...?
No sepä kumma, ku toi kyl jäähtyessä oli vähä niiku lytys ja pehmoonen eli ei ainakaan ollu ylipainetta... Alavesiletkun sisällä menee se jousi et se ei edes voi mennä lyttyyn... en sit tiedä mut autoissa menee joskus ylävesiletkut lyttyyn moottorin jäähtyessä (sammuksissa) ja kun avaat korkin se imasee sisäänsä ilmaa ja letku muljahtaa muotoonsa... En sit tiedä kuinka se näissä mopedeis toimaa, mut luulis et on aika sama toimintaperiaate... Ja tämä tosiaan tapahtui moottorin ollessa sammuksissa ja jäähtyessä.. Sen ymmärrän ettei tota voi moottorin käydessä tapahtua...
voi helv***i, jos järjestelmässä ei ole ilmaa niin paine ala- ja ylävesiletkun välillä on sama, näin se paine vaan nesteessä kulkee.tetsa kirjoitti:Työkaverin mukaan ylävesiletku EI voi mennä lyttyyn alipaineesta kun se on ylhäällä, eli siellä on ylipaine. Alavesiletku voi kyllä mennä lyttyyn kun se on alhaalla jolloin siellä voi olla alipainetta.
Himosta ja kovasta ei hirveesti puhunu kun jo vanha mies.
Mitä itse ilmaamiseen tulee niin täytä rauhassa ja pikku hiljaa järjestelmä niin suurin osa ilmasta poistuu, käyttele konetta tyhjäkäynnillä niin kauan että flekti pyörähtää käyntii pariin otteeseen, näin neste on lähtenyt kiertämään, anna jäähtyä ja tarkista nesteen pinnankorkeus.. kovaa ajoa ja huonoa huoltoa. etc..