Syylarin ilmaus?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
pete695
Viestit: 350
Liittynyt: 13 Touko 2006, 16:24
Paikkakunta: oman kylän poikia

Viesti Kirjoittaja pete695 »

kuis sen saapi helposti ilmattua,tuon jäähdytysjärjestelmän?ei oikein kierrä vesi+kun korkin avaa niin tuleepi silmille :D
se vaan nyt on niin
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

kumma juttu,kun mun ei oo koskaan tarvinnu tehdä kummempia,kuin kaataa vedet sisään ja menoksi...

nouseeko lämmöt yli normaalin,vai miksi tuntuu,että siellä olisi ilmaa...?
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

ei siinä mitään ihmeellistä ole itsellänikään ollut. vedet sisään, korkki auki käyttää lämpimäksi ja lisää täyteen siinä koneen käydessä. sit koe ajo lenkki ilman sivukatteita ja tarkistus kun kone jäähtyy että vedet on sisällä.
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
samppi
Viestit: 317
Liittynyt: 12 Tammi 2008, 12:57
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja samppi »

Ei mullakaan tehny mitään ihmeitä. Nessut pihalle ja uutta torveen. Pari lenkkiä ympäristÖssä ja tarkistus/pieni lisäys. Lämmöt pysyny ok. Painettahan siellä voi olla kuumassa koneessa mut ei se pitäs vissiin ihan holona silti työntää vettä pihalle. Kierto ok ?? Joku letkun mutka lintassa, pumpussa häikkää, pahin skenaario pahvi rikki :angry:
Se parhaiten nauraa, kellä on vahvin lääkitys !

Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

pete695 kirjoitti:kuis sen saapi helposti ilmattua,tuon jäähdytysjärjestelmän?ei oikein kierrä vesi+kun korkin avaa niin tuleepi silmille :D
Täytä jarjestelmä, korkki kiinni. Paisuntasäiliö ylärajaan ja käyntiin/käyttö lämpimäksi. Käytät konetta niin kauan että flekti herää pari kertaa ja tarkastat nesteen määrän paisunta säiliöstä. Erillisiä ilmauksia ei tarvita.
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Laitetaas vaikka tänne, vaikka vähän vanha topikki onkin.. Alko tuossa paisarissa semmoinen kuplinta ja porina koneen käydessä, ja tietysti pelko persiissä heti kannentiivistettä epäilemään.. Noh, tuli tuo syylärin korkki mieleen Jarim:n tapauksesta, ja testaileen toista korkkia.. Ei auttanu. Eilen katoin letkut ja liitokset, niin ylävesiletkun syylärin puoleinen klemmari lähti sormilla auki, ja vastaava alavesiletkussa korkkas kierteet heti ku koitti kiristellä. Hain teboililta 4 klemmaria, ja nyt on tuplavarmistukset molemmissa letkuissa.. Eli säikähdyksellä selvis!! Ja flektikin pärähti pitkästä aikaa itsestään käyntiin, viime syksynä laitoin jo pakkokytkimen kun oireilu alko, ja flekti ei toiminu vaikka lämmöt kohosi.. :bike:
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Avatar
Dösällä
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 18:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

jummijammi kirjoitti:..ylävesiletkun syylärin puoleinen klemmari lähti sormilla auki, ja vastaava alavesiletkussa korkkas kierteet heti ku koitti kiristellä...

Hyvä nostella välillä wanhojakin, viat kuitenkin säilyy (valitettavasti).

Tapauksessasi lienee kyse ollut siitä että nestekierron mukana alaliitoksesta imeytyi ilmaa järjestelmään joka lämmettyään ilmeni ylempänä (paisuntasäiliössä) kuplintana. Jos orkkisklemmarit olisivat olleet ok niin niiden kiristyksellä olisi luultavasti päässyt ongelmasta eroon.
Btw, kuinka monta vakioBusan kansipahvia on palanut "normaali"käytössä...? Tai no, normaali on niin häilyvä käsite...
AD/HD
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Ei niin, löysä liitos hukkaa paineen jäähdytys järjestelmästä ja siit johtuu pulpatus. Sama oire tulee myös rikkoontuneesta jäähdyttäjän korkista. Jarim llä tämä vika kiusas keväällä tosissaan
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Joo. Pulputipul. :blues:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
83-1279711795

Viesti Kirjoittaja 83-1279711795 »

Vähän tähän samaan syyläri hommaan kysymys et kuinkas kova paine sielä syylärissä on se normi paine, käytin tänään koneen lämpöseks, niin et parikertaa flekti lähti käyntiin, ja koitin letkuja niin ovat aika timmit... En koittanu korkkia avata ku katteet olivat paikoillaan, mutta sen mitä sain ylä ja alavesiletkua testattua niin olivat aika timmejä, ei mitään himo kovia, sai kyl puristettua vähän mut ei linttaan... Lämmöt kyl pysyi koko aika puoles välis ei noussu sen yli, sitten ku kone jäähtyi, meni ylävesiletku linttaan alipaineesta...?
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Työkaverin mukaan ylävesiletku EI voi mennä lyttyyn alipaineesta kun se on ylhäällä, eli siellä on ylipaine. Alavesiletku voi kyllä mennä lyttyyn kun se on alhaalla jolloin siellä voi olla alipainetta.
Himosta ja kovasta ei hirveesti puhunu kun jo vanha mies. :bowdown:




Edited By tetsa on 1288347078
tetsa
83-1279711795

Viesti Kirjoittaja 83-1279711795 »

No sepä kumma, ku toi kyl jäähtyessä oli vähä niiku lytys ja pehmoonen eli ei ainakaan ollu ylipainetta... Alavesiletkun sisällä menee se jousi et se ei edes voi mennä lyttyyn... en sit tiedä mut autoissa menee joskus ylävesiletkut lyttyyn moottorin jäähtyessä (sammuksissa) ja kun avaat korkin se imasee sisäänsä ilmaa ja letku muljahtaa muotoonsa... En sit tiedä kuinka se näissä mopedeis toimaa, mut luulis et on aika sama toimintaperiaate... Ja tämä tosiaan tapahtui moottorin ollessa sammuksissa ja jäähtyessä.. Sen ymmärrän ettei tota voi moottorin käydessä tapahtua...
80-1282575939

Viesti Kirjoittaja 80-1282575939 »

tetsa kirjoitti:Työkaverin mukaan ylävesiletku EI voi mennä lyttyyn alipaineesta kun se on ylhäällä, eli siellä on ylipaine. Alavesiletku voi kyllä mennä lyttyyn kun se on alhaalla jolloin siellä voi olla alipainetta.
Himosta ja kovasta ei hirveesti puhunu kun jo vanha mies. :bowdown:
voi helv***i, jos järjestelmässä ei ole ilmaa niin paine ala- ja ylävesiletkun välillä on sama, näin se paine vaan nesteessä kulkee.

Mitä itse ilmaamiseen tulee niin täytä rauhassa ja pikku hiljaa järjestelmä niin suurin osa ilmasta poistuu, käyttele konetta tyhjäkäynnillä niin kauan että flekti pyörähtää käyntii pariin otteeseen, näin neste on lähtenyt kiertämään, anna jäähtyä ja tarkista nesteen pinnankorkeus.. kovaa ajoa ja huonoa huoltoa. etc..
Vastaa Viestiin