Nappaan kotelosta pari kuvaa kunhan tulee taas käytyä. Mutta letku tulee siihen kotelon pohjaan siihen missä alunperin on se läppää ohjaava kello. Ja suihkuttaa siitä siis ylöspäin kohti suodattimen "kattoa".PetriK kirjoitti:Harmin paikka - no tallilla olo on osa harrastusta. Saisiko siitä parjatusta ilokaasun syötöstä pari kuvaa niin että opitaan...
Kiihkeä Kaasukekkonen
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
PetriK kirjoitti:Ok, mielenkiinnolla odotetaan toistakin avausta - tuli mieleen miettiessä omaa polttoainesysteemiä että mitenkäs ne bensalinjat tuossa moottorissa menikään ja millainen siinä on polttoaineen jakotukki ? (1-2-4-3, 1-2-4-3, 1-2-4-3)
Jos puhut Taxista niin siinä ja omassani syötetään bensatukkiin bensa linjaston keskeltä, 2-3 välistä.
edit: ja kotelosta kuvaa: http://www.hiekkalaatikko.org/vaurio/20100623_001.jpg
Tuossapa itseasiassa jo näkyykin ettei letku ole sylintereihin nähden sattunut edes ihan keskelle vaan on enemmän kolmos-nelos-suunnalla keskikohdasta. Mielenkiintoinen olisi nähdä miten ilma tuolla kotelon sisällä liikkuu silloin kun ram-air vielä puskee paineella ilmaa sisään.
Edited By jarim on 1277311811
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:PetriK kirjoitti:Ok, mielenkiinnolla odotetaan toistakin avausta - tuli mieleen miettiessä omaa polttoainesysteemiä että mitenkäs ne bensalinjat tuossa moottorissa menikään ja millainen siinä on polttoaineen jakotukki ? (1-2-4-3, 1-2-4-3, 1-2-4-3)
Jos puhut Taxista niin siinä ja omassani syötetään bensatukkiin bensa linjaston keskeltä, 2-3 välistä.
edit: ja kotelosta kuvaa: http://www.hiekkalaatikko.org/vaurio/20100623_001.jpg
Tuossapa itseasiassa jo näkyykin ettei letku ole sylintereihin nähden sattunut edes ihan keskelle vaan on enemmän kolmos-nelos-suunnalla keskikohdasta. Mielenkiintoinen olisi nähdä miten ilma tuolla kotelon sisällä liikkuu silloin kun ram-air vielä puskee paineella ilmaa sisään.
Millaiset ne teidän bensapumput olikaan? Jotkin sisäiset sport-versiopumput? Riittääkö varmaan tuotot, paineet, bensalinjat kaasutehoille... reiluin toleranssein laskennallisiin lukuihin?
Tuli vaan mieleen jos gason syöttö on keskeltä ja reunat kuivuu... ???
Club 100 m/s
-Artsi- kirjoitti:jarim kirjoitti:PetriK kirjoitti:Ok, mielenkiinnolla odotetaan toistakin avausta - tuli mieleen miettiessä omaa polttoainesysteemiä että mitenkäs ne bensalinjat tuossa moottorissa menikään ja millainen siinä on polttoaineen jakotukki ? (1-2-4-3, 1-2-4-3, 1-2-4-3)
Jos puhut Taxista niin siinä ja omassani syötetään bensatukkiin bensa linjaston keskeltä, 2-3 välistä.
edit: ja kotelosta kuvaa: http://www.hiekkalaatikko.org/vaurio/20100623_001.jpg
Tuossapa itseasiassa jo näkyykin ettei letku ole sylintereihin nähden sattunut edes ihan keskelle vaan on enemmän kolmos-nelos-suunnalla keskikohdasta. Mielenkiintoinen olisi nähdä miten ilma tuolla kotelon sisällä liikkuu silloin kun ram-air vielä puskee paineella ilmaa sisään.
Millaiset ne teidän bensapumput olikaan? Jotkin sisäiset sport-versiopumput? Riittääkö varmaan tuotot, paineet, bensalinjat kaasutehoille... reiluin toleranssein laskennallisiin lukuihin?
Tuli vaan mieleen jos gason syöttö on keskeltä ja reunat kuivuu... ???
Mulla ja Jarilla on ne sisäiset Boshin pumput. Taxissa ulkoinen, mutta vielä reilumpi tuotoltaan (käsittääkseni).
Oma arvaus: Toi Jarin tapaus voisi olla myös sitä kun kaasu työnnetään ilmansuodattimen likaiselle puolelle suoraan suodattimeen (-70 Celsius), niin voisiko suodatin jäätyä epätasaisesti - vapaavirtaussuodatin jota öljytty.. Tällöin kaasu ei virtaisi tasaisesti suodatimen läpi vaan on nyt mennyt tällä erää pääsääntöisesti 3-4 puoleta puhtaalle puolelle ja siitä sitten ed sylintereihin vakavin seurauksin?
Tosalta onko vain ollut nyt tapaus että 3-4 ehti vasta mennä ja jos sekunti kaksi pidempi veto niin olisi mennyt 1-2 myös - eli olisi ollut vain ajoituksesta kiinni..
Taxin Motecin AFR käyrät oli koko ajan selkeästi turvallisella puolella, mutta toki se mittaus tehdään kollektorista. Silti outoa että AFR on turvallisella puolella tasaisesti koko vedon (ei mitään laihalle menosta viittaavaa), mutta silti laitimmaiset sulaa.. Tehoja on kadoksissa jo vaparinakin reilusti..
Huomenna potilaan avaus ja sitten ehkä tiedetään enemmän.
Oma arvaus: Tuo "Nitrometanoolitolueenipetrooli" houkutteli mäntäpistiäisiä ja ventiilivelhoja enemmän kuin normaali pumppubensa :p
Männät ja ryhmä säilyi onneksi.Joke kirjoitti:Jos tarvetta JE 84 männille, niin olis pari kpl pakovenoilla leimattua, mutta muutoin kunnossa. Käyneet Apella asti
tarkastuksessa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mä olen käyttänyt perus afr:n määrittelyssa jo jonkin aikaa menetelmää joka toimii suunnilleen seuraavasti: (bensan afr * bensateho / kokonaisteho) + (ilokaasun afr + ilokaasuteho / kokonaisteho), eli esim =(13*200/260) + (9*60/260) eli joku 12 pintaan voisi olla vielä tuolla tavalla laskien turvallinen normibensalla - nitrometanolilla on vähän eri target afr:t. Tiedä sitten onko tämä oikea tapa - mutta loogiselta vaikuttaa
Kuuluisikohan nämä olla yhdessä eikä kolmessa osassa:
Nokkaketjun ylälaahain siis kuvassa...
Edited By jarim on 1282035368
Nokkaketjun ylälaahain siis kuvassa...
Edited By jarim on 1282035368
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tota jälkee syntyy kun jakopaan kiristin puntataan kiinni liialla voimalla. Oikea oppinen tapa on antaa kiristimen jousikuorman hoitaa esikiristys. Tarkkuutta vaatii kasaaminen.
Jakopään kireyden oikeaoppisen tiukkuuden toteamiseksi on paha antaa ohjeita, se pitää vain tietää....
Vai onko jollakulla tarkempaa tietoa asiasta, esim tehdas ohjeita ?
Jakopään kireyden oikeaoppisen tiukkuuden toteamiseksi on paha antaa ohjeita, se pitää vain tietää....
Vai onko jollakulla tarkempaa tietoa asiasta, esim tehdas ohjeita ?
Noinpa se on tehtykin, vakiokiristin siis kyseessä jota ei itse ole kiritty.Ksthb kirjoitti:Tota jälkee syntyy kun jakopaan kiristin puntataan kiinni liialla voimalla. Oikea oppinen tapa on antaa kiristimen jousikuorman hoitaa esikiristys. Tarkkuutta vaatii kasaaminen.
Jakopään kireyden oikeaoppisen tiukkuuden toteamiseksi on paha antaa ohjeita, se pitää vain tietää....
Vai onko jollakulla tarkempaa tietoa asiasta, esim tehdas ohjeita ?
Titaanille: ketju oikeilla hampailla, ei siis ole hypännyt.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mulla oli myös ihan samanlainen tapaus yläohjaimen kanssa, haljennut irti/kolmeen osaan. Ketju ei ollut hypännyt ainakaan yli asti, manuaalinen säädin ja vitja oikeassa kireydessä.
Koneessa kävi pieni laakerituho sihdin tukkiuduttua kytkimen sulatuksen yhteydessä. Pari veivin alalaakeria kävi todella kuumana, lienee selityksen lähtökohta tähänkin vammaan.
Koneessa kävi pieni laakerituho sihdin tukkiuduttua kytkimen sulatuksen yhteydessä. Pari veivin alalaakeria kävi todella kuumana, lienee selityksen lähtökohta tähänkin vammaan.
Minä pitäisin rajoitinta vasten ajamista ainakin osasyyllisenä näihin laahainrikkoihin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport