Kiihkeä Kaasukekkonen
Laitetaanpa raporttia nykyisellään "Kiihkeä Kaasukekkonen" -nimellä kulkevasta projektista. Kyllä on tänä keväänä vastustanut.
Eli rakaspäiväkirja...
21.3.2010:
Savut otettu eilen vaan nestepinta paisarissa seilaa siihen malliin pulputuksen kera että kansi tai ryhmä taitaa olla moro. VITUN VITTU. Tää on vissiin sitä Motorsporttia...
23.3.2010:
Huomenna tutkimaan. Oireita oli jo viime syksynä vaan uusien osien ja simulointien huumassa unohtui tutkia tarkemmin (lue: pistettiin kansipahviviaksi). Näin se kostautuu vaan hyvä siitä tulee kun moneen kertaan tekee...
24.3.2010:
Purettu on. Eipä siitä pintapuolisesti katsomalla hullua hurskaammaksi tullu, ryhmässä yhdessä sylinterissä katsottiin että halkeama voisi olla mutta enpä tiedä, voipi osoittautua valusaumaksi. Kait nuo vakioryhmät valamalla tehdään?
Sauma: http://www.hiekkalaatikko.org/vika/20100324_010.jpg?
Tasopinnat todettiin ainakin vatupassin ja rakotulkin kanssa suoriksi.
Yleiskuva kannesta: http://www.hiekkalaatikko.org/vika/20100324_007.jpg
Huomenna käytän Oulun Moottorikoneistamolla näytillä josko tuon kannen koepaineistus onnistuisi siellä.
26.3.2010:
Ja tarina jatkuu. En tiedä nauraisiko vai itkisikö mutta ei löytynyt halkeamia eikä vuotoja kannesta eikä ryhmästä. Eli ilmeisesti alettava uskomaan että kannen kiristyksessä meni jotain metsään eli harjoitellaan uusiksi.
No ainakin halvempi näin. Ainakin tässä vaiheessa...
28.3.2010:
Eli Oulun Moottorikoneistamolla kävi koepaineistuksessa. Ryhmän tasossa kakkossylinteristä vesikanavaan päin pakopuolella oli ollu tummempi kohta, mahdollinen vuotopaikka siis. Syystä ei tietoa koska sekä kannen että ryhmän tasot todettiin täsmällisen suoriksi. Kuten aiemmin totesin, jokin meni metsään kiristäessä tai sitten väliin on päässyt jäämään sopivasti paskaa tms. Erityistä tarkkuutta seraavalla kerralla ja uuden kannentiivisteen käsittely ennen asennusta VHT:n Copper Gasket Cementillä.
31.3.2010:
Kiihkeä Kaasukekkonen käy taas vaan edelleen nosti nestepinnan jne.
1.4.2010:
Ilmavaivoja vai oikea ongelma? Toivossa oli hyvä elää mutta totuus taivaan tummensi. A-Katsastuksella käyteltiin lämpimäksi ja HC analysaattori paisarin suulle. Kun normiarvo pyöri alle 20 niin paisarin suulla koneen lämmettyä 140++. Pakokaasua nesteessä. <- Piste.
Noniin, nopallako heitetään kummassa vika on kun koneistamon mielestä vikaa ei ole kummassakaan?
Matti Näsän sanoin "vittu mua kiinnosta taas yhtikäs mikää"...
Eli rakaspäiväkirja...
21.3.2010:
Savut otettu eilen vaan nestepinta paisarissa seilaa siihen malliin pulputuksen kera että kansi tai ryhmä taitaa olla moro. VITUN VITTU. Tää on vissiin sitä Motorsporttia...
23.3.2010:
Huomenna tutkimaan. Oireita oli jo viime syksynä vaan uusien osien ja simulointien huumassa unohtui tutkia tarkemmin (lue: pistettiin kansipahviviaksi). Näin se kostautuu vaan hyvä siitä tulee kun moneen kertaan tekee...
24.3.2010:
Purettu on. Eipä siitä pintapuolisesti katsomalla hullua hurskaammaksi tullu, ryhmässä yhdessä sylinterissä katsottiin että halkeama voisi olla mutta enpä tiedä, voipi osoittautua valusaumaksi. Kait nuo vakioryhmät valamalla tehdään?
Sauma: http://www.hiekkalaatikko.org/vika/20100324_010.jpg?
Tasopinnat todettiin ainakin vatupassin ja rakotulkin kanssa suoriksi.
Yleiskuva kannesta: http://www.hiekkalaatikko.org/vika/20100324_007.jpg
Huomenna käytän Oulun Moottorikoneistamolla näytillä josko tuon kannen koepaineistus onnistuisi siellä.
26.3.2010:
Ja tarina jatkuu. En tiedä nauraisiko vai itkisikö mutta ei löytynyt halkeamia eikä vuotoja kannesta eikä ryhmästä. Eli ilmeisesti alettava uskomaan että kannen kiristyksessä meni jotain metsään eli harjoitellaan uusiksi.
No ainakin halvempi näin. Ainakin tässä vaiheessa...
28.3.2010:
Eli Oulun Moottorikoneistamolla kävi koepaineistuksessa. Ryhmän tasossa kakkossylinteristä vesikanavaan päin pakopuolella oli ollu tummempi kohta, mahdollinen vuotopaikka siis. Syystä ei tietoa koska sekä kannen että ryhmän tasot todettiin täsmällisen suoriksi. Kuten aiemmin totesin, jokin meni metsään kiristäessä tai sitten väliin on päässyt jäämään sopivasti paskaa tms. Erityistä tarkkuutta seraavalla kerralla ja uuden kannentiivisteen käsittely ennen asennusta VHT:n Copper Gasket Cementillä.
31.3.2010:
Kiihkeä Kaasukekkonen käy taas vaan edelleen nosti nestepinnan jne.
1.4.2010:
Ilmavaivoja vai oikea ongelma? Toivossa oli hyvä elää mutta totuus taivaan tummensi. A-Katsastuksella käyteltiin lämpimäksi ja HC analysaattori paisarin suulle. Kun normiarvo pyöri alle 20 niin paisarin suulla koneen lämmettyä 140++. Pakokaasua nesteessä. <- Piste.
Noniin, nopallako heitetään kummassa vika on kun koneistamon mielestä vikaa ei ole kummassakaan?
Matti Näsän sanoin "vittu mua kiinnosta taas yhtikäs mikää"...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Ryhmän kannalla meikäläinen (en lyö vetoa ku tuppaan aina häviämään...).
Paineistus pitäis saada tehtyä sylinteriin eikä vesitilaan. Oliskohan siihen jottain kotikonstia? Painetaan ryhmä kumilevyä vasten ja tukitaan toisella kumilevyllä ja puristimilla -> laitetaan paineilma toiseen kumilevyyn laitetun venttiilin kautta ja annetaan olla ja seurataan painetta? Mistäkähän sitä sais riittävän paineen? Pyöränpumpulla sais vissiin 10+ baaria?
Paineistus pitäis saada tehtyä sylinteriin eikä vesitilaan. Oliskohan siihen jottain kotikonstia? Painetaan ryhmä kumilevyä vasten ja tukitaan toisella kumilevyllä ja puristimilla -> laitetaan paineilma toiseen kumilevyyn laitetun venttiilin kautta ja annetaan olla ja seurataan painetta? Mistäkähän sitä sais riittävän paineen? Pyöränpumpulla sais vissiin 10+ baaria?
Jotain kieroutta joka tulee vasta kiristyksessä. Pystysuuntainen halkeama kannessa? Hankala havaita, melkein vaatisi uv-aineet ja kohtuudella työtä mutta tulee varmasti esiin. Noi palo/pakojäljet kyllä yleensä moisesta viestii varsinkin jos kansi ja ryhmä kylmänä näyttäisivät olevan kunnossa eikä tiivisteessä ole vaurioita. Pinnojen seutuun kiinnittäisin huomiota.
Edit: Kansi kannattaa tarkastaa ilman venttiileitä...
Edited By Dösällä on 1270219579
Edit: Kansi kannattaa tarkastaa ilman venttiileitä...
Edited By Dösällä on 1270219579
AD/HD
Sellainen läppäventtiilimäinen halkeama vissiin jossain on. Eli kun paine on vesitilan puolella niin ei vuoda vaan palotapahtuman aikana tuleva paine sitten kuitenkin vuotaa vesitilaan. Nestettä ei häviä mihinkään. Tuolta kannalta kun asiaa miettii niin ryhmä voisi olla suurella todennäköisyydellä syyllinen. Vaan milläpä sen todennat. Sylettää pistää 500-1000e uuteen 84mm porattuun ryhmään (sellaisen saisi kyllä kolmeen arkipäivään) ja todeta että vika olikin kannessa. Tietysti myytävissähän se pienin häviöin sen jälkeen olisi. Pitää pääsiäisaika miettiä ottaisiko tämän riskin. Koneistamolle aion antaa kyllä palautetta kun (huom. KUN!) vikakohde selviää.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Otapa mukaan ja tiiviste myös. Käytetty käy kun VHT:lla käsitellään...busajasa kirjoitti:Mulla on vielä se "hard way" tallissa. Stanu ryhmä ja männät. vaatii vaan yhden ylim purun ja kasaamisen, mutta ei mene rahaa.. tolla saa ainakin varmistettua ton ryhmän kunnon. Huomenna taas tulossa aamusta käväseen Oulussa ja tulis mukana
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tämä selvä. olen lomalla ensi viikon joten kerro vaan kun aletaan jumppaamaan. muutama tunti siinä menee mutta tuleepa varmuus.jarim kirjoitti:busajasa kirjoitti:Mulla on vielä se "hard way" tallissa. Stanu ryhmä ja männät. vaatii vaan yhden ylim purun ja kasaamisen, mutta ei mene rahaa.. tolla saa ainakin varmistettua ton ryhmän kunnon. Huomenna taas tulossa aamusta käväseen Oulussa ja tulis mukana
Otapa mukaan ja tiiviste myös. Käytetty käy kun VHT:lla käsitellään...
kempeleellä huomenna noin 11.30 aikoihin. soittelen kun olen nurkilla.
Kansi varmasti ehja kun on käyttöläpötila koeponnistettu 5 bar paineella. Ryhmä onkin toinen juttu, tommoinen särö vaatii aivan eriluokan paineita vuotaakseen , onko kukaan tietoinen paineista sylinterissä kun sytytys on tapahtunut.
Jo normaalissa puristuspainemittauksessahan on jo paine 13-15 bar luokkaa...
Jo normaalissa puristuspainemittauksessahan on jo paine 13-15 bar luokkaa...
Alkaako se samantien pulputtaan siellä paisarissa vai lämpimänä? Mulla oli 1100w mallissa samanlainen ongelma. Sylinteriputket olivat soikeat ja lämpimänä alkoivat elämään siten että päästi vellit sekaisin. Aika outoa että nyt vasta alkaisi tuon tekemään. Oireet tuli mulla samantien kun oli sylinteri putket vaihdettu isommiksi...
Enhän mie edelleenkään mitään tiedä mutta tällainen välikommentti vain
Enhän mie edelleenkään mitään tiedä mutta tällainen välikommentti vain
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
1/8 5.0s/245kmh
Nestepinta paisarissa nousee sitä mukaa kun lämmöt koneessa nousee. Busan sylintereitähän ei ole putkitettu vaan porattu mutta sinunkin kokemuksiin nojaten ryhmä voisi olla todennäköinen syyllinen siis. Kiitos kommenteista sinulle ja muille myös. Yhdensuuntainen ratkaisu kokeiluun on TFM tiimin sisältä löytymässä...Fastard kirjoitti:Alkaako se samantien pulputtaan siellä paisarissa vai lämpimänä? Mulla oli 1100w mallissa samanlainen ongelma. Sylinteriputket olivat soikeat ja lämpimänä alkoivat elämään siten että päästi vellit sekaisin. Aika outoa että nyt vasta alkaisi tuon tekemään. Oireet tuli mulla samantien kun oli sylinteri putket vaihdettu isommiksi...
Enhän mie edelleenkään mitään tiedä mutta tällainen välikommentti vain
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport