Kiihkeä Kaasukekkonen

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

PetriK kirjoitti:Harmin paikka - no tallilla olo on osa harrastusta. Saisiko siitä parjatusta ilokaasun syötöstä pari kuvaa niin että opitaan...
Nappaan kotelosta pari kuvaa kunhan tulee taas käytyä. Mutta letku tulee siihen kotelon pohjaan siihen missä alunperin on se läppää ohjaava kello. Ja suihkuttaa siitä siis ylöspäin kohti suodattimen "kattoa".
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Ok, mielenkiinnolla odotetaan toistakin avausta - tuli mieleen miettiessä omaa polttoainesysteemiä että mitenkäs ne bensalinjat tuossa moottorissa menikään ja millainen siinä on polttoaineen jakotukki ? (1-2-4-3, 1-2-4-3, 1-2-4-3)
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

PetriK kirjoitti:Ok, mielenkiinnolla odotetaan toistakin avausta - tuli mieleen miettiessä omaa polttoainesysteemiä että mitenkäs ne bensalinjat tuossa moottorissa menikään ja millainen siinä on polttoaineen jakotukki ? (1-2-4-3, 1-2-4-3, 1-2-4-3)

Jos puhut Taxista niin siinä ja omassani syötetään bensatukkiin bensa linjaston keskeltä, 2-3 välistä.

edit: ja kotelosta kuvaa: http://www.hiekkalaatikko.org/vaurio/20100623_001.jpg

Tuossapa itseasiassa jo näkyykin ettei letku ole sylintereihin nähden sattunut edes ihan keskelle vaan on enemmän kolmos-nelos-suunnalla keskikohdasta. Mielenkiintoinen olisi nähdä miten ilma tuolla kotelon sisällä liikkuu silloin kun ram-air vielä puskee paineella ilmaa sisään.




Edited By jarim on 1277311811
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

jarim kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Ok, mielenkiinnolla odotetaan toistakin avausta - tuli mieleen miettiessä omaa polttoainesysteemiä että mitenkäs ne bensalinjat tuossa moottorissa menikään ja millainen siinä on polttoaineen jakotukki ? (1-2-4-3, 1-2-4-3, 1-2-4-3)

Jos puhut Taxista niin siinä ja omassani syötetään bensatukkiin bensa linjaston keskeltä, 2-3 välistä.

edit: ja kotelosta kuvaa: http://www.hiekkalaatikko.org/vaurio/20100623_001.jpg

Tuossapa itseasiassa jo näkyykin ettei letku ole sylintereihin nähden sattunut edes ihan keskelle vaan on enemmän kolmos-nelos-suunnalla keskikohdasta. Mielenkiintoinen olisi nähdä miten ilma tuolla kotelon sisällä liikkuu silloin kun ram-air vielä puskee paineella ilmaa sisään.

Millaiset ne teidän bensapumput olikaan? Jotkin sisäiset sport-versiopumput? Riittääkö varmaan tuotot, paineet, bensalinjat kaasutehoille... reiluin toleranssein laskennallisiin lukuihin?

Tuli vaan mieleen jos gason syöttö on keskeltä ja reunat kuivuu... ???
Club 100 m/s
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

Jos tarvetta JE 84 männille, niin olis pari kpl pakovenoilla leimattua, mutta muutoin kunnossa. Käyneet Apella asti
tarkastuksessa.
208 whp / 168 Nm
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

-Artsi- kirjoitti:
jarim kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Ok, mielenkiinnolla odotetaan toistakin avausta - tuli mieleen miettiessä omaa polttoainesysteemiä että mitenkäs ne bensalinjat tuossa moottorissa menikään ja millainen siinä on polttoaineen jakotukki ? (1-2-4-3, 1-2-4-3, 1-2-4-3)

Jos puhut Taxista niin siinä ja omassani syötetään bensatukkiin bensa linjaston keskeltä, 2-3 välistä.

edit: ja kotelosta kuvaa: http://www.hiekkalaatikko.org/vaurio/20100623_001.jpg

Tuossapa itseasiassa jo näkyykin ettei letku ole sylintereihin nähden sattunut edes ihan keskelle vaan on enemmän kolmos-nelos-suunnalla keskikohdasta. Mielenkiintoinen olisi nähdä miten ilma tuolla kotelon sisällä liikkuu silloin kun ram-air vielä puskee paineella ilmaa sisään.

Millaiset ne teidän bensapumput olikaan? Jotkin sisäiset sport-versiopumput? Riittääkö varmaan tuotot, paineet, bensalinjat kaasutehoille... reiluin toleranssein laskennallisiin lukuihin?

Tuli vaan mieleen jos gason syöttö on keskeltä ja reunat kuivuu... ???

Mulla ja Jarilla on ne sisäiset Boshin pumput. Taxissa ulkoinen, mutta vielä reilumpi tuotoltaan (käsittääkseni).

Oma arvaus: Toi Jarin tapaus voisi olla myös sitä kun kaasu työnnetään ilmansuodattimen likaiselle puolelle suoraan suodattimeen (-70 Celsius), niin voisiko suodatin jäätyä epätasaisesti - vapaavirtaussuodatin jota öljytty.. Tällöin kaasu ei virtaisi tasaisesti suodatimen läpi vaan on nyt mennyt tällä erää pääsääntöisesti 3-4 puoleta puhtaalle puolelle ja siitä sitten ed sylintereihin vakavin seurauksin?

Tosalta onko vain ollut nyt tapaus että 3-4 ehti vasta mennä ja jos sekunti kaksi pidempi veto niin olisi mennyt 1-2 myös - eli olisi ollut vain ajoituksesta kiinni..

Taxin Motecin AFR käyrät oli koko ajan selkeästi turvallisella puolella, mutta toki se mittaus tehdään kollektorista. Silti outoa että AFR on turvallisella puolella tasaisesti koko vedon (ei mitään laihalle menosta viittaavaa), mutta silti laitimmaiset sulaa.. Tehoja on kadoksissa jo vaparinakin reilusti..

Huomenna potilaan avaus ja sitten ehkä tiedetään enemmän.

Oma arvaus: Tuo "Nitrometanoolitolueenipetrooli" houkutteli mäntäpistiäisiä ja ventiilivelhoja enemmän kuin normaali pumppubensa :p
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Joke kirjoitti:Jos tarvetta JE 84 männille, niin olis pari kpl pakovenoilla leimattua, mutta muutoin kunnossa. Käyneet Apella asti
tarkastuksessa.
Männät ja ryhmä säilyi onneksi.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Mä olen käyttänyt perus afr:n määrittelyssa jo jonkin aikaa menetelmää joka toimii suunnilleen seuraavasti: (bensan afr * bensateho / kokonaisteho) + (ilokaasun afr + ilokaasuteho / kokonaisteho), eli esim =(13*200/260) + (9*60/260) eli joku 12 pintaan voisi olla vielä tuolla tavalla laskien turvallinen normibensalla - nitrometanolilla on vähän eri target afr:t. Tiedä sitten onko tämä oikea tapa - mutta loogiselta vaikuttaa
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kuuluisikohan nämä olla yhdessä eikä kolmessa osassa:

Kuva

Nokkaketjun ylälaahain siis kuvassa...




Edited By jarim on 1282035368
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Tota jälkee syntyy kun jakopaan kiristin puntataan kiinni liialla voimalla. Oikea oppinen tapa on antaa kiristimen jousikuorman hoitaa esikiristys. Tarkkuutta vaatii kasaaminen.
Jakopään kireyden oikeaoppisen tiukkuuden toteamiseksi on paha antaa ohjeita, se pitää vain tietää....
Vai onko jollakulla tarkempaa tietoa asiasta, esim tehdas ohjeita ?
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Oliko imunokka hypännyt? Tai lähellä ollut hyppäys, mielestäni vaatii hieman momenttia tuo laahaimen hajoaminen.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ksthb kirjoitti:Tota jälkee syntyy kun jakopaan kiristin puntataan kiinni liialla voimalla. Oikea oppinen tapa on antaa kiristimen jousikuorman hoitaa esikiristys. Tarkkuutta vaatii kasaaminen.
Jakopään kireyden oikeaoppisen tiukkuuden toteamiseksi on paha antaa ohjeita, se pitää vain tietää....
Vai onko jollakulla tarkempaa tietoa asiasta, esim tehdas ohjeita ?
Noinpa se on tehtykin, vakiokiristin siis kyseessä jota ei itse ole kiritty.

Titaanille: ketju oikeilla hampailla, ei siis ole hypännyt.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
82-1232688863

Viesti Kirjoittaja 82-1232688863 »

Mulla oli myös ihan samanlainen tapaus yläohjaimen kanssa, haljennut irti/kolmeen osaan. Ketju ei ollut hypännyt ainakaan yli asti, manuaalinen säädin ja vitja oikeassa kireydessä.
Koneessa kävi pieni laakerituho sihdin tukkiuduttua kytkimen sulatuksen yhteydessä. Pari veivin alalaakeria kävi todella kuumana, lienee selityksen lähtökohta tähänkin vammaan.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Minä pitäisin rajoitinta vasten ajamista ainakin osasyyllisenä näihin laahainrikkoihin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin