Moottorin ääni
Mulla on 2005 mallinen 48tkm ajettu ja kyllähän se samaan tyyliin kylmänä särisee/ rallattaa. Nokkaketjun ääneksi olen arvioinut, kun lämmetessään loppuu täysin. Videolta on hieman vaikea päätellä äänen laatua, äkkipäätä kuuluu aika voimakkaana. Omassani ääni aika harmittoman kuuloinen ja olen antanut kuulua, rauhoittaa revittelyä kylmänä. Paljonkos ajettu? Jossakin vaiheessa nokkaketjun ja kiristimen vaihto tietenkin eteen tulee.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Jone kirjoitti:Mulla on 2005 mallinen 48tkm ajettu ja kyllähän se samaan tyyliin kylmänä särisee/ rallattaa. Nokkaketjun ääneksi olen arvioinut, kun lämmetessään loppuu täysin. Videolta on hieman vaikea päätellä äänen laatua, äkkipäätä kuuluu aika voimakkaana. Omassani ääni aika harmittoman kuuloinen ja olen antanut kuulua, rauhoittaa revittelyä kylmänä. Paljonkos ajettu? Jossakin vaiheessa nokkaketjun ja kiristimen vaihto tietenkin eteen tulee.
Minulla on 2004 ja 62tkm ajettu. Ei ääni sitten sattuisi tulemaan venttiileistä? Täytyypi varata huoltoon aika ja saavat tarkistaa mikä kiikastaa, ajattelin vaan jos täältä olisi saanut varmaa tietoa kyseisestä äänestä =)
Venttiilien välyksethän kannattaa katsoa, jos ei tietoa milloin katottu. Reilusti isot välykset alkaa ääntämään, yleensähän kuitenkin pienemmälle menee ja kannen äänet hiljenee. Veikkaan nokkaketjun ääneksi, joka on enemmän sääntö kuin poikkeus, kun kilometrejä kertyy.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Jone kirjoitti:Venttiilien välyksethän kannattaa katsoa, jos ei tietoa milloin katottu. Reilusti isot välykset alkaa ääntämään, yleensähän kuitenkin pienemmälle menee ja kannen äänet hiljenee. Veikkaan nokkaketjun ääneksi, joka on enemmän sääntö kuin poikkeus, kun kilometrejä kertyy.
Onko mitään hajua venttiilien tarkastusten/säätöjen ja ketjun kiristimen/ketjun uusimisen hinnasta?
Huollan pyöräni ite, joten huoltohinnoista ei ole omakohtaista kokemusta. Välysten tarkistuksesta olen kuullut otettavan 200- 300e, riippuen tarviiko säätää vai jääkö pelkkään välysten mittaukseen. Selkein olisi ensin käydä kuunteluttaan ääntä merkkihuollossa. Osaavat arvioida äänen lähdettä ja hintaa, jos jotain tarvii tehdä.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Oletko tarkastanut onko kytkimessä jouset kunnolla kiinni? Sinällään kylmänä voi kyllä kuulua ääniä venttiilikoneistosta jotka häviää kun kone lämpeää (=ketju kiristyy). Samaten juuri ennen kuin ketjunkiristin on hyppäämässä seuraavalle hampaalle saattaa ketju kalkatella tavallista enemmän.
Edited By jarim on 1626678466
Edited By jarim on 1626678466
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Oletko tarkastanut onko kytkimessä jouset kunnolla kiinni? Sinällään kylmänä voi kyllä kuulua ääniä venttiilikoneistosta jotka häviää kun kone lämpeää (=ketju kiristyy). Samaten juuri ennen kuin ketjunkiristin on hyppäämässä seuraavalle hampaalle saattaa ketju kalkatella tavallista enemmän.
En ole tarkastanut kytkimen jousia. Tosiaan lämpimänä ei pidä mitään ääniä mutta kylmänä pitää hetken aikaa ihmeellista terävää "koputusta" ennenkuin lämpiää.
Nyt on muutaman kerran tehnyt myös sitä mikä on ilmeisesti suht yleistä että ei lähde käyntiin lämpimänä jokainen kerta niin hyvin, starttaa ja pyörittää kyllä hyvin. En tiedä sitten mistä voisia johtua. Tankillakin luulin jo että ei lähde käymään ollenkaan enää
Akussa kyykkää jännite; pyörittää mutta jännite niin matala ettei anna kunnon kipinää.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Päivitystä; Busa on nyt korjaamolla ja saanut diagnoosin, nokkaketjunkiristin oli maximissa eli nokkaketju ja kiristin menee vaihtoon.
Taitaa olla harvinaisempaa että ketju menee vaihtoon näillä kilometreillä mutta eipä voi mitään. Ompahan sitten ainakin huolettomia kilometrejä luvassa
Edited By skuzeri on 1628071023
Taitaa olla harvinaisempaa että ketju menee vaihtoon näillä kilometreillä mutta eipä voi mitään. Ompahan sitten ainakin huolettomia kilometrejä luvassa
Edited By skuzeri on 1628071023
Oudolta kuulostaa jos moottorilla 62tkm eikä pelkällä mittarilla ajettu,
liekö joskus jotain taphtunut mistä sitten aiheutunut pika kuluminen tai joudutu kone kasaaman jostain yli 100tkm jakopään osista
hyvä kuitenkin että vika löyti
liekö joskus jotain taphtunut mistä sitten aiheutunut pika kuluminen tai joudutu kone kasaaman jostain yli 100tkm jakopään osista
hyvä kuitenkin että vika löyti
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
1340R86 kirjoitti:Oudolta kuulostaa jos moottorilla 62tkm eikä pelkällä mittarilla ajettu,
liekö joskus jotain taphtunut mistä sitten aiheutunut pika kuluminen tai joudutu kone kasaaman jostain yli 100tkm jakopään osista
hyvä kuitenkin että vika löyti
Niin liekkö sitten ollut kovalla käytöllä aikaisemmin ja maanantaimallin ketju ???
Eikös näitä joitain tapauksia jenkkiforumillakin ole kuitenkin että ketju venynyt ennen aikojaan, ettei se täysin mahdotonta ole? Nyt tulee ainakin kuntoon