Juu-zon k5 busa
Aamupäivän arkastelut ja kytkennät kuntoon.
Tässä ero 80A ja 30A releen välillä. Kontakti nasta siis jonkin verran isompi.
En jaksanut ruveta juottelemaan uusia liittimiä johtoihin, joten dremelillä nuo releiden 9mm terminaalien pienennys 6mm levyisiksi. Tässä toinen dremelöitynä.
Samalla johtojen niputus kiinni.
Irrallaan olevat johdot on vielä navin, kahvanlämppäreiden ja vaihdenäytön johdot. Laitan kiinni sitten kun uudet akut tulee. Voin jonkinlaista videonpätkää vaikka koittaa laittaa starttauksesta sitten kun uudet akut on paikoillaan.
Tässä ero 80A ja 30A releen välillä. Kontakti nasta siis jonkin verran isompi.
En jaksanut ruveta juottelemaan uusia liittimiä johtoihin, joten dremelillä nuo releiden 9mm terminaalien pienennys 6mm levyisiksi. Tässä toinen dremelöitynä.
Samalla johtojen niputus kiinni.
Irrallaan olevat johdot on vielä navin, kahvanlämppäreiden ja vaihdenäytön johdot. Laitan kiinni sitten kun uudet akut tulee. Voin jonkinlaista videonpätkää vaikka koittaa laittaa starttauksesta sitten kun uudet akut on paikoillaan.
Hyvältä näyttää!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Akut tulivat tänään mutta sen verran oli ohjelmaa heti töiden jälkeen iltaan saakka ettei kerennyt vielä tänään testaamaan. Laitetaan huomenna paikalleen. On ne kyllä kevyet kun on noihin lyijyakkuihin tottunut. Mitoilta nämä ovat vähän matalemmat kuin alkuperäiset akut. Paketissa on mukana tuollaiset kovaa vaahtomuovia olevat korokepalat. Tuohon normaaliin akkupaikkaan ne varmaan pitääkin laittaa kiinni että navat ei jää liian alas.
Akkuja testattu mutta eihän tuossa starttipiirissä mitkään sulakkeet kestä. 40A sulakkeetkin napsahtaa saman tien. Pitänee siis tehdä vielä uudet kaapelit ilman sulakepesiä tuohon. Sulakepesä pitää siirtää kakkosreleeltä maihin menevään piuhaan, jotta normaalikäytössä taka-akku on suojattu sulakkeella. Pitääpä siis hakea vielä vähän piuhaa lisää ennen kuin saa valmista.
Nyt ei ihan aukea mitä tällä haet? Kunhan starttirele ei vedä niin noille kahdelle muulle releelle on aivan sama missä asennossa ovat, startti ei silloin pyöri. Kun starttirele vetää niin samalla nuo kaksi muutakin relettä kytkee nuo akut sarjaan ja startti pyörii.Dipshit kirjoitti:Juurikin sitä meinasin. Aikasemmin vaan kirjoitit "niin saa nuo samat kytkin+starttinappi+jalka varotoiminnot toimimaan myös näillä ohjausreleillä"
Mutta musta/keltanen maadottaa itsensä vaan kun kytkimen painaa pohjaan. Jalan "sensori" on omassa kierrossaan kuten on myös tipover
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Dipshit kirjoitti:Juurikin sitä meinasin. Aikasemmin vaan kirjoitit "niin saa nuo samat kytkin+starttinappi+jalka varotoiminnot toimimaan myös näillä ohjausreleillä"
Mutta musta/keltanen maadottaa itsensä vaan kun kytkimen painaa pohjaan. Jalan "sensori" on omassa kierrossaan kuten on myös tipover
Nyt ei ihan aukea mitä tällä haet? Kunhan starttirele ei vedä niin noille kahdelle muulle releelle on aivan sama missä asennossa ovat, startti ei silloin pyöri. Kun starttirele vetää niin samalla nuo kaksi muutakin relettä kytkee nuo akut sarjaan ja startti pyörii.
Varmaan vaan yliajattelen taas asiaa enkä tajua miten vaikuttaa noihin muihin varotoimiin ???
Edited By Dipshit on 1589906269
Tuossa on siis ideana että taka-akku muutetaan rinnan kytkennästä sarjaan vain ja ainoastaan silloin kun starttirelekin vetää.
Jalan kytkin ja vaihdeanturi liittyy samaan piiriin starttinapin kanssa eli starttinapille ei tule jännitettä mikäli vaihde ei ole vapaalla, tai jalka ylhäällä. Tässä on tuo koko starttipiirin toiminta service manualista.
Edited By juu-zo on 1589907169
Jalan kytkin ja vaihdeanturi liittyy samaan piiriin starttinapin kanssa eli starttinapille ei tule jännitettä mikäli vaihde ei ole vapaalla, tai jalka ylhäällä. Tässä on tuo koko starttipiirin toiminta service manualista.
Edited By juu-zo on 1589907169
Ehkä se täytyy jo tämän jälkeen uskoa että ei tuossa tule minkäänlaiset releet pelaamaan. Biltsun rele suli siis aivan totaalisesti ensimmäisessä startissa lifepojen kanssa.
Laitoin nyt taka-akun vain sarjaan tuohon normaalisti simppeleimmällä 24v startti kytkennällä. Testataan kauanko tuo taka-akku kestää lataamatta ja keksitään sitten mitä kytkentöjä tarvittaessa tehdään. Tulihan noilla akuilla tietysti jo painonsäästöä huomattavasti ja jos kestäisi nyt sitten pidempään kuin pari vuotta.
Laitoin nyt taka-akun vain sarjaan tuohon normaalisti simppeleimmällä 24v startti kytkennällä. Testataan kauanko tuo taka-akku kestää lataamatta ja keksitään sitten mitä kytkentöjä tarvittaessa tehdään. Tulihan noilla akuilla tietysti jo painonsäästöä huomattavasti ja jos kestäisi nyt sitten pidempään kuin pari vuotta.
Se on tuo kytkin ratkaisu näemmä ihan pätevä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Otin muuten omasta kytkimellisestä kerran johtomitat; kytkin on siis vasemmalla puolella siinä syvennyksessä mikä on tehty keskipukille nostamista varten. Siitä yltää johdot "omille paikoillensa" näillä mitoilla: https://photos.app.goo.gl/U2whdxdjzwgpzzye9
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Joku tyyllin vanha auton startin solenoidi (semoisesta joskus veneen lisä akuille startin aikaisen yhdistymisen rakentelinjuu-zo kirjoitti:Ehkä se täytyy jo tämän jälkeen uskoa että ei tuossa tule minkäänlaiset releet pelaamaan. Biltsun rele suli siis aivan totaalisesti ensimmäisessä startissa lifepojen kanssa.
Laitoin nyt taka-akun vain sarjaan tuohon normaalisti simppeleimmällä 24v startti kytkennällä. Testataan kauanko tuo taka-akku kestää lataamatta ja keksitään sitten mitä kytkentöjä tarvittaessa tehdään. Tulihan noilla akuilla tietysti jo painonsäästöä huomattavasti ja jos kestäisi nyt sitten pidempään kuin pari vuotta.
voisi kestä)
tai samanlainen rele mikä on pää virralle siellä vasemman taka katten alla
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Solenoideja harvoin on vaihtokoskettimilla niin siksi vähän hankala löytää tai rakennella. Manuaalikytkin on varmaan kaikista järkevin loppupeleissä. Siinä ei tarvitse tuota startin haukkaamaa alkuvirtaa pamauttaa liikkeestä joten ei synny samanlaista hitsaavaa valokaarta kuin releiden kanssa. Dc virralla tuo valokaari on se mikä nuo releet hitsaa. Tehdään tässä nyt kuitenkin ensiksi testi kauanko tosiaan tuollainen taka-akku kestää tässä systeemissä lataamatta. Katsotaan sitten jaksaako viritellä kytkimen järkestelmään.
Edited By juu-zo on 1590003503
Edited By juu-zo on 1590003503