Juu-zon k5 busa
Itselläni on perinteinen manuaalikytkimellä oleva. Aikansa kesti alkuperäinen ennenkuin viime kesänä hitsasi navat kiinni.. Syykin tosin löytyi, oli ilmeisesti jo pidempään ollu startin päässä huonosti johto kiinni liittimessä.
Edited By jarim on 1589184498
Edited By jarim on 1589184498
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Laitahan raporttia kuinka toimii jahka saat väsättyä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tuumasta toimeen ja töiden jälkeen kävin paikallisessa autotarvikeliikkeessä kysäisemässä vähän tarvikkeita. 10mm2 kaapelia tarpeeksi ja pari relettä sekä liittimiä. 10 neliöiselle ei tietysti ole oikein kunnon liittimiä mutta kokeillaan mennään juottamalla ja kutistesukalla.
Toinen akku sopii siis tuonne takaloosteriin ihan passelisti.
Toinen akku sopii siis tuonne takaloosteriin ihan passelisti.
Itse asensin kyseisen akun ja 35mm² kaapelit ja hyvin lähtee käyntiin ja samalla loppu kahdella akulla pelaaminen
https://www.fullspectrumpower.com/collect....y-p-10s
https://www.fullspectrumpower.com/collect....y-p-10s
Homma etenee. Releille mallasin ekana paikan perän oikeaan takanurkkaan.
Sen jälkeen piuhat tuli tehtyä määrmittaan valmiiksi. Jonkinlainen kasahan noita tähän tarvitaan. Piuhaa jäi sen verran yli että tein myös uudet pääakun virta ja maa kaapelit.
Sitten vain johtoja vetelemään oikeisiin osotteisiin.
Sen jälkeen piuhat tuli tehtyä määrmittaan valmiiksi. Jonkinlainen kasahan noita tähän tarvitaan. Piuhaa jäi sen verran yli että tein myös uudet pääakun virta ja maa kaapelit.
Sitten vain johtoja vetelemään oikeisiin osotteisiin.
Sen jälkeen pikkasen kytkentäpuuhia.
Sitten pitäisi vielä nuo releiden ohjauskaapelit juottaa kiinni näihin starttireleeseen meneviin mustakeltaiseen ja keltavihreään piuhaan. Ja odotella että uudet akut tulee. Taka-akun kiinnityksen varmistan varmaankin velcrolla ja nippusiteillä. Nyt tuossa siis vain vanha akku mallattuna paikalle.
Edited By juu-zo on 1589223222
Sitten pitäisi vielä nuo releiden ohjauskaapelit juottaa kiinni näihin starttireleeseen meneviin mustakeltaiseen ja keltavihreään piuhaan. Ja odotella että uudet akut tulee. Taka-akun kiinnityksen varmistan varmaankin velcrolla ja nippusiteillä. Nyt tuossa siis vain vanha akku mallattuna paikalle.
Edited By juu-zo on 1589223222
Eikös tämän systeemin saisi rakennettua kyseisen relen ympärille ilman että on tarvetta ruveta kolvailee tehtaan piuhoja. Jos tollasen systeemin tahtoo tehä joku joka ei luota omaan osaamiseen niin paljon että alkaisi niitä piuhoja kolvailee?
https://www.amazon.com/SCHNEID....1ON97VY
https://www.amazon.com/SCHNEID....1ON97VY
Kyseisessä releessä on vain kaksi vaihtokärkeä yhessä releessä eli kytkennät sinänsä on aivan samat. Voihan liitoksia tehdä rosvoliittimillä ja vaikka millä, mutta juotetut liitokset on vain tärisevässä pyörässä huomattavasti luotettavampia.Dipshit kirjoitti:Eikös tämän systeemin saisi rakennettua kyseisen relen ympärille ilman että on tarvetta ruveta kolvailee tehtaan piuhoja. Jos tollasen systeemin tahtoo tehä joku joka ei luota omaan osaamiseen niin paljon että alkaisi niitä piuhoja kolvailee?
https://www.amazon.com/SCHNEID....1ON97VY
Itsekin kysyin kyllä tuolta autotarvikeliikkeestä jos olisi suoraan ollut DPDT releitä eli kahdella vaihtokärjellä varustettua relettä, mutta niitä ei ihan joka paikasta löydä kun taas noita SPDT eli yhdellä vaihtokärjellä varustettuja releitä löytyy joka paikasta.
Sen taka-akun kiinnitys tosiaan kannattaa tehdä kunnolla, hyppii nimittäin ihan kiitettävästi siellä perässä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kävin kytkemässä nuo ohjauskarvat kiinni ja testasin releiden toimintaa. Iloisesti pyörähti kahdella vanhemmalla perus akullakin. Ei kaikki tietysti ihan vielä täysin toiminut vaan toinen rele hitsautui muutaman testikerran jälkeen kiinni. Eli ainakaan tämä 30A mini rele otti itseensä. Todennäköisesti kytkentää pitää muuttaa sellaiseksi, että taka-akun releet vetäisivät ennen kuin starttirele vetää, jotta kytkentänastoille ei tule kovaa kytkentäräpsyä. Tutkitaan vähän kytkentäkaavioita ja mietitään mikä tuohon olisi järkevin.
Edited By juu-zo on 1589281422
Edited By juu-zo on 1589281422
Tuohon omaan kytkimen sulamiseen liittyen meinasinkin jo kytkentäkaavion nähtyäni sanoa että melko järeät releet todennäköisesti tarttee.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport