Ylivuotinen k1 - Ikuisuusprojekti

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

1340R86 kirjoitti:
Jape79 kirjoitti:
SMR kirjoitti: Olihan laskelmassa huomiotuna myös kuutioiten pienneminen?

14 päälle niin rajoille mennee

Noilla numeroilla laskin.

85mm poraus:
Sylinterin tilavuus 368.84cc, paljealue 4.53cc, männä laki 6cc, palotila 19cc. (398.37+29.53)/29.53=13.49

84mm poraus:
Sylinteri 360.21cc, palje 4.43cc, laki 4.2cc, palotila 19cc.
(387.84+27,63)/27,63=14.03

Rupesin tuossa epäilemään männän laen tilavuutta, pitää vielä mitata uusiks.




Edited By Jape79 on 1576812545
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Perskeles, en tiiä miten oikein mittasin 4cc männän laen tilavuudeksi :wtf: Kahesti mittasin uusiks ja imulautasten kolot on 2.9cc ja pakoset 2.1cc. Tuolla puristus jää 13.7 pintaan...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Perskeles, en tiiä miten oikein mittasin 4cc männän laen tilavuudeksi :wtf: Kahesti mittasin uusiks ja imulautasten kolot on 2.9cc ja pakoset 2.1cc. Tuolla puristus jää 13.7 pintaan...
Siis nuo cc palotila/kolot on laskettu vai mitattu(nestellä) ?

tuolla ylempän tulikin selväksi matikassa oli huomiotu koneen cc muutos
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

1340R86 kirjoitti: Siis nuo cc palotila/kolot on laskettu vai mitattu(nestellä) ?

tuolla ylempän tulikin selväksi matikassa oli huomiotu koneen cc muutos

Öljyllä mittasin, ainakaan ite en osaa tuollasia laskea ??? plexin pala ohuella vaseliini kerroksella tiivistettynä kanteen/sylinteriin ja lääkeruiskulla öljyä perään.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Mut sehän kuulostaa ihan hyvältä, pitäs toimia nokkien kans vielä aikas ok.
Säätö tosin on jälleen listalla.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti: Siis nuo cc palotila/kolot on laskettu vai mitattu(nestellä) ?

tuolla ylempän tulikin selväksi matikassa oli huomiotu koneen cc muutos
Öljyllä mittasin, ainakaan ite en osaa tuollasia laskea ??? plexin pala ohuella vaseliini kerroksella tiivistettynä kanteen/sylinteriin ja lääkeruiskulla öljyä perään.
Toimiva systeemi,
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Se käy sittenkin :thumbup:
Ekat savut

Olihan homma saaha itestään sylinteri paikalleen. Ratkasin ongelman sipasemalla spanduilla 60mm putken pätkän kannen pultteihin millä sylinteri kesti hollilla että sai sökötellä tapit ja sokat paikalleen. Sittenkin joutu öljyrenkaat sovittelemaan uudestaan sylinteriin.

Patentti

Ostin hienon työkalun ptv välyksien mittausta varten. Pakosen sain mitattua kunnes työkalu antautu, prkel... No, pakonen oli tiukimmillaan 2mm välyksellä. Imu jäi sitten mittaamatta, luotetaan taas siihen että välykset riittää...

Ei kestä brocksi...

Paljonkohan tuota pitäs keväällä ajella sisään ennen kun taluttaa penkkiin?

Paisuntailiö menee näköjään vielä hankintalistalle kun on näköjään jossakin välissä halennu...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Se käy sittenkin :thumbup:
Ekat savut

Olihan homma saaha itestään sylinteri paikalleen. Ratkasin ongelman sipasemalla spanduilla 60mm putken pätkän kannen pultteihin millä sylinteri kesti hollilla että sai sökötellä tapit ja sokat paikalleen. Sittenkin joutu öljyrenkaat sovittelemaan uudestaan sylinteriin.

Patentti

Ostin hienon työkalun ptv välyksien mittausta varten. Pakosen sain mitattua kunnes työkalu antautu, prkel... No, pakonen oli tiukimmillaan 2mm välyksellä. Imu jäi sitten mittaamatta, luotetaan taas siihen että välykset riittää...

Ei kestä brocksi...

Paljonkohan tuota pitäs keväällä ajella sisään ennen kun taluttaa penkkiin?

Paisuntailiö menee näköjään vielä hankintalistalle kun on näköjään jossakin välissä halennu...
Hienoa kohtahan onkin jo kesä ja ajokelit,

aikansa ota enne kuin uudet osat hakee paikansa
viimeksi vakoi pyörään uusien mäntien jälkeen ~3500km ja vielä oli penkitelyssä 5-10hv eroa
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Eikös se penkissä normaalisti ajella sisään... :p
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Jäi sitten niin paljon kaivelemaan tuo imun ptv välys että piti piirtää ja teettää Brocksin ptv kalusta parannettu versio. Imunokan mittasin yläkuolosta lähtien 2 asteen välein eikä työkalun taipumisesta ollut tietoakaan :thumbup: Teetin samalla muutaman ylimääräsen kun käytännössä samaan hintaan sai.

Ptv työkalut

Imussa välys tiukimmillaan 1.25mm 10 astetta JYKK. Onkos tuo paljon vai vähän? Lobe center 105 asteessa.

Katsotaan nyt miten malttaa ajella sisään ennen penkkiä, ajamalla paikalle niin siinäkin ois jo reilu 300km...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Imun 1.25mm on ihan ok, johkin alle milliin pystyy sen ajamaan ennenku osuu. Pako on herkempi, sellain min 1.6 , mieluummin lähempänä 2mm.

Paljo pyyät työkalusta ? Mul ei oo tuollasta ollu vielä.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

SMR kirjoitti:Imun 1.25mm on ihan ok, johkin alle milliin pystyy sen ajamaan ennenku osuu. Pako on herkempi, sellain min 1.6 , mieluummin lähempänä 2mm.

Paljo pyyät työkalusta ? Mul ei oo tuollasta ollu vielä.

Sitten on turvallisella puolella välysten suhteen, pako oli 2mm tiukimmillaan, asteita en nyt muista mihin sattui.

Oisko tuosta kalusta 20 egee postitettuna paha? 59,90 joutuu brockin vastaavasta pulittamaan. Teetin nuo 0.4 mm paksummasta levystä ja tuo alakoukku on 1.5mm paksumpi. Jos kiinnostaa vielä niin laita YV:nä tietoja mihin lähetellä.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

jarim kirjoitti:Eikös se penkissä normaalisti ajella sisään... :p
Ja joskus loppunkin :)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Kauden ekat kurvailut 17.02.2020 :thumbup:
Parkissa
Ei tuota kovin hygieeniseksi hommaksi voi sanoa, paska lentää ihan urakalla, seuraavan kerran saatan lähteä liikkeelle kunhan tiet on vähän kuivemmat.

Ja on tuota kalustoakin tutkittava hitunen. Kone kuulostaa nakuttavan ilkeesti kiihdyttäessä 2000-4000rpm välillä. Paikallaan pyörittäessä, tasakaasulla tai ihan sukkasillaan kiihdyttäessä ei kuulu mitään ylimääräistä ääntä mutta jos vähänkin urkua antaa niin, nak nak nak. Ei vaan saa selvää onko mekaaninen ääni vai mitä... Rutut nousi hitusen edellisestä ja uudesta roottorista taisin kääntää kiilassa olevan väljän aikasen suuntaan. En tiiä voisiko olla niin pienestä kiinni että siksi nakuttaa? Ajatuksia kenelläkään mikä viddu tuolla voi nakuttaa??
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Eihän tuo hyvältä vaikuta, nyt vaan varovasti sen kanssa ennenku selviää.
En usko että kiilan väljä pystyy tekemään juurikaan muutosta, jos ihan vakiokamppeet on.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Vastaa Viestiin