Nokka-akselin asentoanturi - Näkyykö nokka-akselin pyörintä?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jos sulla on tulpat paikoillaan niin aika nihkeästi se käsin pyörii puristuksien takia. En kyllä äkkiseltään osaa sanoa mistä nuo vois olla peräisin... ???
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

Kone ihan jumittaa oikeesti, ei pelkästään puristuksen takana...
Voisko laahaimessa olla tuollaista metallia inserttinä?
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

Oli jumissa toiseen suuntaan ja aukaisin kiristimen ja nyt taas haluaisi liikkua kevyesti...
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

Jos se alapää on lohkosta sökö, niin sitähän ei sitten paikallaan rempata.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Otapa se kiristimen puolen laahain irti ja tarkasta sen kunto? Jos en ihan väärin muista niin sen saa kouraan kun irrottaa vaan tuon pultin alapäästä.

Edit: lisäksi tietysti kiristin pitää ottaa irti




Edited By jarim on 1532621828
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

Jes hyvä vinkki. Teen sen heti..
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

Silloin varmaan täytyy olla imunokka myös pois..
Minulla ovat vielä nokat paikalla.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ei mun mielestä tartte mutta ketju olisi hyvä vetää nippareilla nokkapyöriin kiinni ettei se hyppää hampailla. Mutta itse ehkä vaihtaisin tuon ketjunkin tämmösen tapahtuman jälkeen.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

Nyt tiedän mistä se metalli on peräisin, siinä lukee se.. "C3" elikäs C3 väljyyden laakeri.
Pakonokasta... Tarvinnee hankkia sitten koko roska siihenkin, kun se pyörähän on vissiin krympillä vai miten.
Pakonokka-akselin laakeri.
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

Joo ja ohjaimet lienee kanssa parempi vaihtaa, kuten nokkaketjunkin. Kansi varmaan pitää irroittaa, joten menee se tiivistesarja myös hankittavaksi.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ei ole vissii nokka osunu siihen "puolikuu" ohjaimeen mikä on siinä kannessa laakeripesässä? Mikään muu ei oikeen selitä tuota.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kyllä sen laakerin teoriassa voi vaihtaa mutta ehjän pakonokan saat käytettynä paljon halvemmalla, niitä lienee ylimääräsenä siellä täällä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

Joo laakerin on tarvinnut olla kannolla siihen kannessa olevaan aksiaalisen lukituksen "puolikuuhun".
Eil kiristäessä on ollut sen verran ilmassa laakeripää, joten on mennyt ensin väärään.
Kuitenkin olen tarkistanut että nokka-akselin laakeripukit olivat nätisti pohjassa, ennen kuin kiristin nekin momenttiin.
Arvelisin, että se lohko kyllä pysyy ehjänä, kun siinä on muuten se ruuviosan valu ehjää.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Niin tekee ja ei se ohjain edes alaspäin pääse kun siellä ryhmässä on ne hahlot.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Nokkaketju on juu herkkä kapistus, toimii ok jos ei mitään poikkeavaa satu, ja sitten jos on epäilys mielessä niin mahdollisen vaurion hintalappu on niin suuri että ennemmin vaihtaa.

Dragrace myy Cometicin tiivistesarjaa mikä huomattavasti edullisempi ku Suzukin orggikset.
Kantta ei vissii tarvi ottaa irti, vai miten ? Tiiviste ei ole menny miksikään kun kone ei ole lämmennyt.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Vastaa Viestiin