Nokka-akselin asentoanturi - Näkyykö nokka-akselin pyörintä?
K7 busa n. 20tkm. Nelosvaihteella kaasu pohjassa rajottimeen, josta sammui ja ampui muutaman kerran. Kone pyörii mielestäni normaalisti startatessa.
FI _C11 koodi. Otin asentoanturin irti. Antturin aukosta pitäisi varmaankin näkyä nokka-akselin pyörintä startatessa?
Mitään en ole enempää vielä purkanut.
Jos ei pyöri, niin mikä olisi voinut hajota. Meneekö vakiokannella ja nokilla venttiilit yms. jos ketju olisi katkennut?
FI _C11 koodi. Otin asentoanturin irti. Antturin aukosta pitäisi varmaankin näkyä nokka-akselin pyörintä startatessa?
Mitään en ole enempää vielä purkanut.
Jos ei pyöri, niin mikä olisi voinut hajota. Meneekö vakiokannella ja nokilla venttiilit yms. jos ketju olisi katkennut?
Vahva veikkaus että siellä on ketju hypänny hampaalla tai kahdella --> jako pielessä kun imunokalta tuleva signaali ei osu enää kampiakselin kanssa yksiin. Tämä siis jos nokat edelleen kampuran tahtiin pyörii. Jos ketju poikki niin kyllä sieltä on venttiilejä solmussa. Been there done that...
Niin siitä kokemuksesta:
Edited By jarim on 1528883465
Niin siitä kokemuksesta:
Edited By jarim on 1528883465
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kiitos Jari vastauksesta. Alkaa stressiä tulemaan, kun kesäloman eteen tulee harmeja.
Siitä asentoanturin aukosta taskulampulla tihrustaessa ei startatessa näkynyt ollenkaan "nokka-akselin" pyörimistä.
Eli ilmeisesti siitä kuitenkin on suora yhteys nokka-akseliin?
Startatessa kuitenkin tuntuu puristukset, kuten normaalisti.
Tarkoitus olisi purkaa enemmän illalla. Mutta asentoanturin ostolla tuskin tässä vaiheessa selvitään.
Siitä asentoanturin aukosta taskulampulla tihrustaessa ei startatessa näkynyt ollenkaan "nokka-akselin" pyörimistä.
Eli ilmeisesti siitä kuitenkin on suora yhteys nokka-akseliin?
Startatessa kuitenkin tuntuu puristukset, kuten normaalisti.
Tarkoitus olisi purkaa enemmän illalla. Mutta asentoanturin ostolla tuskin tässä vaiheessa selvitään.
Jos nokat ei pyöri startatessa niin ketjuhan sieltä poikki on.
Se anturi tosiaan lukee imunokan päässä olevaa tappia eli kyllä siitä aukosta imunokan pyöriminen pitäisi näkyä.
Venttiilikoppa irti niin alkaa selvitä onko asia tosiaan näin.
Edited By jarim on 1528878444
Se anturi tosiaan lukee imunokan päässä olevaa tappia eli kyllä siitä aukosta imunokan pyöriminen pitäisi näkyä.
Venttiilikoppa irti niin alkaa selvitä onko asia tosiaan näin.
Edited By jarim on 1528878444
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Imunokka-akseli katkennut ennen viimeistä nokkaa -joten ei se anturikaan saanut impulssia.
Olis voinut jäädä jopa näkemättä. Ketju on kireällä ja muuten nokat pyörivät normaalisti.
Mitäs nyt teen? Jätänkö kannen avaamatta -se ainut katkennut nokka lienee pysähtynyt samantien lepoasentoon?
Laitanko pelkän uuden imunokka-akselin ja mistä millaisen? Oliko joku modi.
Mistä kannattaisi hankkia säätöpaloja -niitä varmaankin sitten tarvinnee?
Olis voinut jäädä jopa näkemättä. Ketju on kireällä ja muuten nokat pyörivät normaalisti.
Mitäs nyt teen? Jätänkö kannen avaamatta -se ainut katkennut nokka lienee pysähtynyt samantien lepoasentoon?
Laitanko pelkän uuden imunokka-akselin ja mistä millaisen? Oliko joku modi.
Mistä kannattaisi hankkia säätöpaloja -niitä varmaankin sitten tarvinnee?
Joku syyhän sen nokan katkeamiseen on. Tarkistapa nokkien ajoitukset? Vastaako tätä kun kone yläkuolokohdassa?
Todnäk siellä on imuventtiilit ollu auki kun mäntä on tullut ylös. Ei taida pelkän nokan vaihdolla tulla kuntoon...
Edited By jarim on 1528885151
Todnäk siellä on imuventtiilit ollu auki kun mäntä on tullut ylös. Ei taida pelkän nokan vaihdolla tulla kuntoon...
Edited By jarim on 1528885151
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ainakin olisin puristuspaineet myös purkuvaiheessa tarkastamassa.
Onko ehdottaa jotakin edullista mittaria joka sopisi tuolle äkkiseltään katsottuna M10x1 [mm] kierteelle ja syvähkölle poterolle?
Motonetin tai Bilteman suoralla kumipää varrella en tiedä pystyykö painamalla mittamaan.. Vanhasta tulpasta vois tietty tehdä adapterin.
Myös imunokka-akselin tai koko miedon virisarjan osalta täytyy alkaa ripeästi etsimään, joten pyydän nöyrästi, että antakaa vinkkejä, kun äkkiseltään googlatessa ei mitään erityisiä ole tullut minulle vielä eteen.
Mielelläni kesälomalla olisin hieman ajellutkin, kuten jokainen muukin..
MC Scatterilla olisi Yoshin Stage 1 nokka-akseli sarja tonnin pintaan.
Mutta voi olla, että tuon nokka-akselin irroituksen ohessa tulee myös jotakin muuta huomiota (laakeri), joten sitten kone alas ja kansi irti.
Tässä tapauksessa olisi sitten alustavasti vain 1. sylinterin imuventtiilien välistä poikki, eli vasemman puolimmainen imuventtiili ainoastaan toistaiseksi pääteltynä.
Mikäs sen akselin muuten sitten minun lisäkseni olisi rikkonut.. Kone on melko vakio. Ampui kylläkin muutaman kerran rajoittimeen, kun katsoin samalla, että mitä kulkee nelosella. Mietin, että jos olis ollut esim. Saksassa olisi varmasti pidempäänkin tullut paukutettua rajoittimeen. Voisiko rajoittimen aiheuttama paineisku tuollaisen aiheuttaa?
Onko ehdottaa jotakin edullista mittaria joka sopisi tuolle äkkiseltään katsottuna M10x1 [mm] kierteelle ja syvähkölle poterolle?
Motonetin tai Bilteman suoralla kumipää varrella en tiedä pystyykö painamalla mittamaan.. Vanhasta tulpasta vois tietty tehdä adapterin.
Myös imunokka-akselin tai koko miedon virisarjan osalta täytyy alkaa ripeästi etsimään, joten pyydän nöyrästi, että antakaa vinkkejä, kun äkkiseltään googlatessa ei mitään erityisiä ole tullut minulle vielä eteen.
Mielelläni kesälomalla olisin hieman ajellutkin, kuten jokainen muukin..
MC Scatterilla olisi Yoshin Stage 1 nokka-akseli sarja tonnin pintaan.
Mutta voi olla, että tuon nokka-akselin irroituksen ohessa tulee myös jotakin muuta huomiota (laakeri), joten sitten kone alas ja kansi irti.
Tässä tapauksessa olisi sitten alustavasti vain 1. sylinterin imuventtiilien välistä poikki, eli vasemman puolimmainen imuventtiili ainoastaan toistaiseksi pääteltynä.
Mikäs sen akselin muuten sitten minun lisäkseni olisi rikkonut.. Kone on melko vakio. Ampui kylläkin muutaman kerran rajoittimeen, kun katsoin samalla, että mitä kulkee nelosella. Mietin, että jos olis ollut esim. Saksassa olisi varmasti pidempäänkin tullut paukutettua rajoittimeen. Voisiko rajoittimen aiheuttama paineisku tuollaisen aiheuttaa?
Rajoitinta vasten ajaminen ei ole koskaan tervettä koneelle, siinähän syntyy hetkeksi eräänlainen vikatila. Vakiokiristimellä ja jäykemmillä venttiilijousilla taannoin tahtoi mun pyörässä ketju hyppiä hampaalla imunokalla kun paikallaan kaasutteli turhan "aggressiivisesti", tuo ongelma hävisi manuaalisella kiristimellä.
Vakionokkia ainaki löytyy varmasti, esim: https://www.ebay.de/itm....-tbGBX7
Vakionokkia ainaki löytyy varmasti, esim: https://www.ebay.de/itm....-tbGBX7
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Nyt kun muistelen niin meillä taisi TFM Taxin jossain koneversiossa aikoja sitten käydä samanlainen haveri että katkesi imunokka. En nyt tähän hätään muista katkesiko silloin nokkaketjukin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Lisää vaihto ehtoja
https://www.npm.fi/fi....akselit
i
http://www.mpsracing.com/products/MPS/WebCam.asp
Englanissa, jos on kiire niin sieltä tulee ~24h ~100¤ lisä maksulla
http://www.suzukiperformancespares.co.uk/product....407
https://www.npm.fi/fi....akselit
i
http://www.mpsracing.com/products/MPS/WebCam.asp
Englanissa, jos on kiire niin sieltä tulee ~24h ~100¤ lisä maksulla
http://www.suzukiperformancespares.co.uk/product....407
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Noista webin nokista ei itselläni ole kovin mairittelevia kokemuksia.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mitä kävi?jarim kirjoitti:Noista webin nokista ei itselläni ole kovin mairittelevia kokemuksia.
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Puristuspaineen mittaus antoi 1. sylinterille hieman yli 9 bar huoneen lämmössä, joten ohivuotoa tuskin on.
Nokka-akselimerkinnät näyttäisivät olevan kohdillaan ja kampiakseliin merkkiin nähden.
Jos heittäisi hampaan, niin oletettavasti olisi merkit jo olennaisesti pielessä.
Jos huomenna vielä yrittäisi löytää sopivan endoskoopin jolla katsoisi, ettei vaan männän päältä löytyisi jälkiä.
Nokka-akselimerkinnät näyttäisivät olevan kohdillaan ja kampiakseliin merkkiin nähden.
Jos heittäisi hampaan, niin oletettavasti olisi merkit jo olennaisesti pielessä.
Jos huomenna vielä yrittäisi löytää sopivan endoskoopin jolla katsoisi, ettei vaan männän päältä löytyisi jälkiä.