Nokka-akselin asentoanturi - Näkyykö nokka-akselin pyörintä?
Mihin tuo toinen "Lukkomutteriavain" on?
Busaan sekin viittaa..
https://www.storm-motor.fi/osat....mm-50mm
Busaan sekin viittaa..
https://www.storm-motor.fi/osat....mm-50mm
Takahaarukan irrotukseen.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Joko siellä kone on irtautunut rungosta?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kesäloma ja perhe pitäneet erossa busasta.
Stormin työkalu on toimiva =)
En ottanut konetta kokonaan pois. Kallistin vain konetta eteenpäin. Eli kannesta ne pultit auki ja takaa vain yläpultti irti. (edit)
Jätin koneen taka-alapultin nivelöimäksi ja matala hallitunkki öljypohjan alla (ruohonleikkurin eturengas sopi hyvin pehmittämään, kun se öljypohjan muoto nyt on vain sellainen .
Omasta mielestäni siihen jäi ihan kelpo tila etulokasuojan väliin irroittaa kansi. Myös kone pysyi tukevasti pystyssä, kun oli rungossa kiinni.
Kannessa ei ollut mitään ihmeellistä, ehkä tiiviste oli kuitenkin puhaltanut hieman.
Kannesta ja lohkosa en saanut menemään mistään 0.05 liuskaa pitkän linjarin välistä, joten oletan kannen olevan ainakin riittävän suora.
Muuten männissä ei näkynyt mitään jälkiä. Venttiilit olivat silmämääräisesti päällisin puolin hyvässä kunnossa ja kaikissa sylintereissä samannäköisiä. Ruiskulla laitoin Sinolia jokaiseen imukanavaan ja eipä heti ainakaan mistään venttiileistä falskannut, kun kansi oli pystyssä imukanavat ylöspäin.
Venttiileiden välykset yritin katsoa ja näyttivät menevän toleranssien sisään myös uudessa nokka-akselissa, kuten Jari arvelitkin.
Venttiilien välykset katsoin kansi irti pöydällä ja vaihdoin kerran kummankin nokka-akselien asentoa.
Tuli hankittua pelkästään uusi kannentiiviste. Toivottavasti mikään vanhoista tiivisteistä ei ala vuotamaan. Koko tiivistesarja olisi n. 250,- ¤ Siinä on melko kattavasti kaikki.
Kone alkaa muuten olla jo nipussa ja kiinni jo rungossa.
Huomenna jos luonnistaa, niin muutaman tunnin näpertämisen jälkeen voisi yrittää pyöräyttää.
Tavoitteena olisi samalla huuhdella jäähdytysjärjestelmä ja vaihtaa uudet nesteet.
Edited By Busaixu on 1532243350
Stormin työkalu on toimiva =)
En ottanut konetta kokonaan pois. Kallistin vain konetta eteenpäin. Eli kannesta ne pultit auki ja takaa vain yläpultti irti. (edit)
Jätin koneen taka-alapultin nivelöimäksi ja matala hallitunkki öljypohjan alla (ruohonleikkurin eturengas sopi hyvin pehmittämään, kun se öljypohjan muoto nyt on vain sellainen .
Omasta mielestäni siihen jäi ihan kelpo tila etulokasuojan väliin irroittaa kansi. Myös kone pysyi tukevasti pystyssä, kun oli rungossa kiinni.
Kannessa ei ollut mitään ihmeellistä, ehkä tiiviste oli kuitenkin puhaltanut hieman.
Kannesta ja lohkosa en saanut menemään mistään 0.05 liuskaa pitkän linjarin välistä, joten oletan kannen olevan ainakin riittävän suora.
Muuten männissä ei näkynyt mitään jälkiä. Venttiilit olivat silmämääräisesti päällisin puolin hyvässä kunnossa ja kaikissa sylintereissä samannäköisiä. Ruiskulla laitoin Sinolia jokaiseen imukanavaan ja eipä heti ainakaan mistään venttiileistä falskannut, kun kansi oli pystyssä imukanavat ylöspäin.
Venttiileiden välykset yritin katsoa ja näyttivät menevän toleranssien sisään myös uudessa nokka-akselissa, kuten Jari arvelitkin.
Venttiilien välykset katsoin kansi irti pöydällä ja vaihdoin kerran kummankin nokka-akselien asentoa.
Tuli hankittua pelkästään uusi kannentiiviste. Toivottavasti mikään vanhoista tiivisteistä ei ala vuotamaan. Koko tiivistesarja olisi n. 250,- ¤ Siinä on melko kattavasti kaikki.
Kone alkaa muuten olla jo nipussa ja kiinni jo rungossa.
Huomenna jos luonnistaa, niin muutaman tunnin näpertämisen jälkeen voisi yrittää pyöräyttää.
Tavoitteena olisi samalla huuhdella jäähdytysjärjestelmä ja vaihtaa uudet nesteet.
Edited By Busaixu on 1532243350
Oisko ketju päässy hyppäämään nokkapyörillä? Pyörititkö käsin yhtään kertaa kampiakselin päästä ympäri sen jälkeen kun sait nokat ja ketjun paikoilleen?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Sullahan on käytännössä ollu irti vain se ylempi ja koneen etupuolella oleva laahain. Periaatteessa sitä etummaista ei pitäisi saada väärin asennettua, se menee alapäästään sellaiseen koloon ja sitten siinä ryhmässähän on myös kolot mihin se asettuu; kansi ei mene paikoilleen jos nuo ylemmät ei ole paikoillaan. Sen alapään näkee kun irrottaa kopan starttimoottorin puolelta ja pyöräyttää kampiakselin päästä startin vapaakytkimen irti.
Toinen mikä tulee mieleen; eihän jokin venttiili ole voinu pudota pois paikoiltaan? Meinaan joku niistä mihin vaihdoit retainereita? Venttiilikoppaa irti ja tutkimaan, eiköhän sieltä jostain syy löydy. Kyllä nämä aina välillä vastustaa, kolme kertaa olen itseki koko moottorin irrottanu syylärin korkin takia yhtenä keväänä ettei ihan pienistä kannata masentua!
Toinen mikä tulee mieleen; eihän jokin venttiili ole voinu pudota pois paikoiltaan? Meinaan joku niistä mihin vaihdoit retainereita? Venttiilikoppaa irti ja tutkimaan, eiköhän sieltä jostain syy löydy. Kyllä nämä aina välillä vastustaa, kolme kertaa olen itseki koko moottorin irrottanu syylärin korkin takia yhtenä keväänä ettei ihan pienistä kannata masentua!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Busaixu kirjoitti:Kiitokset kannustuksesta. Yritän loppuviikolla purkaa. Se taaempi ohjain, jota painaa kiristin oli jotenkin outo asennellessa. Ihan kun ei olisi ollut paikoillaan.
Se on alhaalta pultilla kiinni lohkossa jonka varassa se heiluu ees-taas. Senkin kiinnityksen näkee samalla tavalla kuin sen etummaisen.
Edited By jarim on 1532339910
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Nyt on mielenkiintoista metallia (magneettista) jakopään välissä?
Ei mitään käsitystä mistä tuo on peräisin.
Tuo on kiilannut niin rajusti, ettei pyöri.
https://drive.google.com/file....sharing
https://drive.google.com/file....sharing
Onko joku vinkki millä helpoiten teen työkalun kampiakselin pyörittämiseen?
Äkkiseltään ajattelin, että ottaisin siitä ketjupyörästä ne 3 reikää pahvimalliin ja poraisin semmoisen prikan, johon voisi hitsata vaikka mutterin keskell, jolloin sais pyöritettyä.
Kun taaksepäin ei saa oikein pultilla pyöritettyä..
Ei mitään käsitystä mistä tuo on peräisin.
Tuo on kiilannut niin rajusti, ettei pyöri.
https://drive.google.com/file....sharing
https://drive.google.com/file....sharing
Onko joku vinkki millä helpoiten teen työkalun kampiakselin pyörittämiseen?
Äkkiseltään ajattelin, että ottaisin siitä ketjupyörästä ne 3 reikää pahvimalliin ja poraisin semmoisen prikan, johon voisi hitsata vaikka mutterin keskell, jolloin sais pyöritettyä.
Kun taaksepäin ei saa oikein pultilla pyöritettyä..
No jopas. Onkohan tuo ketju ja ohjain entisiä, näkyy tuo koloki mihin se ohjuri asettuu murtuneen. Ota magneeton koppa irti ja pyöritä toiselta puolen?
Edited By jarim on 1532617182
Edited By jarim on 1532617182
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tai paremminkin mistä ihmeestä, ja sitä on varmaan enempikin, koska tuo on rengasmainen isohalkaisijainen.
Joku myös kangistaa edelleen vaikka ketjun alapään välissä ei ole mitään.
Kuva metallista
Kuva metallista 2
Kuva metallista 3
Joku myös kangistaa edelleen vaikka ketjun alapään välissä ei ole mitään.
Kuva metallista
Kuva metallista 2
Kuva metallista 3