gen 1 sammuu lämpimänä

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Seilori7
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Kesä 2015, 13:58
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Seilori7 »

-99 Busa sammuu lämpimanä. Puolen- tunnin odottelun jälkeen taas käynnistyi. Tehnyt nyt pari kertaa sitä.
Bensapumppu putsattu ja suodattimet vaihdettu, eka sammumisen jälkeen.
:apua:
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

vaihda alkuperäiset bensiino letkut ja muista jouset.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Seilori7
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Kesä 2015, 13:58
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Seilori7 »

Viime vuonna laitin uudet letkut.. ei tosin alkuperäiset. Silloin ei ollut ongelmia. Voisiko johtua letkuista?
Pumpun (ulkoinen) ympäriltä kyllä puuttuu ns. suojakuori tai eriste..




Edited By Seilori7 on 1491422126
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Seilori7 kirjoitti:-99 Busa sammuu lämpimanä. Puolen- tunnin odottelun jälkeen taas käynnistyi. Tehnyt nyt pari kertaa sitä.
Bensapumppu putsattu ja suodattimet vaihdettu, eka sammumisen jälkeen.
:apua:
Tarkista kampia, nokkaakselin asennon tunistimet,
puolat, jos pumpusta puttuu eriste niin koita onko
se kuinka kuuma jos on niin jäähdyt vaikka jääpalapusilla tms
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kampiakselin asentotunnistimelle ääni täältä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Seilori7
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Kesä 2015, 13:58
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Seilori7 »

Tänään kävin kiusaamassa konetta ajelin muutaman kilsan "kovaa" ja koneen lämpimäksi. Pihalla tyhjäkäynnillä sitten teki taas sen. Sammui ja ei käymään. vartin odottelun jälkeen kävi hetken si taas sammu. Ei näyttänyt mitään vikakoodia. C00. Ainoo TPS näyttää et on se "tavuviiva" ihan ylhäällä. Keskellä vissiin sen pitäis olla..
Niin ja bensapumppu ei ollut ainakaan kuuma, noin kädenlämpöinen ehkä hieman päälle..




Edited By Seilori7 on 1491487645
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Seilori7 kirjoitti:Tänään kävin kiusaamassa konetta ajelin muutaman kilsan "kovaa" ja koneen lämpimäksi. Pihalla tyhjäkäynnillä sitten teki taas sen. Sammui ja ei käymään. vartin odottelun jälkeen kävi hetken si taas sammu. Ei näyttänyt mitään vikakoodia. C00. Ainoo TPS näyttää et on se "tavuviiva" ihan ylhäällä. Keskellä vissiin sen pitäis olla..
Niin ja bensapumppu ei ollut ainakaan kuuma, noin kädenlämpöinen ehkä hieman päälle..
Kampiakselin anturi tutkia
Sopivasti kun on rikki ei koodia tule
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tuliko C00 siis kun virrat oli vielä sammumisen jäljiltä päällä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
sillyflier
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Touko 2004, 13:37

Viesti Kirjoittaja sillyflier »

Paas kattoen ihan tällainen perusjuttu mikä mulle sattui kun vein aikoinaan -99 bussini viralliseen huoltoon venttiilien tarkistukseen.

Ne olivat ottaneet siellä luonnollisesti tankin ylös ja -99 mallissahan on se ulkoinen bensapumppu josta lähti aika löysiä letkuja eripuolille. Huollon jälkeen mulla kanssa bussi kävi ja välillä sammui ihan oudosti ja mitään vikakoodeja ei tullut. Purin apparaattusta ja totesin että yksi pumpun bensa letku ei mennyt siten kuin sen piti kun tankin laski alas ja paikoilleen. Letkuun tuli silloin tiukka mutka ja luttu joka esti bensan virtaamisen. Vedin bensaletkun siten että se pysyi avoinna silloin kun tankki on paikallaan ja avot... vika poistui. Tämä ei aiheuttanut mitään vikakoodeja mutta ihmettelyä kylläkin.
Seilori7
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Kesä 2015, 13:58
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Seilori7 »

Tuli C00 sammumisen jälkeen ja virrat oli päällä..
Seilori7
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Kesä 2015, 13:58
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Seilori7 »

sillyflier kirjoitti:Paas kattoen ihan tällainen perusjuttu mikä mulle sattui kun vein aikoinaan -99 bussini viralliseen huoltoon venttiilien tarkistukseen.

Ne olivat ottaneet siellä luonnollisesti tankin ylös ja -99 mallissahan on se ulkoinen bensapumppu josta lähti aika löysiä letkuja eripuolille. Huollon jälkeen mulla kanssa bussi kävi ja välillä sammui ihan oudosti ja mitään vikakoodeja ei tullut. Purin apparaattusta ja totesin että yksi pumpun bensa letku ei mennyt siten kuin sen piti kun tankin laski alas ja paikoilleen. Letkuun tuli silloin tiukka mutka ja luttu joka esti bensan virtaamisen. Vedin bensaletkun siten että se pysyi avoinna silloin kun tankki on paikallaan ja avot... vika poistui. Tämä ei aiheuttanut mitään vikakoodeja mutta ihmettelyä kylläkin.
Letkut olen kyllä tarkistanut, ettei ole sammumisen jälkeen ollut lytyssä. Letkuissa vielä se "jousi" ympärillä eli ei pitäisi lämmön johdostakaan mennä lyttyyn..
Seilori7
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Kesä 2015, 13:58
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Seilori7 »

1340R86 kirjoitti:
Seilori7 kirjoitti:Tänään kävin kiusaamassa konetta ajelin muutaman kilsan "kovaa" ja koneen lämpimäksi. Pihalla tyhjäkäynnillä sitten teki taas sen. Sammui ja ei käymään. vartin odottelun jälkeen kävi hetken si taas sammu. Ei näyttänyt mitään vikakoodia. C00. Ainoo TPS näyttää et on se "tavuviiva" ihan ylhäällä. Keskellä vissiin sen pitäis olla..
Niin ja bensapumppu ei ollut ainakaan kuuma, noin kädenlämpöinen ehkä hieman päälle..
Kampiakselin anturi tutkia
Sopivasti kun on rikki ei koodia tule
Niin. Saattaisi olla se. talvella oli staattori irti. Pitänee tarkistaa vielä liittimet.
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Seilori7 kirjoitti:
sillyflier kirjoitti:Paas kattoen ihan tällainen perusjuttu mikä mulle sattui kun vein aikoinaan -99 bussini viralliseen huoltoon venttiilien tarkistukseen.

Ne olivat ottaneet siellä luonnollisesti tankin ylös ja -99 mallissahan on se ulkoinen bensapumppu josta lähti aika löysiä letkuja eripuolille. Huollon jälkeen mulla kanssa bussi kävi ja välillä sammui ihan oudosti ja mitään vikakoodeja ei tullut. Purin apparaattusta ja totesin että yksi pumpun bensa letku ei mennyt siten kuin sen piti kun tankin laski alas ja paikoilleen. Letkuun tuli silloin tiukka mutka ja luttu joka esti bensan virtaamisen. Vedin bensaletkun siten että se pysyi avoinna silloin kun tankki on paikallaan ja avot... vika poistui. Tämä ei aiheuttanut mitään vikakoodeja mutta ihmettelyä kylläkin.

Letkut olen kyllä tarkistanut, ettei ole sammumisen jälkeen ollut lytyssä. Letkuissa vielä se "jousi" ympärillä eli ei pitäisi lämmön johdostakaan mennä lyttyyn..

tarkistanut nostamalla tankin ylös? asentamassasi letkissa on erikokoset päät ja muotomutka? ellei niin menee ruttuun. kun seisoo hetken valuttaa pumpun täyteen ja taas käy... letku muuttuu lämmössä aika pehmeeksi ja kovottuu nopeesti saadessaan viileää ilmaa.




Edited By waiski10 on 1491729139
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Seilori7
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Kesä 2015, 13:58
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Seilori7 »

Vihdoin sain sen pelittämään, normaalisti... Kyllä sen kanssa tuskailtiinkin. Staattori vaihdettiin, ei vaikutusta siis tuohon sammumiseen. Samoin nokkaakselin tunnistin ei vaikutusta tulpat sama juttu. MP Salosella venttiilit ja jako tarkastettiin ei vikaa.. Bensaletkut ei lytyssä.. no löysin sitten vanhan viestiketjun jossa parilla kaverilla oli sama ongelma. Tilaukseen siis jenkeistä uusi bensapumpun moottori (ulkoinen) perjantaina paikoilleen ja nyt toimii moitteetta tai ei ole enää sammunut.
Sitä aikaisemmin MP-palvelu firmasta tilasin bensapumpun 150¤ no se ei edes inahtanutkaan. Soitto sinne ja oli sitä mieltä ettei rahoja tule takaisin ja 15v seisonut hyllyssä se osa. Lähetin kuitenkin pumpun takas saatekirjeineen. 1,5 viikkoa nyt odotellut. Jollei ens viikolla kuulu mitään (ei vastaa SP-viesteihin) ni sit yhteyttä johonkin instanssiin..

Että tälläinen tapaus. Tällä kertaa...
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Seilori7 kirjoitti:Vihdoin sain sen pelittämään, normaalisti... Kyllä sen kanssa tuskailtiinkin. Staattori vaihdettiin, ei vaikutusta siis tuohon sammumiseen. Samoin nokkaakselin tunnistin ei vaikutusta tulpat sama juttu. MP Salosella venttiilit ja jako tarkastettiin ei vikaa.. Bensaletkut ei lytyssä.. no löysin sitten vanhan viestiketjun jossa parilla kaverilla oli sama ongelma. Tilaukseen siis jenkeistä uusi bensapumpun moottori (ulkoinen) perjantaina paikoilleen ja nyt toimii moitteetta tai ei ole enää sammunut.
Sitä aikaisemmin MP-palvelu firmasta tilasin bensapumpun 150¤ no se ei edes inahtanutkaan. Soitto sinne ja oli sitä mieltä ettei rahoja tule takaisin ja 15v seisonut hyllyssä se osa. Lähetin kuitenkin pumpun takas saatekirjeineen. 1,5 viikkoa nyt odotellut. Jollei ens viikolla kuulu mitään (ei vastaa SP-viesteihin) ni sit yhteyttä johonkin instanssiin..

Että tälläinen tapaus. Tällä kertaa...
eipä niiden tarvii ottaa sitä takas. siitä tuli käytetty silloin kun kokeilit sitä.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Vastaa Viestiin