Miksi mopedin männät sulaa?
Vaihda toimiva termari on minun mielipide. Tosi hitaasti lämpiää ilman termaria varsinkin kylmemmillä keleillä, sekään ei liene hyvä juttu.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 13:37
mju... Miksi mainitsemasi isompi ahdin kuumentaisi imuilmaa vähemmän kuin pieni? Eikö imuilma lämpene sen vuoksi kompressoripesässä kun sitä painetaan pienempään tilavuuteen -> suurempaan paineeseen. Sehän tapahtuu samalla tavalla ahtimen koosta riippumatta. Aiheutuuko ahimessa ahdettaessa muutakin?
Tuo onkin mielenkiintoinen juttu jotain erilaista fysikaa kenties,sillyflier kirjoitti:mju... Miksi mainitsemasi isompi ahdin kuumentaisi imuilmaa vähemmän kuin pieni? Eikö imuilma lämpene sen vuoksi kompressoripesässä kun sitä painetaan pienempään tilavuuteen -> suurempaan paineeseen. Sehän tapahtuu samalla tavalla ahtimen koosta riippumatta. Aiheutuuko ahimessa ahdettaessa muutakin?
enemin ulostulopuoli ahdistaa ja lämpö nousee siitä syystä tia sitten
johtaa lämpöä ahtimen pakopuoleta imupuolle
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Ostin merkkiliikkeestä. 32e.
Mulla oli penkissä 2.5" suora putki. Kadulla mennään tuplaputkilla. Hukkis tulee screamerina katteen kyljestä.
Metanoliruisku oli penkissä asennettuna, mutta ei käytetty. Tuplaputket ahdistaa sen verran, että varoiksi siis.
Joo, paketti ei toimi aivan optimaalisesti, pitäisi tulla hiukan yli 300 1.1 barilla. Mutta... viimekesä meni mäntiä vaihdellen, joten tämä kesä ajellaan.
Talvella sitten rakennetaan bensalinjat uusiksi, pumppu tankkiin, m&w pro12 sytkä, uudet kanget ja 1.5 bar jouset hukkikseen.
Mulla oli penkissä 2.5" suora putki. Kadulla mennään tuplaputkilla. Hukkis tulee screamerina katteen kyljestä.
Metanoliruisku oli penkissä asennettuna, mutta ei käytetty. Tuplaputket ahdistaa sen verran, että varoiksi siis.
Joo, paketti ei toimi aivan optimaalisesti, pitäisi tulla hiukan yli 300 1.1 barilla. Mutta... viimekesä meni mäntiä vaihdellen, joten tämä kesä ajellaan.
Talvella sitten rakennetaan bensalinjat uusiksi, pumppu tankkiin, m&w pro12 sytkä, uudet kanget ja 1.5 bar jouset hukkikseen.
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 13:37
Tähän samaan aiheeseen omakohtainen kokemus -03 turbo gikseristä.
Vaihdoin hukkaportin screamerin yhtymään putkeen ja ajatus oli että eise siinä mitään ala ahdistamaan.
Seuraavan kerran penkittäessä ihmettelin kun ahtopaine jää roikkumaan hieman alas eikä sitä saanut säädettyä millään. Aina vaan jökötti samassa 0.7bar.
Kurkkasin sliparin sisälle ja totesin vähän ahtaaksi. Hieman jyrsimistä ja rälläkkää että sai tehtyä tilaa niin jopas alkoi ahtopaineetkin nousemaan.
Eli tosiaan se pakopuoli ahdisti vaan niin paljon ettei ahdin ahtanut enempää. Samaisen muutoksen myötä nousi samalla paineella huipputeho n. 15hp joten kyllä ne putket kannattaa pitää oikeesti kokoluokaltaan järeinä.
Vaihdoin hukkaportin screamerin yhtymään putkeen ja ajatus oli että eise siinä mitään ala ahdistamaan.
Seuraavan kerran penkittäessä ihmettelin kun ahtopaine jää roikkumaan hieman alas eikä sitä saanut säädettyä millään. Aina vaan jökötti samassa 0.7bar.
Kurkkasin sliparin sisälle ja totesin vähän ahtaaksi. Hieman jyrsimistä ja rälläkkää että sai tehtyä tilaa niin jopas alkoi ahtopaineetkin nousemaan.
Eli tosiaan se pakopuoli ahdisti vaan niin paljon ettei ahdin ahtanut enempää. Samaisen muutoksen myötä nousi samalla paineella huipputeho n. 15hp joten kyllä ne putket kannattaa pitää oikeesti kokoluokaltaan järeinä.
Hyvä tuuri että ei palanu. Tai alkanu pakovenat kellumaan. Mä oon tehny molemmat. Venat sain tosin kellumaan, kun laitoin rehvakkaasti iö:n pannun hukkikseen 2bar jouset... meni vähän tukkoon.
No, yhtäkaikki, ny pyörä toimii ihan ok, vähän rupeltaa rikkaalla 0.6 bar kohdilla, mutta kyl o lyöntii!! Ja kyl täytyy sanoa, että bussin kone on raaka ahdettuna. Ja toimii hienosti. Ehkä pitää laskea hieman ja jatkaa...
Edit. Taidan kokeilla tuolla penkkiputkella vielä kadulla, että aiheuttaako se ton rikkaalle menon...
Edited By mju0288 on 1490711279
No, yhtäkaikki, ny pyörä toimii ihan ok, vähän rupeltaa rikkaalla 0.6 bar kohdilla, mutta kyl o lyöntii!! Ja kyl täytyy sanoa, että bussin kone on raaka ahdettuna. Ja toimii hienosti. Ehkä pitää laskea hieman ja jatkaa...
Edit. Taidan kokeilla tuolla penkkiputkella vielä kadulla, että aiheuttaako se ton rikkaalle menon...
Edited By mju0288 on 1490711279
Ja eilen taas Vittaniemen penkissä mopolle kyytiä uuden polttoaineen paineensäätimen johdosta. Kertova säädin sai mennä myyntiin.sillyflier kirjoitti:Kuinka olette todenneet että putki ahdistaa? Oottako mitanneet jotenkin?
Nyt huomattiin putken ahdistus. Ahdot kävi 1.6 bar korvissa, ja 2.5" putken päässä olleen gppron (avattu 2.5" kokoiseksi) pois ottamisen jälkeen ahdot putosi 1.3 korville. Oli eri putki kun viimeksi. Lämmöt reagoi myös positiivisesti sliparin poistoon.
Eli 2.5" ränni vaihtuu koko matkalle 3" kokoon.
Positiivista oli, että jälleen sai nostaa ehjän mopon kärryyn ja pannu ei keittänyt kertaakaan!!!
Maksimitehoja ei koetettu, koska tuho olisi ollut varma.