Ahdettu Gen1 - Neuvoja

Airbox, pair, TRE, sekä muita omia virityksiä
YyyVee
Viestit: 61
Liittynyt: 23 Huhti 2016, 23:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja YyyVee »

Suunnitelmissa laittaa Proboost:in ahdinsarja -03 Busaan ja nyt kaipailen neuvoja? Sinä joka olet tuon tehnyt niin laittaisitko vinkkejä. Mitä kirjallisia dokumentteja
vaaditaan muutoskatsastuksessa?

yv/plati.i.num (at) luukku . com
Avatar
TNT
Viestit: 771
Liittynyt: 09 Kesä 2007, 21:23
Paikkakunta: Kotipalakinen.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TNT »

Muutoskatsatuksessa tarvitaan tehomittaustodistus, siitä selviää mm ahtimen merkki, ahtopaine, max teho. Teho kun ei saa katsastuksessa kasvaa rekisteriotteeseen merkitystä vakiotehosta kuin xx %, nyt en muista paljonko teho sai prosentuaalisesti kasvaa. Sitten oli äänimittaustodistus. Siinäpä ne mitä itellä oli ja leima tuli. Näin muistan ulkomuistista.
+210 mph kerhossa
Se aito OrMu (T)
YyyVee
Viestit: 61
Liittynyt: 23 Huhti 2016, 23:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja YyyVee »

Kiitos. Paikalisella Satakuntalaisella konttorilla kävin ja siellä pyydettiin: Päästötaso kirjallisena (Euro1/Euro2) maahantuojalta, jarrut/alusta kirjallinen todistus maahantuojalta, moottoriteho ja ahtopaine mitattuna ja kirjattuna ko. tehoille. Tietysti Db-mittaus ja päästöt.

Pyöräni on (onneksi?) Euro1 joten tämän puolesta ahtaminen hieman helpottuu.

Busanisti palstaa lueskellassani ahdetuista Busista niin pohjoisessa muutoskatsastus ei vaikuta olevan homma eikä mikään.
Pohjoisessahan on poroja mitä etelässä ei ole.. :D
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Käy kysymässä joltain toiselta konttorilta myös, kuulosti vähän siltä etteivät ihan tiedä mitä vaaditaan ni kysyvät enemmän papereita ku olis tarviskaan.

Ja jos et ole vielä ostanu turbosarjaa niin kato ettei ole kiinalaisella ahtimella, ihan vaan murheiden välttämiseksi.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
PRM75
Viestit: 267
Liittynyt: 07 Touko 2008, 20:17
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja PRM75 »

Kuopiossa tarvitsi ainoastaan tehomittauksen, ahtopaine tiedon. melut ja päästöt mittasivat konttorilla.
100 m/s club
:turbobusa:
mju0288
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Touko 2014, 10:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mju0288 »

Tehomittauslappu, jossa käytetty ahtopaine, ahtimen malli ja teho luonnollisesti.
melut sun muut mitataan asemalla.

Ja aito ahdin. Maksat lopulta kuitenkin sen verran.
YyyVee
Viestit: 61
Liittynyt: 23 Huhti 2016, 23:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja YyyVee »

Kiitos. :)
YyyVee
Viestit: 61
Liittynyt: 23 Huhti 2016, 23:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja YyyVee »

PRM75 kirjoitti:Kuopiossa tarvitsi ainoastaan tehomittauksen, ahtopaine tiedon. melut ja päästöt mittasivat konttorilla.

Miten kiinan ahtimen erottaa "kunnon ahtimesta"? :oops:
Settihän on nyt Proboosti:in ja kaksi kautta ajettu. Joskus kadullakin käyty, mutta enimmäkseen vartilla. Tänä kesänä kaikki männät leikkasivat kiinni mäntien sisäpuolelta. :angry:
Pientä sulamista näkyi männissä. Männät olivat vakiot kuten kangetkin.

Ahdoista ei tietoa eikä muustakaan datasta :(

Mielenkiinnolla odotan tähän vastausta dataloggerista. (Jarim) :glare:
YyyVee
Viestit: 61
Liittynyt: 23 Huhti 2016, 23:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja YyyVee »

PRM75 kirjoitti:Kuopiossa tarvitsi ainoastaan tehomittauksen, ahtopaine tiedon. melut ja päästöt mittasivat konttorilla.

Miten kiinan ahtimen erottaa "kunnon ahtimesta"? :oops:
Settihän on nyt Proboosti:in ja kaksi kautta ajettu. Joskus kadullakin käyty, mutta enimmäkseen vartilla. Tänä kesänä kaikki männät leikkasivat kiinni mäntien sisäseinämiltä. :angry:

Pientä sulamista näkyi parissa männässä. Männät olivat vakiot kuten kangetkin. Kuulin, että tuon setin painekotelossa olisi parantamisen
varaa.

Ahdoista ei tietoa eikä muustakaan datasta :(
Mielenkiinnolla odotan tähän vastausta dataloggerista(Jarim) :glare:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Dataloggerista? ???
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
PRM75
Viestit: 267
Liittynyt: 07 Touko 2008, 20:17
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja PRM75 »

YyyVee kirjoitti:
PRM75 kirjoitti:Kuopiossa tarvitsi ainoastaan tehomittauksen, ahtopaine tiedon. melut ja päästöt mittasivat konttorilla.
Miten kiinan ahtimen erottaa "kunnon ahtimesta"? :oops:
Settihän on nyt Proboosti:in ja kaksi kautta ajettu. Joskus kadullakin käyty, mutta enimmäkseen vartilla. Tänä kesänä kaikki männät leikkasivat kiinni mäntien sisäseinämiltä. :angry:

Pientä sulamista näkyi parissa männässä. Männät olivat vakiot kuten kangetkin. Kuulin, että tuon setin painekotelossa olisi parantamisen
varaa.

Ahdoista ei tietoa eikä muustakaan datasta :(
Mielenkiinnolla odotan tähän vastausta dataloggerista(Jarim) :glare:
Merkinnöistä. Mitä siinä ahtimessa lukee.
100 m/s club
:turbobusa:
Vastaa Viestiin