Öljynlämmöt gen1

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
toope85
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Heinä 2015, 07:40
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja toope85 »

Moro! Eli oliskohan kellään tietoa, paljonko öljylämmöt mahtaa olla korkeimmillaan normaalissa katuajossa.. lähinnä sillä mietin, onko mahdollista kevyesti ahdetusta laitteesta ottaa öljycooleri pois kokonaan, vai vaatiiko välttämättä sellaisen!
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

toope85 kirjoitti:Moro! Eli oliskohan kellään tietoa, paljonko öljylämmöt mahtaa olla korkeimmillaan normaalissa katuajossa.. lähinnä sillä mietin, onko mahdollista kevyesti ahdetusta laitteesta ottaa öljycooleri pois kokonaan, vai vaatiiko välttämättä sellaisen!
Kysymyksesä on muttama kohta
mikä on kenkin mielestä kevyesti ahdettu,
minkä laista on käyttö

Monta vuota hyvin toiminut
ilman sekalaisessa käytössä kevyttä ahtoa 1.0bar
kentällä, reisaamista,
varttia esim 27 lähtöä
peräkäin ilmanlämpö onkelmia
ainoa missä sitä olisi kaipaillut on penkissä sädeltäessä
öljykn ehkä vaikuttaa 10-60 on ollut aina pois laskiessa
tunistettavissa öljyksi
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
toope85
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Heinä 2015, 07:40
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja toope85 »

Ahtopaineet 0,6-1,0bar luokkaa.. eli sulta poistettu koko cuuleri ja lähdöt tulpattuna?
toope85
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Heinä 2015, 07:40
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja toope85 »

Ja käyttö lähinnä kovaa ajamista, ei niinkään mitää pommittajameininkiä ku en sellasta osaa!
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

toope85 kirjoitti:Ahtopaineet 0,6-1,0bar luokkaa.. eli sulta poistettu koko cuuleri ja lähdöt tulpattuna?
Jep jätin kokonaan pois, lähdöt tulpattu,
putsarin paikassa näkyvä kuristin poistettu pumpun ratas vaihdettu
öljynän 10-60 kokonpanolla ajettu ~30tkm
ilman onkelmia
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
rsilmu
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Heinä 2009, 18:58

Viesti Kirjoittaja rsilmu »

1340R86 kirjoitti:
toope85 kirjoitti:Ahtopaineet 0,6-1,0bar luokkaa.. eli sulta poistettu koko cuuleri ja lähdöt tulpattuna?

Jep jätin kokonaan pois, lähdöt tulpattu,
putsarin paikassa näkyvä kuristin poistettu pumpun ratas vaihdettu
öljynän 10-60 kokonpanolla ajettu ~30tkm
ilman onkelmia


Omasta kevyesti ahdetusta gen1 puuttuu myös öljynjäähdytin ja kierto toteutettu niin että letku on lenkillä ja öljy kiertää "normaalisti". Öljynsuodattimen takana oleva kuristin on paikoillaan ja öljypumpun ratas on tietääkseni vakio. Tarkoitus on tulpata lähdöt ja tuo kuristin poistaa. Millä 10-60 öljyllä 1340R86 olet ajellut? Onko tuo High Volume öljypumpunratas kuinka tarpeellinen?




Edited By rsilmu on 1495993134
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

rsilmu kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:
toope85 kirjoitti:Ahtopaineet 0,6-1,0bar luokkaa.. eli sulta poistettu koko cuuleri ja lähdöt tulpattuna?
Jep jätin kokonaan pois, lähdöt tulpattu,
putsarin paikassa näkyvä kuristin poistettu pumpun ratas vaihdettu
öljynän 10-60 kokonpanolla ajettu ~30tkm
ilman onkelmia
Omasta kevyesti ahdetusta gen1 puuttuu myös öljynjäähdytin ja kierto toteutettu niin että letku on lenkillä ja öljy kiertää "normaalisti". Öljynsuodattimen takana oleva kuristin on paikoillaan ja öljypumpun ratas on tietääkseni vakio. Tarkoitus on tulpata lähdöt ja tuo kuristin poistaa. Millä 10-60 öljyllä 1340R86 olet ajellut? Onko tuo High Volume öljypumpunratas kuinka tarpeellinen?
Öljy tollasta
https://products.liqui-moly.com/motorbi....-5.html

ei tietoa kuinka tarpeelinen ratas tai painetta nostava ventiili on
molemat on paikasaan halpoja kun ovat
(varsinkin siihen nähden jos olisivat pakoliset eikä niitä sitten olisi)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Lainaanpa vähän topiccia. Itsekin ajatellut koittaa tuota Liqui Moly 10w60 öljyä lähinnä laatikon ja turbon takia. Ei ohene niin paljon lämmettyään joten voisi vaimentaa vaihteiston ääniä. Jäähdytin on paikoillaan joten leikkaako kiinni jokin paikka kun ilmat kylmenee. Onko 1340R86 tai jollakin muulla kokemusta 60 sarjan öljystä jäähdytinpyörissä ja vaimeneeko kolinat? Busaanhan valmistaja taitaa suositella max 50 öljyä.
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

gsxr kirjoitti:Lainaanpa vähän topiccia. Itsekin ajatellut koittaa tuota Liqui Moly 10w60 öljyä lähinnä laatikon ja turbon takia. Ei ohene niin paljon lämmettyään joten voisi vaimentaa vaihteiston ääniä. Jäähdytin on paikoillaan joten leikkaako kiinni jokin paikka kun ilmat kylmenee. Onko 1340R86 tai jollakin muulla kokemusta 60 sarjan öljystä jäähdytinpyörissä ja vaimeneeko kolinat? Busaanhan valmistaja taitaa suositella max 50 öljyä.
Vakio K8 Ö jäähdytimellä ei leikannut tms öljynä liqui moly 10-60
ainakaan viellä -2c ja jäähdytin/koko keula tukossa lumesta,

kolinossa en ole eroa huomanutta mutta vaihteet pehmeämmin/kytkin
toimii tarkemin kuin aiemin ollella castrolila
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Täytyypä koittaa tuota öljyä omassakin vehkeessä. Ihan noin lumisessa ympäristössä ei kyllä itse tule ajeltua.
Vastaa Viestiin