Koneen äänet. - Millä kilsoilla alkaa raplatukset?
Alkaa bussi olla kohta vanha, kun 20kkm takana.
(vai olisko ns. teinikäinen, että pitää alkaa rakotulkkia käyttämään
Kyselenkin teiltä arvon kolleegat, että minkälaisilla kilsalukemilla ootte vahdellu nokkaketjua ja vaihdellu venttiilin välysnappuloita (säätäny välykset).
Tuoreena busan omistajana en tiedä kokemuksesta sanoa juurikaan itse mitään näistä perushuoltojen kilsa väleistä, mutta entisessä gsx600f mopossa piti nokkaketju vaihtaa ekankerran 48tkm.
Mikäli ootte välysnappuloita vaihdellu niin onko olleet pahasti pielessä niin, että on jo selkeesti nakutusta kuulunu?
(Tähän bussiinhan sitä mukavuus kerrointa lisää EX-pyörään verrattuna se ettei olekaan enää niitä maailman helpoimpia keinuvipuja, mitkä vain siirretään sivuun ja nappulat vaihtoon.)
Toiseksi samaan asiaan: kauanko on teiltä tee-se-itse experteillä kestäny ottaa nenäkepit irti ja takasin nappulat, ketju ja ketjunkiristin vaihdettuina?
tässä siitä taas ollaan oikein odottamassa, että saa pienokaista ruuvata... voi perkl. kuullostaa härskiltä. Pienokainen ON sitten tietenkin oma bussini.
Kyselenkin teiltä arvon kolleegat, että minkälaisilla kilsalukemilla ootte vahdellu nokkaketjua ja vaihdellu venttiilin välysnappuloita (säätäny välykset).
Tuoreena busan omistajana en tiedä kokemuksesta sanoa juurikaan itse mitään näistä perushuoltojen kilsa väleistä, mutta entisessä gsx600f mopossa piti nokkaketju vaihtaa ekankerran 48tkm.
Mikäli ootte välysnappuloita vaihdellu niin onko olleet pahasti pielessä niin, että on jo selkeesti nakutusta kuulunu?
(Tähän bussiinhan sitä mukavuus kerrointa lisää EX-pyörään verrattuna se ettei olekaan enää niitä maailman helpoimpia keinuvipuja, mitkä vain siirretään sivuun ja nappulat vaihtoon.)
Toiseksi samaan asiaan: kauanko on teiltä tee-se-itse experteillä kestäny ottaa nenäkepit irti ja takasin nappulat, ketju ja ketjunkiristin vaihdettuina?
tässä siitä taas ollaan oikein odottamassa, että saa pienokaista ruuvata... voi perkl. kuullostaa härskiltä. Pienokainen ON sitten tietenkin oma bussini.
Juker kirjoitti:Alkaa bussi olla kohta vanha, kun 20kkm takana.
Just käytin 48tKm venttiilin tarkastuksessa. Ei säädettävää ja kaikki pako puolen välykset kuulemma 3 satkun sisään ja imut vielä lähempänä toisiaan.
Joskus joltain enemmänkin busia ropanneelta kuullut että 72tKm tarkastuksessa saattaa alkaa jo ilmenemään säätö tarvetta.
Ruiskua sai vähän taas synkata, samoin kuin 24tKm huollossa.
Nokkaketjusta ei mitään hajua....
Edited By Sepe on 1152006063
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
- jummijammi
Uuden malliseen kiristimeen tulee öljyletku, ts. on öljynpaineella toimiva. Eihän tuo sun pyörä ole edes sisäänajettu, itsellä 59tkm mittarissa ja hienosti toimii!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Meillä kanssa päämekaanikko oli kuulevinaan jotain sivuääniä mun moposta... Tekastiin saman tien 24tkm huolto. Edelleenkin jää välykset minulta tarkastamatta, mutta annastyttönä "tahkon pyörittäminen" onnistuu. Välykset oli kohillaan. Mitäs siinä sitten kun kansi kiinni, omaiset on nähny.
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Kuuluu takuuvaihdon piiriin. Erittäin epätodennäköistä että olisi vanhan mallinen paikoillaan.Juker kirjoitti:Asia vilipitön pitänee zekata kumpi kiristin on paikallaan.
Jos epäilemättä kuitenkin on vanha niin onnistuuko siihen heittää uudempaa mallia?
Mitä maksaa jne? Kannattaako edes
- jummijammi
Itse itseäni lainaten.. Kytkin pohjassa ei kuulukkaan rallatusta, elikkäs vissiin kytkin sitte ääntää.. Kuulemma aikas normaalia..jummijammi kirjoitti:Mullaki -05:ssa reilu parikymppiä lasissa, ja kylmänä (muka) alkanu rallattaa.. Tai sitte alkanu korvien välissä koliseen.. Ei muutaku tulupat syvemmälle korveihin ja hanaa..
181,25 MPH KLUPI Himanka ............... 10,1/222
Aamen. Tosin olen ollut huomaavinani että viileemmällä kelillä, kuten tänään, käy nätimmin.purzzi kirjoitti:Suzukin moottorihan on sillon kunnossa, kun se kuulostaa ihan sepeli-myllyltä...earit korviin ja menoksi kyllä se kestää...
72 tkm suunnilleen takana.. tyhjäkäynnillä nokkaketju rallattaa tyhjäkäynnillä ja pojat odottaa aina vieressä milloin kuuluu pox? Rallatus loppuu kun nostaa kieroksia.
Onko siis kiristimen vaihto turhaa? Ääni ainakin on aika pelottavan kuulonen.. Mutta se on jo pitänyt pitkään.. (Kuulemma iso kone isot äänet)..
Onko siis kiristimen vaihto turhaa? Ääni ainakin on aika pelottavan kuulonen.. Mutta se on jo pitänyt pitkään.. (Kuulemma iso kone isot äänet)..
Rallattelee aikansa, sitten nokkaketjun kiristin naksahtaa taas hampaan verran kireämmälle ja on hetken aikaa hiljaisempi. Ja tätä kiertoa jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...
- hayabusa00