Koneen äänet. - Millä kilsoilla alkaa raplatukset?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
74-1141384116

Viesti Kirjoittaja 74-1141384116 »

Alkaa bussi olla kohta vanha, kun 20kkm takana.
(vai olisko ns. teinikäinen, että pitää alkaa rakotulkkia käyttämään :-)

Kyselenkin teiltä arvon kolleegat, että minkälaisilla kilsalukemilla ootte vahdellu nokkaketjua ja vaihdellu venttiilin välysnappuloita (säätäny välykset).

Tuoreena busan omistajana en tiedä kokemuksesta sanoa juurikaan itse mitään näistä perushuoltojen kilsa väleistä, mutta entisessä gsx600f mopossa piti nokkaketju vaihtaa ekankerran 48tkm.

Mikäli ootte välysnappuloita vaihdellu niin onko olleet pahasti pielessä niin, että on jo selkeesti nakutusta kuulunu?
(Tähän bussiinhan sitä mukavuus kerrointa lisää EX-pyörään verrattuna se ettei olekaan enää niitä maailman helpoimpia keinuvipuja, mitkä vain siirretään sivuun ja nappulat vaihtoon.)

Toiseksi samaan asiaan: kauanko on teiltä tee-se-itse experteillä kestäny ottaa nenäkepit irti ja takasin nappulat, ketju ja ketjunkiristin vaihdettuina?

:) tässä siitä taas ollaan oikein odottamassa, että saa pienokaista ruuvata... voi perkl. kuullostaa härskiltä. Pienokainen ON sitten tietenkin oma bussini.
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Juker kirjoitti:Alkaa bussi olla kohta vanha, kun 20kkm takana.
(vai olisko ns. teinikäinen, että pitää alkaa rakotulkkia käyttämään :-)

Kyselenkin teiltä arvon kolleegat, että minkälaisilla kilsalukemilla ootte vahdellu nokkaketjua ja vaihdellu venttiilin välysnappuloita (säätäny välykset).

Tuoreena busan omistajana en tiedä kokemuksesta sanoa juurikaan itse mitään näistä perushuoltojen kilsa väleistä, mutta entisessä gsx600f mopossa piti nokkaketju vaihtaa ekankerran 48tkm.

Mikäli ootte välysnappuloita vaihdellu niin onko olleet pahasti pielessä niin, että on jo selkeesti nakutusta kuulunu?
(Tähän bussiinhan sitä mukavuus kerrointa lisää EX-pyörään verrattuna se ettei olekaan enää niitä maailman helpoimpia keinuvipuja, mitkä vain siirretään sivuun ja nappulat vaihtoon.)

Toiseksi samaan asiaan: kauanko on teiltä tee-se-itse experteillä kestäny ottaa nenäkepit irti ja takasin nappulat, ketju ja ketjunkiristin vaihdettuina?

:) tässä siitä taas ollaan oikein odottamassa, että saa pienokaista ruuvata... voi perkl. kuullostaa härskiltä. Pienokainen ON sitten tietenkin oma bussini.

Just käytin 48tKm venttiilin tarkastuksessa. Ei säädettävää ja kaikki pako puolen välykset kuulemma 3 satkun sisään ja imut vielä lähempänä toisiaan.

Joskus joltain enemmänkin busia ropanneelta kuullut että 72tKm tarkastuksessa saattaa alkaa jo ilmenemään säätö tarvetta.

Ruiskua sai vähän taas synkata, samoin kuin 24tKm huollossa.

Nokkaketjusta ei mitään hajua....




Edited By Sepe on 1152006063
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Nokkaketjun ja kiristimen kans ei kannata hermoilla ennen 100 tkm. Tosin tarkista että mopossasi on uudenmallinen kiristin jos 99-00 mallista on kyse
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Mullaki -05:ssa reilu parikymppiä lasissa, ja kylmänä (muka) alkanu rallattaa.. Tai sitte alkanu korvien välissä koliseen.. Ei muutaku tulupat syvemmälle korveihin ja hanaa.. :mopo:



Edited By jummijammi on 1152008797
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
74-1141384116

Viesti Kirjoittaja 74-1141384116 »

Joo! Oon kans alannu epäileen tuota korvien väliä kaikista eniten... :omituinen:


Mistäs tuon ketjunkiristimen mallin tunnistaa???

Minkälainen merkitys sillä on, että onko se uus vai vanha?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Uuden malliseen kiristimeen tulee öljyletku, ts. on öljynpaineella toimiva. Eihän tuo sun pyörä ole edes sisäänajettu, itsellä 59tkm mittarissa ja hienosti toimii! :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

Meillä kanssa päämekaanikko oli kuulevinaan jotain sivuääniä mun moposta... Tekastiin saman tien 24tkm huolto. Edelleenkin jää välykset minulta tarkastamatta, mutta annastyttönä "tahkon pyörittäminen" onnistuu. :thumbup: Välykset oli kohillaan. Mitäs siinä sitten kun kansi kiinni, omaiset on nähny. :turbobusa:
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
74-1141384116

Viesti Kirjoittaja 74-1141384116 »

Asia vilipitön pitänee zekata kumpi kiristin on paikallaan.

Jos epäilemättä kuitenkin on vanha niin onnistuuko siihen heittää uudempaa mallia?

Mitä maksaa jne? Kannattaako edes :oops:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Juker kirjoitti:Asia vilipitön pitänee zekata kumpi kiristin on paikallaan.

Jos epäilemättä kuitenkin on vanha niin onnistuuko siihen heittää uudempaa mallia?

Mitä maksaa jne? Kannattaako edes :oops:
Kuuluu takuuvaihdon piiriin. Erittäin epätodennäköistä että olisi vanhan mallinen paikoillaan.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

jummijammi kirjoitti:Mullaki -05:ssa reilu parikymppiä lasissa, ja kylmänä (muka) alkanu rallattaa.. Tai sitte alkanu korvien välissä koliseen.. Ei muutaku tulupat syvemmälle korveihin ja hanaa.. :mopo:
Itse itseäni lainaten.. Kytkin pohjassa ei kuulukkaan rallatusta, elikkäs vissiin kytkin sitte ääntää.. Kuulemma aikas normaalia.. :bulb:
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Suzukin moottorihan on sillon kunnossa, kun se kuulostaa ihan sepeli-myllyltä...earit korviin ja menoksi kyllä se kestää... :mosh:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

purzzi kirjoitti:Suzukin moottorihan on sillon kunnossa, kun se kuulostaa ihan sepeli-myllyltä...earit korviin ja menoksi kyllä se kestää... :mosh:
Aamen. Tosin olen ollut huomaavinani että viileemmällä kelillä, kuten tänään, käy nätimmin. :baaa:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
89-1114359877

Viesti Kirjoittaja 89-1114359877 »

72 tkm suunnilleen takana.. tyhjäkäynnillä nokkaketju rallattaa tyhjäkäynnillä ja pojat odottaa aina vieressä milloin kuuluu pox? Rallatus loppuu kun nostaa kieroksia.

Onko siis kiristimen vaihto turhaa? Ääni ainakin on aika pelottavan kuulonen.. Mutta se on jo pitänyt pitkään.. (Kuulemma iso kone isot äänet)..
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Rallattelee aikansa, sitten nokkaketjun kiristin naksahtaa taas hampaan verran kireämmälle ja on hetken aikaa hiljaisempi. Ja tätä kiertoa jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
hayabusa00
Viestit: 98
Liittynyt: 26 Huhti 2009, 23:08
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hayabusa00 »

Läppärunkojen synkronointi kannattaa tarkistaa ! epätasainen tyhjäkäynti vatkaa sitä ketjua myös
Vastaa Viestiin