Onko -Ecusi- Lukossa

xihder
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Syys 2013, 10:24
Paikkakunta: Suomi/Kajaani

Viesti Kirjoittaja xihder »

Jos ecusi on lukossa woolichin jäljiltä voin aukaista sen takaisin ecueditor käyttöön testattu ja toimii :) Varmaan apu monelle! Koskee vain gen2 :offtopic:



Edited By xihder on 1465254447
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tuo on kyllä perseestä woolichin softan kanssa. Ei kannata busan ecuihin sillä koskea pitkällä tikullakaan. :angry:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

xihder kirjoitti:Jos ecusi on lukossa woolichin jäljiltä voin aukaista sen takaisin ecueditor käyttöön testattu ja toimii :) Varmaan apu monelle! Koskee vain gen2 :offtopic:
Onko tuo aukasu minkälainen operaatio, tartteeko boksin mitä työstää vaiko neuvot riittää ?

Ei nyt oo jumissa mutta tuommonen tilanne tulee kuitenkin just väärällä hetkellä.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
xihder
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Syys 2013, 10:24
Paikkakunta: Suomi/Kajaani

Viesti Kirjoittaja xihder »

woolich boxi pitää olla se 1.1 versio mikä on ftdi mallia ja siihen accountti toi boxi toimii ristiin 2 ohjelmalla...
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Mitä tämä lukituminen tarkemmin meinaa tässä yhteydessä eli mikä vaikutus tuolla lukitumisella on,
esim ei toimi enään ollenkaan, toimii vain jolakin tietyllä wholis boxsilla, otaa enään sieltä tulevan ohjelman sisäänsä,
ei voi käytää kuin yhdessä pyörässä vai miten lukituu

syvältä on kaikenmoinen käytön lukitumien
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Muistelisin että esim. Ecueditorilla ei voi lukittuneesta ecusta lukea ohjelmaa ulos tai flashaamaan sitä. Perseestä vaikkapa turbo pyörien omistajille, ei taida woolichin softa ihan samaan kyetä mitä ecueditor.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
keitsi
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Touko 2012, 12:16
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja keitsi »

jarim kirjoitti:Muistelisin että esim. Ecueditorilla ei voi lukittuneesta ecusta lukea ohjelmaa ulos tai flashaamaan sitä. Perseestä vaikkapa turbo pyörien omistajille, ei taida woolichin softa ihan samaan kyetä mitä ecueditor.

erittäin hämmentäväksi asian tekee tämä:
ecueditor is no longer in active development, Woolich Racing Tuned (WRT) software has superseded ecueditor.
GSX1300RT K1
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Eihän toimivaa kannata enää jatkokehittää? :D
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Kuullu juttua että Woolich softassa ei olis boostmappeja :oops:

Ja sitten taasen niillä olis sylinterikohtaisia säätöjä mitkä Petri muutti tehtaan jäljiltä yhtenäisiksi
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

jarim kirjoitti:Muistelisin että esim. Ecueditorilla ei voi lukittuneesta ecusta lukea ohjelmaa ulos tai flashaamaan sitä. Perseestä vaikkapa turbo pyörien omistajille, ei taida woolichin softa ihan samaan kyetä mitä ecueditor.

Melkoinen miina on jos estää myös päälle kirjoitamisen/takaisin täysin vakioksi laiton ja sen jälkeen uudellen ohjelmoinni niin kannatta kyllä jättää väliin semmoisen hankinta
ilmeisesti tuo lukuesto koskee GEN2
vai pitäisikö molemat GEN1 ja GEN2 pystyä lukemaan ecu editorila

mahtaako olla kyse jostain tämän tapaisista mihin
luku estoihin törmännyt autopuolella, niissä on ollut
ohjelma muutettu niin että ulos tulee normalli reittiä kryptattuna mikä aukene käyttö kelpoiseksi vain salasanalla tms mikä on yleensä vain
sen tehneellä, muita verisoita mitä tulut vastaan
kryptaus tehty niin että ohjelman voi kirjoitta/lukea sen mukan tuleela autokohtisella yhteen tiettyn autoon/ECUn tarkoitetulla työkalulla"kaapelilla"
joisakin on ollut ECUn sislää lisättynä fyysinen luvun/kirjoituksen estopiiri mikä on onnekis helppo ohitaa muut estoversiot on ikävämpi jos pitää ohjelmaa fixsta tai mutten muttaa,
yhden ulos kryptatuna tullen brabus (tekijän nimi näkyi avaamisen jälkeen ohjelmassa) pajan tekemän
koe mielässä pientä muutosta varten aukonut mikä oli kyllä hidas/työläs tehdä,
eikä maksanut vaivaa paremman sai aloittamalla ihanvakiosta
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Gen1 ecustahan ei binääriä ulos peruskonsteilla saa luettua eli koskee vain Gen2:sta. Liekö näplätty jotenkin checksummia tms, en ihan tarkkaan tiedä miten tuo on tehty. Onko xihder tutkinu?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Siis avatkaa asiaa hieman myös tavan tallaajalle. Jos ecun kartta on rakennettu ecueditorilla niin onko vaarana ecun lukittuminen?
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Snipers
Viestit: 27
Liittynyt: 25 Elo 2013, 13:24

Viesti Kirjoittaja Snipers »

Xihderin puolesta huutelen tässä.

Eli ko. tapaus ilmeni minun pyörässä kun oltiin penkissä. Säätö saatiin tehtyä pikku vippaskonsteilla, kiitoksia TT-motorsportille, ja sitten kotona aloitettiin tutkimaan että kuinka tuon lukon saisi purettua ja se saatiinkin auki mutta mutta...

Eli tosiaan Woolichin 1.1 purkilla ja vanhalla tunnuksella päästiin ecuun sisälle ja sinne ajettua alkuperäinen koskematon softa jonka jälkeen siihen pääsi sisälle editorillakin ja flässättiin sinne varmaan 10 kertaa uutta softaa ja kaikki toimi kuten pitääkin mutta yön yli nukuttua ja hieman pyörällä ajettuani Pudasjärven varttiajoissa aloin hieman muokkaamaan softaa niin jälleen oli lukossa. Sen jälkeen ei ole keritty tutkimaan joten vieläkin on hieman arvoitus mistä se sinne sen lukkokoodin edelleen imaisee.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

jakehaanpää kirjoitti:Siis avatkaa asiaa hieman myös tavan tallaajalle. Jos ecun kartta on rakennettu ecueditorilla niin onko vaarana ecun lukittuminen?
Ei kunhan et mene flashaamaan woolichin softalla / kaapelilla...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Snipers kirjoitti:Xihderin puolesta huutelen tässä.

Eli ko. tapaus ilmeni minun pyörässä kun oltiin penkissä. Säätö saatiin tehtyä pikku vippaskonsteilla, kiitoksia TT-motorsportille, ja sitten kotona aloitettiin tutkimaan että kuinka tuon lukon saisi purettua ja se saatiinkin auki mutta mutta...

Eli tosiaan Woolichin 1.1 purkilla ja vanhalla tunnuksella päästiin ecuun sisälle ja sinne ajettua alkuperäinen koskematon softa jonka jälkeen siihen pääsi sisälle editorillakin ja flässättiin sinne varmaan 10 kertaa uutta softaa ja kaikki toimi kuten pitääkin mutta yön yli nukuttua ja hieman pyörällä ajettuani Pudasjärven varttiajoissa aloin hieman muokkaamaan softaa niin jälleen oli lukossa. Sen jälkeen ei ole keritty tutkimaan joten vieläkin on hieman arvoitus mistä se sinne sen lukkokoodin edelleen imaisee.
Veikkaus mitä taphtuu Woolichin tekee muutoksia eri alueelle ja ne kaikki ei kumoudu tuossa avauskikas"mikälie salaisuus se kikka sitten onkin" yli kirjoitellessa/ECUn vapautamisessa asenus tillan
ja sitten käy kuten joisakin autoissa mihin laitettan uusi ECU
mikä automaatisesti lukittu jonkin tietyn käynnistys kerta määrän tms virrat päälä oloajan, ohjelmointkerran jälkeen auto kohtaiseksi oli sitten kaikki asetukset, auton identiteeti ok tai ei
ja jos siinä kohdien ei ole ok on saatava taas uutta vastaan tillan
jollain konstilla,
Woolichin kohdilla voisi menneä niin että kun joku edellä ollen kaltainen ehto täytyy lukittuu taas Woolichis kohtaiseksi
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Vastaa Viestiin