Taxi II & Taxi III - vaparia ja ahdettua pukkaa kaudelle 2014

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Bärräbete
Viestit: 539
Liittynyt: 19 Maalis 2011, 20:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Bärräbete »


Tuosta on hyvä ruveta säätämään :D
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

snuggles kirjoitti:Ok, 241,33rwhp/9930rpm

Ehkä hieman korkeemmilla kierroksilla olis odottanu tuon maksimin, jotai pientä passaamista vissii

Joo kyllä sieltä puuttuu luokkaa 1000rpm / 20hp. Mikään muutos ei tosiaan vaikuttanut maximi tehoon, vain sen paikka vaihteli. Ala ja keskirekisteriin saatiin isojakin muutoksia. väännöt oli koko ajan luokkaa 185-196nm, mutta nekin noin 1000rpm alhaalla. Joudutaan huipputeho hakemaan mekaanisen muutoksen kautta, Jarno syventyy käppyröihin ja paineantureiden dataan, niin varmaan löytyy se mihin kannattaa ensin koskea. Käydään nyt ensin Pudiksen ajot ajamassa noilla eväillä ja muutetaan sen jälkeen set uppia asia kerrallaan. ps. vähän on käppyrä todellisuudessa positiivisempi, sillä penkki ei lukenut meidän kierroksia sähköisesti (on kuulemma liikaa potkua puolissa josta häiriötä) vaan rullalta ja sieltä saatu kierrostieto oli 200rpm pienempi kuin meidän MoTeCin lukema todellinen kierrosluku, tästä tulee luokkaa 5rwhp virhettä alaspäin, mutta kun edelleen puuttuu noin 20hp niin lähetään kuitenkin niitä etsimään.




Edited By jouniri on 1461737447
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Bärräbete kirjoitti:
Tuosta on hyvä ruveta säätämään :D
Meidän tavoite on sen verran korkealle, että täytyy puuttua mekaniikkaan asti että saadaan reservit ulos. Taitaa olla kauden kotimainen kärkitulos jo tuokin joten odotellaan muittenkin käppyröitä.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Bärräbete
Viestit: 539
Liittynyt: 19 Maalis 2011, 20:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Bärräbete »

jouniri kirjoitti:
Bärräbete kirjoitti:
Tuosta on hyvä ruveta säätämään :D
Meidän tavoite on sen verran korkealle, että täytyy puuttua mekaniikkaan asti että saadaan reservit ulos. Taitaa olla kauden kotimainen kärkitulos jo tuokin joten odotellaan muittenkin käppyröitä.
Käppyröitä tulee,jos ja kun saadaan projekti siihen vaiheeseen,että viivaa piirtyy paperille.kiire tulee kauden avaukseen Lappeenrantaan 28.5.ootteko tulossa lPR:n ?
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Bärräbete kirjoitti:
jouniri kirjoitti:
Bärräbete kirjoitti:
Tuosta on hyvä ruveta säätämään :D

Meidän tavoite on sen verran korkealle, että täytyy puuttua mekaniikkaan asti että saadaan reservit ulos. Taitaa olla kauden kotimainen kärkitulos jo tuokin joten odotellaan muittenkin käppyröitä.

Käppyröitä tulee,jos ja kun saadaan projekti siihen vaiheeseen,että viivaa piirtyy paperille.kiire tulee kauden avaukseen Lappeenrantaan 28.5.ootteko tulossa lPR:n ?

Kyllä Lappeenranta on alustavasti kalenterissa, katotaan eka Pudiksen vartti ja onko kalusto missä kunnossa sen jälkeen. Harmi että tuo lpr on noin aikaisin ja esim just Pudiksen no speed limits päivän kanssa päällekkäin.




Edited By jouniri on 1461761545
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Meinaa vähän jopa hymyilyttää, taitaa olla koneessa oikeesti reserviä. Syyllinen, https://www.facebook.com/Teamforcemajor/posts/1104225609628935:0
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Voitko avata tuota asiaa hieman, nyt ei oikeen ajatus kulje
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

snuggles kirjoitti:Voitko avata tuota asiaa hieman, nyt ei oikeen ajatus kulje
Näyttää olevan sen verran seosnälkäinen kone, ettei happi osasto riittänyt tuolla filtterillä (itse tehty kaasupyörän filtteriä apinoimalla, mutta vähän pienemmällä suodatin pinta-alalla jonka luultiin riittävän). Filtterin jälkeinen paineanturi hyppi alipaineen puolella. Siis imuilman saantia rajoitti väärin mitoitettu filtteri jonka ihan itse tein.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Muistaako Snuggles paljonko sun vapari tulos on Kajaanin penkissä, siis rwhp/nm/rpm? Vuosi lienee ollut 2014.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
zeta1
Viestit: 144
Liittynyt: 12 Syys 2012, 20:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja zeta1 »

2013 on ollut jo 259hv.
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

zeta1 kirjoitti:2013 on ollut jo 259hv.
Minkä verran enemmän myöhemmin? Oliko ton vedon väännöt / kierrokset tiedossa myös?
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

jouniri kirjoitti:Muistaako Snuggles paljonko sun vapari tulos on Kajaanin penkissä, siis rwhp/nm/rpm? Vuosi lienee ollut 2014.
En muista, pitää kaivella käppyröitä esille, kunhan löytyy.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Kovimmassa tikissä ollutta Snugglessin vaparikonetta ei ole ajettu Kajaanissa. Dynostar dynossa 265rwhp ja samalla koneella se vaparien euroopanennätys.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Titaani kirjoitti:Kovimmassa tikissä ollutta Snugglessin vaparikonetta ei ole ajettu Kajaanissa. Dynostar dynossa 265rwhp ja samalla koneella se vaparien euroopanennätys.
Ok. Eli onko tuo edellämainittu 2013 259rwhp siinä tapauksessa Kajaanin pohjat? Onko tuosta vedosta väännöt / kierrokset muistissa kellään? Missä tuo dynostar penkki? 2014 taisi Samilla olla 252rwhp jos oikein muista power kisan voitto tulos? Ollaan menossa parin pikku muutoksen jälkeen Kajaaniin penkkiin ja yritetään räpistellä itsekkin jotakin.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Titaani muistaa näitä juttuja meikää paremmin.
Lappuja kaivellen löytyi Kajaanista 2014 261.4hp/11209rpm , 197.94nm/8081rpm.
Proboost 264.99hp/10391rpm , 200.94nm/7737rpm
Normi Dynostar D70 265.8hp/10570rpm , 196.3nm/8120rpm , tuosta pois se 6 prossaa päästään Samin lukemiin.

Ja noiden lukemien välillä on tehty erinäisiä muutoksia moottoriin, joten ei ole mikään penkkien vertailutilasto.


Erot tehojen ja vääntöjen kierroksissa johtunee kalibroinneista, osa vedoista on tehty suht nopsalla aikataululla ilman kummempia hieromisia.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Vastaa Viestiin