Taka rengasta taaemman - Mielipiteitä ja neuvoja
Mielessä käynyt svingin pidennys.
Onko takarenkaan siirtämisessä mitään järkeä, hyötyä tai haittaa.
Vaikuttaako ajo-ominaisuuksiin vai parantaako se vaan ylkonäköä.
Mitä pitää ottaa huomioon kun projektiin ryhtyy muuta kun ketjut ja jarruletkuja pidentämällä.
Mistä kyseistä pidennys palaa kannattaa alkaa katella.
Onko takarenkaan siirtämisessä mitään järkeä, hyötyä tai haittaa.
Vaikuttaako ajo-ominaisuuksiin vai parantaako se vaan ylkonäköä.
Mitä pitää ottaa huomioon kun projektiin ryhtyy muuta kun ketjut ja jarruletkuja pidentämällä.
Mistä kyseistä pidennys palaa kannattaa alkaa katella.
haba kirjoitti: Mistä kyseistä pidennys palaa kannattaa alkaa katella.
No noita on Ebay väärällään: ...EBAY...
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
361.23 km/h Halli 2014
Itselläni swingiä pidennetty hieman liikaa. Nyt noin 10 cm pidempi. Tuo pidennnys aiheuttaa jo kylmällä tiepinnalla liiallista pidon menetystä, mutta ei todellakaan keuli, sitten millään. Tosin olen laskenut mopon n.4cm alkuperäisestä.
Mitä tuo pidennys sitten tekee. Saa mukavan drifting pelin. Ehkäpä tuo 4-7cm pidennyt on sillä tavalla kohdallaan, että keulii ja sutii lähes yhtä helposti. Tosin vaikuttaa tehot ja käytettävä rengas tuohon.
Mitä tuo pidennys sitten tekee. Saa mukavan drifting pelin. Ehkäpä tuo 4-7cm pidennyt on sillä tavalla kohdallaan, että keulii ja sutii lähes yhtä helposti. Tosin vaikuttaa tehot ja käytettävä rengas tuohon.
Yli kilo, siitä alkaa ILO
"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
Jarruletkua ei tartte uusia. Mulla on takanen siirtyny n.15cm taaemmas, ja jarruletku riitti ihan hyvin. Polkimelta lähtevän pään kun kääntää ympäri niin riittää.
Jos samalla madallat pyörää(näyttää muuten tyhmältä vakioalusta ja swingin jatkot), niin takalokari kannattaa laittaa vaihtoon.
Ajokokemusta ei vielä omasta ole, kun pyörä saatiin nippuun vasta pari viikkoa sitten. Kevättä odotellessa
Jos samalla madallat pyörää(näyttää muuten tyhmältä vakioalusta ja swingin jatkot), niin takalokari kannattaa laittaa vaihtoon.
Ajokokemusta ei vielä omasta ole, kun pyörä saatiin nippuun vasta pari viikkoa sitten. Kevättä odotellessa
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
+300hp Vittaniemen penkissä, EI kannata pidentää. Jos tehoa +400, TAI lenkokenttäajoihin oikeesti tähtäät kelillä kuin kelillä, suosittelen swingin pidennystä.
:p :p
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Onko tähän asiaan tullut uusia näkemyksiä katukäyttöä/käyttöpyörää ajatellen?
Pitäisi saada keulimista rauhoitettua mutta kuitenkin niin ettei pito loppuisi. Vakio takaiskari ja yleensä enemmän tai vähemmän huono takakumi käytössä. Keulassa vähän ylimääräistä painoa.
Itse ajattelin jotain 3-4cm pidennystä.
Pitäisi saada keulimista rauhoitettua mutta kuitenkin niin ettei pito loppuisi. Vakio takaiskari ja yleensä enemmän tai vähemmän huono takakumi käytössä. Keulassa vähän ylimääräistä painoa.
Itse ajattelin jotain 3-4cm pidennystä.
Noniin sain jatkot asennettua ja 450 kilsaa ajanut. Noin 10cm meni rengas taaemmas. Ehkä vähän kankeempi mutkatiellä mutta mulla 180 takarengas juuri mutkateiden takia niin voipi olla leveämmällä enemmän. Ei enää keuli herkästi. Sutii jonkun verran mut ei häiritse ollenkaan...Sadekelillä saa kiihdytellä sit varmaa varovaisemmin.
Nyt 3500km ajanut jatkoilla eli kokemusta on nyt enemmän. Sillon tällön anto etutassua vieläkin vaikka lähes vakio onkin mutta renkaan kuluessa väheni. Madalsin säädettävillä luilla takapäätä lisää pari senttiä(on muuten kätevät ne säädettävät) ja läpimenevä yläkolmio eteen niin ei yritäkään keulia enää. Toinen läpimenevä yläkolmio on myytävänä jos joku tarvii kun emäntä ei halunnutkaan sitä omaansa.