busa 2006 nykiminen

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

jesse55 kirjoitti:Mulla meni 12h. Puolet purkanut kerran aikasemmin. Et olis varmaan mennut kauemmin muuten. Oli jako pielessä, juuri kävin palelemassa pienen lenkin ja hyvin pelaa. kylmänä rallattelee, mut sen olen jo julistanut ominaisuudeks. Lämpimänä ei sit enää mitään.
Tuo ralatelu voi olla syy siihen että oli muuttunut,
ketju, kiristin, ohjurit kulunut tms ja antaa löysää
pääsee sitten jossain vaihessa pompaaman
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Vakion kiristimen kanssa ketjussa voi olla tosi paljon löysää. Sopivasti venyneellä ketjulla, kuluneilla ohjureilla jne. voi hyvinkin olla mahdollista että ketju pääsee hyppäämään esim. kovassa moottorijarrutuksessa. Tuossa viikonloppuna pyöriteltiin nokkien ajoituksia kaverin koneeseen kohdalleen niin siinäkin yhdessä kohtaa pomppasi pakonokalla ketju hampaalla pelkästään kun pyöritettiin konetta hieman väärään suuntaan.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

No kannaisiko laittas manuaali kiristin ja sitä sitten ruuvaileen? Kyllä ne ohjurit ihan hyviltä näytti. Mihinkäs se öljyletku sit menee kun manuaalinen kiristin? Niin ja mikä siinä kiristimessä kulunut? Jousi vai, eihän siinä ole muita kuluvia osia



Edited By jesse55 on 1460373987
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Manuaalisen kiristimen kanssa öljyletku poistetaan ja lohkossa oleva reikä tulpataan sopivalla pultilla ja tiivisteellä. Tosin kyllä se vakiokiristinkin pääsääntöisesti toimii niinkuin kuuluukin jos on vakiohilut kannessa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin