Vm. 2005 ruisku 1999 -malliin - Yhteensopiva(ko)?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
66-1147085102

Viesti Kirjoittaja 66-1147085102 »

Tervehdys!

Näyttääpä siltä, että Busani ruisku vetelee viimeisiä ja kyselisin, onko 1999 malliin mahdollista laittaa mallia 2005 oleva, joka olisi edullisesti saatavilla?
Vanhassahan ruisku sijaitsee kaasareiden vieressä ja 2005-mallissa tankin sisällä. Johdotuksessa lienee eroja, voiko ne mattimeikäläinenkin modifioida vai kannattaako suosiolla tilata vanhaa mallia oleva ruisku?

T. Busasami

ps. eka viestini
Avatar
böltsi
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Joulu 2004, 19:28
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja böltsi »

onkohan kysymys pentsiinipumpusta???? itseasiassa ruiskut on aina samassa paikassa kuin ennenvanhaan kaasaririt,vai kuis se panee :oops: pääasia on kuitenkin että oot löytänyt erittäin hyvät sivut :thumbup: minä en välttämättä tiiä mistään mittään :shocked:
äkkiä vaan tekonivel....about ten years...
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

-99 mallin bensapumpun saa täältä.
Irrotettu n:2 viikkoo sitten täysin käypästä moposta.
Letkutkin tulpattu, (ei kuiva) joten saa vielä bensat sisältä kaupan päälle.
Puolet uuden hinnasta, mitä uusi maksaa..?

Ari
040-5467576
66-1147085102

Viesti Kirjoittaja 66-1147085102 »

Kiitos tarjouksesta! Laitanpa mietintämyssyn alle...

Jep, olinpa tulkinnut "hieman" väärin rempparomppua , koska siinä samalla sivulla (vm. 2003) ei ollut ruiskua piirretty samaan kuvaan vm. 1999 kuvassa. :thumbdown:
Edelleen olisi kuitenkin kiva tietää, onko uudemman busan ruisku yhteensopiva vanhemman kanssa, pliis.
Onko johtotuksessa, antureissa yms. eroja?

Sami
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

On eroja letkutuksessa ja piuhoituksessa+mun mielestä jos ei tarvii uudempaa pumppuu,ni ota toi käypänen...pelkästään senkin takia että sitä pumpun ininää ainakaan minä en jaksaisi kuunnella :shocked: :thumbup:


:D :unclesam:

ps. Kujo on perehtynyt aiheeseen todella paljon....hmmm :arskat:




Edited By Agostini on 1147192053
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Heitä mäkeen se vanha pumppu ja regu letkuineen kaikkineen. Tilalle tehokkaampi pumppu, sopiva suodatin letkun väliin ja oikea regulaattori. Ei enää hammastenkiristelyä ja itkuntuherrusta fiaskon pumpun ja tukkeutuvien suodattimien takia. Voin jopa antaa valmiit varaosanumerot esim BOCHin tai Walbron pumpulle, sopivalle suodattimelle ja regulle. Valinnanvaraa riittää.
Sitä itseään ruiskua on turha vaihtaa mihinkään, kunhan tarkistaa suuttimien päässä olevat suodattimet ja säätää synkrot ja läppäanturin kohdalleen.
Toisaalta, kaikkien vuosimallien ruiskurungot on sovitettavissa mihin tahansa malliin, rungot itsessään ovat vaihtokelpoisia.
Orkkispumppujen osalta 99 ja 00 -mallien (siis ulkopuolinen) pumppu ei sovi uudempaan, eikä uudempi pumppu (tankin sisällä) vanhempaan jollei vaihda myös tankkia ja tee uusiksi letkutuksia ym...




Edited By Kujo on 1147199464
66-1147085102

Viesti Kirjoittaja 66-1147085102 »

Nytpä alkoi kiinnostamaan tuo tehokkaammman pumpun asentaminen. Laitatko tiedot osanumeroista ja muusta tarpeellisesta jos ehdit, kiitos.
Miten tuo tehokkaampi pumppu eroaa käytössä orginaalista, lisää tehoa ja vääntöä, kulutusta...

T. Sami
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Tiedätkö Kujo onko TPS-anturi samanlainen kaikissa malleissa? Eli potikan sähköiset arvot identtiset + piuhanliitin sopiva?
nimim. kiinnostaisi vaihtaa vanhempi ruisku uudemman tilalle
:D
Club 100 m/s
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

-Artsi- kirjoitti:Tiedätkö Kujo onko TPS-anturi samanlainen kaikissa malleissa? Eli potikan sähköiset arvot identtiset + piuhanliitin sopiva?
nimim. kiinnostaisi vaihtaa vanhempi ruisku uudemman tilalle
:D
Ainakin '01 vs '03 TPS anturin kiinnitys on muistaakseni erilainen.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

jarim kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:Tiedätkö Kujo onko TPS-anturi samanlainen kaikissa malleissa? Eli potikan sähköiset arvot identtiset + piuhanliitin sopiva?
nimim. kiinnostaisi vaihtaa vanhempi ruisku uudemman tilalle
:D

Ainakin '01 vs '03 TPS anturin kiinnitys on muistaakseni erilainen.
Juu, näin olen antanut itselleni kertoa, mutta käykö ruuttarunko potikalla suoraan vaihtaen? Eli ECU ymmärtää vaihdon jälkeenkin miten sitä kaasua käännellään...?
Club 100 m/s
Arhippa
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Kesä 2004, 17:22
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

-Artsi- kirjoitti:
jarim kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:Tiedätkö Kujo onko TPS-anturi samanlainen kaikissa malleissa? Eli potikan sähköiset arvot identtiset + piuhanliitin sopiva?
nimim. kiinnostaisi vaihtaa vanhempi ruisku uudemman tilalle
:D

Ainakin '01 vs '03 TPS anturin kiinnitys on muistaakseni erilainen.

Juu, näin olen antanut itselleni kertoa, mutta käykö ruuttarunko potikalla suoraan vaihtaen? Eli ECU ymmärtää vaihdon jälkeenkin miten sitä kaasua käännellään...?

Juuri näin. Ruuttarunko antureineen käy, kunhan vaihdat johtosarjan (suuttimille) myös. Anturin liitin käy uudempaan johtosarjaan.

EDIT: ohops, olinkin näköjään Arhippa tällä kertaa. T.Kujo.




Edited By Arhippa on 1147714212
PSB 101 / Katuniilo
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

jarim kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:Tiedätkö Kujo onko TPS-anturi samanlainen kaikissa malleissa? Eli potikan sähköiset arvot identtiset + piuhanliitin sopiva?
nimim. kiinnostaisi vaihtaa vanhempi ruisku uudemman tilalle
:D

Ainakin '01 vs '03 TPS anturin kiinnitys on muistaakseni erilainen.

Mites tarkastetaan TPS? (HUONO)Enlannin kielen taito, yritin tutkailla manuuaalia, mut jäi vähän epäselväx!! Eli mikä on "normi" tarkastus? Tarkastetaan jännite, ja vastus, kaasu auki ja kiinni asennossa, kenties??? EIKÄKÖ. nythän mä hokasinkin! Dealer moden kautta säädetäänkin, eikö? Yhdistetään "karvat" dealer mode liittimestä, säädetään kiekat 1150 ja säädetään "viiva" C00:n keskelle!? Kiva vastailla omiin kysymyksiin!!!



:p :p :stupid:




Edited By BussiJussi on 1151767808
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Vastaa Viestiin