Vm. 2005 ruisku 1999 -malliin - Yhteensopiva(ko)?
Tervehdys!
Näyttääpä siltä, että Busani ruisku vetelee viimeisiä ja kyselisin, onko 1999 malliin mahdollista laittaa mallia 2005 oleva, joka olisi edullisesti saatavilla?
Vanhassahan ruisku sijaitsee kaasareiden vieressä ja 2005-mallissa tankin sisällä. Johdotuksessa lienee eroja, voiko ne mattimeikäläinenkin modifioida vai kannattaako suosiolla tilata vanhaa mallia oleva ruisku?
T. Busasami
ps. eka viestini
Näyttääpä siltä, että Busani ruisku vetelee viimeisiä ja kyselisin, onko 1999 malliin mahdollista laittaa mallia 2005 oleva, joka olisi edullisesti saatavilla?
Vanhassahan ruisku sijaitsee kaasareiden vieressä ja 2005-mallissa tankin sisällä. Johdotuksessa lienee eroja, voiko ne mattimeikäläinenkin modifioida vai kannattaako suosiolla tilata vanhaa mallia oleva ruisku?
T. Busasami
ps. eka viestini
Kiitos tarjouksesta! Laitanpa mietintämyssyn alle...
Jep, olinpa tulkinnut "hieman" väärin rempparomppua , koska siinä samalla sivulla (vm. 2003) ei ollut ruiskua piirretty samaan kuvaan vm. 1999 kuvassa.
Edelleen olisi kuitenkin kiva tietää, onko uudemman busan ruisku yhteensopiva vanhemman kanssa, pliis.
Onko johtotuksessa, antureissa yms. eroja?
Sami
Jep, olinpa tulkinnut "hieman" väärin rempparomppua , koska siinä samalla sivulla (vm. 2003) ei ollut ruiskua piirretty samaan kuvaan vm. 1999 kuvassa.
Edelleen olisi kuitenkin kiva tietää, onko uudemman busan ruisku yhteensopiva vanhemman kanssa, pliis.
Onko johtotuksessa, antureissa yms. eroja?
Sami
Heitä mäkeen se vanha pumppu ja regu letkuineen kaikkineen. Tilalle tehokkaampi pumppu, sopiva suodatin letkun väliin ja oikea regulaattori. Ei enää hammastenkiristelyä ja itkuntuherrusta fiaskon pumpun ja tukkeutuvien suodattimien takia. Voin jopa antaa valmiit varaosanumerot esim BOCHin tai Walbron pumpulle, sopivalle suodattimelle ja regulle. Valinnanvaraa riittää.
Sitä itseään ruiskua on turha vaihtaa mihinkään, kunhan tarkistaa suuttimien päässä olevat suodattimet ja säätää synkrot ja läppäanturin kohdalleen.
Toisaalta, kaikkien vuosimallien ruiskurungot on sovitettavissa mihin tahansa malliin, rungot itsessään ovat vaihtokelpoisia.
Orkkispumppujen osalta 99 ja 00 -mallien (siis ulkopuolinen) pumppu ei sovi uudempaan, eikä uudempi pumppu (tankin sisällä) vanhempaan jollei vaihda myös tankkia ja tee uusiksi letkutuksia ym...
Edited By Kujo on 1147199464
Sitä itseään ruiskua on turha vaihtaa mihinkään, kunhan tarkistaa suuttimien päässä olevat suodattimet ja säätää synkrot ja läppäanturin kohdalleen.
Toisaalta, kaikkien vuosimallien ruiskurungot on sovitettavissa mihin tahansa malliin, rungot itsessään ovat vaihtokelpoisia.
Orkkispumppujen osalta 99 ja 00 -mallien (siis ulkopuolinen) pumppu ei sovi uudempaan, eikä uudempi pumppu (tankin sisällä) vanhempaan jollei vaihda myös tankkia ja tee uusiksi letkutuksia ym...
Edited By Kujo on 1147199464
Ainakin '01 vs '03 TPS anturin kiinnitys on muistaakseni erilainen.-Artsi- kirjoitti:Tiedätkö Kujo onko TPS-anturi samanlainen kaikissa malleissa? Eli potikan sähköiset arvot identtiset + piuhanliitin sopiva?
nimim. kiinnostaisi vaihtaa vanhempi ruisku uudemman tilalle
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Juu, näin olen antanut itselleni kertoa, mutta käykö ruuttarunko potikalla suoraan vaihtaen? Eli ECU ymmärtää vaihdon jälkeenkin miten sitä kaasua käännellään...?jarim kirjoitti:-Artsi- kirjoitti:Tiedätkö Kujo onko TPS-anturi samanlainen kaikissa malleissa? Eli potikan sähköiset arvot identtiset + piuhanliitin sopiva?
nimim. kiinnostaisi vaihtaa vanhempi ruisku uudemman tilalle
Ainakin '01 vs '03 TPS anturin kiinnitys on muistaakseni erilainen.
Club 100 m/s
-Artsi- kirjoitti:jarim kirjoitti:-Artsi- kirjoitti:Tiedätkö Kujo onko TPS-anturi samanlainen kaikissa malleissa? Eli potikan sähköiset arvot identtiset + piuhanliitin sopiva?
nimim. kiinnostaisi vaihtaa vanhempi ruisku uudemman tilalle
Ainakin '01 vs '03 TPS anturin kiinnitys on muistaakseni erilainen.
Juu, näin olen antanut itselleni kertoa, mutta käykö ruuttarunko potikalla suoraan vaihtaen? Eli ECU ymmärtää vaihdon jälkeenkin miten sitä kaasua käännellään...?
Juuri näin. Ruuttarunko antureineen käy, kunhan vaihdat johtosarjan (suuttimille) myös. Anturin liitin käy uudempaan johtosarjaan.
EDIT: ohops, olinkin näköjään Arhippa tällä kertaa. T.Kujo.
Edited By Arhippa on 1147714212
PSB 101 / Katuniilo
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
jarim kirjoitti:-Artsi- kirjoitti:Tiedätkö Kujo onko TPS-anturi samanlainen kaikissa malleissa? Eli potikan sähköiset arvot identtiset + piuhanliitin sopiva?
nimim. kiinnostaisi vaihtaa vanhempi ruisku uudemman tilalle
Ainakin '01 vs '03 TPS anturin kiinnitys on muistaakseni erilainen.
Mites tarkastetaan TPS? (HUONO)Enlannin kielen taito, yritin tutkailla manuuaalia, mut jäi vähän epäselväx!! Eli mikä on "normi" tarkastus? Tarkastetaan jännite, ja vastus, kaasu auki ja kiinni asennossa, kenties??? EIKÄKÖ. nythän mä hokasinkin! Dealer moden kautta säädetäänkin, eikö? Yhdistetään "karvat" dealer mode liittimestä, säädetään kiekat 1150 ja säädetään "viiva" C00:n keskelle!? Kiva vastailla omiin kysymyksiin!!!
:p :p
Edited By BussiJussi on 1151767808
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"