Ilmailupäivät Lappeenrannassa 28.5

Löpinää rata-, strip-, nopeusajoihin liittyvistä tapahtumista.
Avatar
Ginkaze
Viestit: 90
Liittynyt: 30 Elo 2008, 09:58
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ginkaze »

Mahdollisuus ajaa maili ilman nopeusrajoituksia. Myöhemmin tuolta lisää tietoa.

http://www.liy.fi/
+200mph CLUB FINLAND
taimen74
Viestit: 58
Liittynyt: 03 Syys 2013, 07:54
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja taimen74 »

Onko toi päivämäärä jo varmistunut? Ei ainakaan Liy:n sivuilla vielä mitään mainintaa, mut hyvä jos on. Vielä reilu pari kuukautta aikaa rakentaa pyörä valmiiksi :D
Kymin"T"rex
---245mph---


(+200mph putkivirillä)
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Eli ei mitään saumaa keretä siihe :(
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

snuggles kirjoitti:Eli ei mitään saumaa keretä siihe :(
Minkälainen toi Lappeenrannan kenttä on ajaa? Ei ole koskaan oltu siellä, niin ei mitään käsitystä. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta itsellä sellainen tutina, että Hallissa samalla kalustolla yleensä kovempia nopeuksia kuin Lappeenrannassa? Liekö vain sään aiheuttamaa sattumaa vai kenttään liittyvää?
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Mul ollu aika usein jotai ropleemia Lappeenrannassa, mutta kun jälkikäteen aatellu ni osa johtunu siitä kun menny sinne kauden lopussa ni kalustossa jotai alkavaa vikaa ja sitte hajonnu.
Ja paikoin ollu tulokset huonommat ku muualla, mutta osa johtunu sivutuulesta tms. Sitte taasen viime keväänä oli poikkeuksellisen hyvä keli, ja Pete tais ajaa oman parhaansa nimenomaan silloin.
Eli sama kun muuallakin, jos ei olosuhteet ole vastaan ni mahdollisuus pukata tulosta.
Jonotus väliin mättää, hieman parannusta aiempaan.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
zeta1
Viestit: 144
Liittynyt: 12 Syys 2012, 20:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja zeta1 »

Ei kai kentässä mitään vikaa ole jos vaan olosuhteet sattuu kohdillaan. Eikös siellä sentään 400kmh ole ylitetty.
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

snuggles kirjoitti:Mul ollu aika usein jotai ropleemia Lappeenrannassa, mutta kun jälkikäteen aatellu ni osa johtunu siitä kun menny sinne kauden lopussa ni kalustossa jotai alkavaa vikaa ja sitte hajonnu.
Ja paikoin ollu tulokset huonommat ku muualla, mutta osa johtunu sivutuulesta tms. Sitte taasen viime keväänä oli poikkeuksellisen hyvä keli, ja Pete tais ajaa oman parhaansa nimenomaan silloin.
Eli sama kun muuallakin, jos ei olosuhteet ole vastaan ni mahdollisuus pukata tulosta.
Jonotus väliin mättää, hieman parannusta aiempaan.
Tack infosta, eli jos oikein ymmärrän niin Lappeenrannassa ihan yhtä hyvä kenttä niin pinnaltaan kuin profiililtaankin ajaa kuin esim Hallissa. Itse olen pitänyt Hallia ns. nopeimpana kenttänä, mutta tosiaan Lappeesta ei kokemuksia.

Miten Elvigtonia vertaisit esim. Halliin? Paljonko siellä muten se db raja nyt on?
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

jouniri kirjoitti:Miten Elvigtonia vertaisit esim. Halliin? Paljonko siellä muten se db raja nyt on?

Syksyllä mieleen jäi 105db
(siinä melurajassa oli jotain eroja)
eri suoritus luokkien välillä
ja onko ahdettu turbolla, kaasulla, remmillä vaiko ihan vapari

kutenki raja oli semmoinne että vakio kawasakin H2R mallista ei radalle saatu vaikka hiukan koitettin sääntöä venyttä mittaamalla melut nurmella normallin mittaus paikan sijaan

toisaalta suihku moottorilla varustettu dragsteri sai mutaaman 1/4 mailin lähdön ajettua

rata on kyllä vielä parempi kuin lapenranta mikä sekin on hyvä
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Kyl Halli on hieman nopeampi jos keliolot samat, siellä se pieni alamäki lopussa.

Elvingtonissa erikseen melurajat street ja racepyörille, mikä on sinänsä outoa kun samalla baanalla ajetaan. Paikan etu tulee siitä jos sattuu olemaan tuulista ni herkästi tuulee takaa. Ja toinen on että kentässä hyvä pito. Mutta tavan kelillä, tahi sivutuulessa on esim Lappeenranta nopeampi, tahi joku muu yhtä lailla.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
taimen74
Viestit: 58
Liittynyt: 03 Syys 2013, 07:54
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja taimen74 »

Mun mielestä Lpr on ihan hyvä kenttä päästellä. Profiili on sellainen, että alkuun pientä alamäkeä notkon pohjalle ja loppuun tie vähän nousee. Jormalla kenttäpohjat olisko ollu 2014 syksyllä 412.5km/h, jos en ihan väärin muista. Ainoa mikä siellä vähän nyppii on jonotus systeemi. Porukkaa on paljon ja jonotusajat pitkiä.
Kymin"T"rex
---245mph---


(+200mph putkivirillä)
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Joo, jos on hyvä keli, tahi keliennuste niin porukkaa piisaa, Helsingistä on kohtuu ajomatka tuonne. Sitte jos on huono keliennuste niin mahtuu ajamaan useemman kerran, kelin salliessa. Pari 400 ylittänyttä tais olla, ehkä tuo Jorman vaan siellä järjestäjän kirjoissa.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

snuggles kirjoitti:Kyl Halli on hieman nopeampi jos keliolot samat, siellä se pieni alamäki lopussa.

Elvingtonissa erikseen melurajat street ja racepyörille, mikä on sinänsä outoa kun samalla baanalla ajetaan. Paikan etu tulee siitä jos sattuu olemaan tuulista ni herkästi tuulee takaa. Ja toinen on että kentässä hyvä pito. Mutta tavan kelillä, tahi sivutuulessa on esim Lappeenranta nopeampi, tahi joku muu yhtä lailla.
Kiitokset sinulle kuin muillekkin infosta. Näin ajattelinkin, että Halli lienee samoissa säätiloissa nopein. Nyt kun Joensuu lienee haudattu, niin pitänee täältä susirajaltakin myös Lappeeseen venyä, tietty edellytyksenä niin kuin muillakin jotta rojut ehjinä.

Mikä Elvingtonissa määrää luokan Street / race? Miten vaikuttaa esim melurajaan?

Meneekö Taxi II Streettiin? Ja Taxi III race puolelle? Melurajan en usko olevan Taxi III:lle ongelma, mutta Taxi II:n haluttaisiin tod näköisesti ajaa kentillä ilman änäriä ja silloin ei kyllä alle 105db onnistu.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

jouniri kirjoitti:
snuggles kirjoitti:Kyl Halli on hieman nopeampi jos keliolot samat, siellä se pieni alamäki lopussa.

Elvingtonissa erikseen melurajat street ja racepyörille, mikä on sinänsä outoa kun samalla baanalla ajetaan. Paikan etu tulee siitä jos sattuu olemaan tuulista ni herkästi tuulee takaa. Ja toinen on että kentässä hyvä pito. Mutta tavan kelillä, tahi sivutuulessa on esim Lappeenranta nopeampi, tahi joku muu yhtä lailla.
Kiitokset sinulle kuin muillekkin infosta. Näin ajattelinkin, että Halli lienee samoissa säätiloissa nopein. Nyt kun Joensuu lienee haudattu, niin pitänee täältä susirajaltakin myös Lappeeseen venyä, tietty edellytyksenä niin kuin muillakin jotta rojut ehjinä.

Mikä Elvingtonissa määrää luokan Street / race? Miten vaikuttaa esim melurajaan?

Meneekö Taxi II Streettiin? Ja Taxi III race puolelle? Melurajan en usko olevan Taxi III:lle ongelma, mutta Taxi II:n haluttaisiin tod näköisesti ajaa kentillä ilman änäriä ja silloin ei kyllä alle 105db onnistu.
Helpoiten/varmiten ryhmä selviää
kysymällä
Järjestäjiltä pyörien tiedoilla
esim spostilla samalla saa muutkin mahdoliset
Säänöt
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Kauhavan kenttää ei sovi unohtaa kun ajamisen näkökulmasta tarkastelee ja miksei tulostenkin näkökulmasta :p
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

jakehaanpää kirjoitti:Kauhavan kenttää ei sovi unohtaa kun ajamisen näkökulmasta tarkastelee ja miksei tulostenkin näkökulmasta :p
Onko tietoa ajetaanko siellä tänä kesänä myös ja jos ajetaan niin koska ?
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Vastaa Viestiin