Taxi II & Taxi III - vaparia ja ahdettua pukkaa kaudelle 2014

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Mulla tässä vaiheessa on melkein kaikki kamppeet nippeleinä, sekä myös puutteita näissä, jotain on vialla ja jotain osia jopa myyty, joten näin ennen vuodenkaan vaihtumista ei pysty varmaa sanomaan, vaikka halua on kuitenkin laittaa kamppeet nippuun ja päästä myös ensi vuonna ajamaan sekä myös penkkiin.
Joten vaparitekniikka on myös vaiheessa, jos asiat lutviutuu eikä tule ylimääräistä takapakkia niin silläkin yritetään olla menoissa mukana.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Taxi II, kers virtojen ulos boostauksen testiajoa. https://www.facebook.com/Teamforcemajor/videos/1019859791398851/
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Vaihteeksi Taxi III:n kimpussa,

https://www.facebook.com/Teamfor....ilter=3




Edited By jouniri on 1450733011
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

TFM toivottaa kaikille hyvää Joulua.

Ps. Muistaako kukaan paljonko Mr 311 laitteessa oli tehoja sillä set upilla millä hän ajoi 502kmh/1,5 mile?

Mulla kummittelee muistissa luku 700rwhp Scott Hornerin kertomana? Voin toki muistaa ihan metsäänkin.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

jouniri kirjoitti:Mulla kummittelee muistissa luku 700rwhp Scott Hornerin kertomana? Voin toki muistaa ihan metsäänkin
.

brocksin sivuilla sanovat, että rated for 1000hp, vaan paljonko sitte on otettu irti?
Vai oliko tuo se vanhempi busa mitä kysyit? Sen speksit täällä.. 650hp.
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Lähinnä ei ole ongelmaa saada paljon tehoa. 800hv raja on mahdollista puhkaista nyky setupeilla mitä on ollut käytössä, mutta se miten pitkään se on käytettävissä onkin eri juttu.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

tenhulttio kirjoitti:
jouniri kirjoitti:Mulla kummittelee muistissa luku 700rwhp Scott Hornerin kertomana? Voin toki muistaa ihan metsäänkin
.
brocksin sivuilla sanovat, että rated for 1000hp, vaan paljonko sitte on otettu irti?
Vai oliko tuo se vanhempi busa mitä kysyit? Sen speksit täällä.. 650hp.
Kysäisin asiaa Scottilta joka Mr311 kaveri ja omistaa sen Billin entisen pyörän, tässä vastaus:

"Merry Christmas to you Jouni!! On Bills street bike, the one I have here at my shop Bill had said it had dynoed at 632 rwhp. I know he had run as much as 42 psi on race fuel.

The race bike (the one he went 311) used methanol and ran considerably less boost. On his 311 run he only made a peak of 26 PSI.

I hope you and your son are doing well and 2016 is very successful for you. Scott"
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Titaani kirjoitti:Lähinnä ei ole ongelmaa saada paljon tehoa. 800hv raja on mahdollista puhkaista nyky setupeilla mitä on ollut käytössä, mutta se miten pitkään se on käytettävissä onkin eri juttu.
Lähinnä kiinnostaa tietää faktat paljonko on tämän hetken pohjat busan lohkosta otettuna? Pienen selvittelyn jälkeen sen mitä olen löytänyt, niin pohjat on Big CC Racingin 776rwhp.

Haaveena tietty olisi syksyllä Kajaanissa rikkoa turbolla tehty kärkitulos (mikäli se on luokkaa +-800rwhp) ilman turboa. Ja samalla selvittää Taxi III:n reservit todellisuudessa ensin kesällä kentällä ja syksyllä penkissä. Sitten olisikin aika keskittyä ensimmäisen TFM turbon Kaxin rakentamiseen ja tehollisesti sekä nopeuden suhteen jatkaa siitä mihin Taxi III:n jää.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Ostetaan Fuelab 1300hp (41402-1-50) bensapumppu. Tarkoitus nostaa Taxi III:n tehoja sen verran ylös, ettei siellä nyt oleva 1kpl Fuelab 1300hp pumppuja riitä eli tarvitaan toinen kaveriksi. Käy myös Fuelab 1500hp pumppu. Muun merkkiset/malliset ei käy.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Jos ei muuta ni tuolta ainakin,

http://www.kkdmotorsport.com/product....0952533

Metanoolia menee kyl pirusti jos työntää 800hv renkaalle,
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
strengi
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Loka 2013, 23:31
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja strengi »

Mekaaninen pumppu piisais mihin vain. :bowdown:
Riittääkö sähkö kahelle noin karmeelle sähköpumpulle?
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

strengi kirjoitti:Mekaaninen pumppu piisais mihin vain. :bowdown:
Riittääkö sähkö kahelle noin karmeelle sähköpumpulle?
Löysitkö muute speksejä mitä tuo ottaa virtaa ? Siis maksiminopeudella.
Jenkit on vähä semmosia että ne ilmottaa mitä tykkää, tahi ei ilmota niitä juttuja missä ne sukkaa,
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Erittäin hyvä pumppu meidän tarpeisiin, koska pystytään ohjaamaan sitä niin polttoaineen tarpeen kuin tarvittavan ohikierrätyksenkin (jäähdys) mukaan MoTeCilla eli ovat täys hööki päällä vain tarvittaessa. Jarno on mitannut / laskenut niin pumpun kuin muidenkin kulutukset ja hetkellisesti mennään jo miinuksen puolella sähköjen suhteen, mutta koska kyse vain sekunneista, niin 2xakut riittää kyllä. Tehoja lisättäessä joudutaan puolien lataus-, injektoreiden aukioloaikaa etc lisäämään joten sähköt tulee olemaan miinuksella jonkun verran.



Edited By jouniri on 1451251031
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

snuggles kirjoitti:Jos ei muuta ni tuolta ainakin,

http://www.kkdmotorsport.com/product....0952533

Metanoolia menee kyl pirusti jos työntää 800hv renkaalle,
Juu uusia kyllä löytyy, mutta ajattelin josko käytettyä löytyy ja itse asiassa yksi löytyikin jo katsotaan päästäänkö hinnasta sopuun, jos ei niin sit uusi pitänee ottaa. Juu kyllä metanoolia menee jo 800ssakin ihan kivasti ja 900ssa vielä enemmän. Lisäksi joudutaan suuttimien takia painetta hiukan nostamaan jolloin taasen tuotto tippuu ja siksi 2 pumppua paras vaihtoehto niin ei tarvitse limiiteillä mennä.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
taimen74
Viestit: 58
Liittynyt: 03 Syys 2013, 07:54
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja taimen74 »

Nyt oon vähän hämilläni, mitkä on Jounin tavoitteet? Yritättekö edelleen ajaa ennätyksiä maililla, vaiko rakentaa tehokkaimman vapari busan mitä maa päällänsä kantaa? Millä teholla ajoitte sen 397km/h (tai sinne päin)? Eikös uusimmassa taxi versiossa ole jo reilusti enemmän tehoa, kun vanhassa?

Pelkkä tehon kasvattaminen vaan lisää taas tekniikka murheita, kun vähän pienemmälläkin teholla ISO4:nen menee varmasti puhki, kunhan ajotekniikka, aerodynamiikka ja ennen kaikkea keli on kohdallaan. Johan 180 tekis teholla ajettiin tänä kesänä yli 330km/h maililla.

Ei sinänsä arvostan kyllä suuresti tiiminne edesottamuksia ja olen mielenkiinnolla seurannut teitä vuosien saatossa, mutta nyt vähän mietin, et onko puurot ja vellit menny sekaisin ja nopeus tavoitteiden tilalle onkin tullut teho tavoitteet.
Kymin"T"rex
---245mph---


(+200mph putkivirillä)
Vastaa Viestiin