mekaaninen nokkaketjun kiristin

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
tetali00
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Heinä 2015, 22:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tetali00 »

Mroh!

Onko kukaan laittanut mekaanista kiristintä? Tuntuu tuota nokkaketjun rallattelua sen verran monella ettei maha oikein pelittää tuo hydraulinen. Aattelin ennen ens kesää vaihtaa ketjun ja samalla kiristimen...
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Just soittelin rm-heinolle ja kyselin samasta asiasta, mutta jos lämpimänä ei rallata niin ei aiheuta toimenpiteitä.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Hep. Sillä on sitte helppo tuhota laahaimet ja koko ketju kun vetää liian tiukalle. Kokemusta on. Mutta oikein säädettynä toimii. Itse vaihdoin kun virinokkien ja jäykempien jousien kanssa hyppi ketju hampailla nokkapyörissä. Mutta tosiaan jos vakiopyörässä lämpimänä äänet hiljenee niin antaisin olla.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tetali00
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Heinä 2015, 22:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tetali00 »

Mroh!

Kyllä tuo pitää hävytöntä mekkalaa myös lämpimänä... En äkkiseltään löytäny missä olis myynnissä hydraulisia. Google osas kertoa että öljylläki olis vaikutusta aika paljon tuohon hydraulisen toimintaan, minkälaisia oletta käyttäny?

Ensimmäinen busa tuli keväällä hankittua... Vähä vaikea sanoa mikä rallatus/kolina kuuluu asiaa ko joka merkillä tuntuu omansa olevan :)
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Paljoko koneella ajettu ja onko alkuperäinen ketju?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tetali00
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Heinä 2015, 22:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tetali00 »

Mroh!

Eiköhän liene alkuperäinen ketju ja n. 48000 ajettu
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...kuulostaa äkkiseltään oudolta, että olisi kovin yleinen vika, siis tuo nokkaketjun rallattelu, oli syynä sitten kiristimen toimimattomuus tms?

Omastani vaihettiin ensimmäisen "avauksen" yhteydessä, eli silloin oli ajettu 121.000 km. Ketju oli "venynyt" n. 1,5cm uuteen verrattuna (arvio), mutta eipä tuo silloinkaan rallatellut häiritsevästi. Tai siis siten, että olisin siihen edes mitenkhän kiinnittänyt huomiota. Samalla tavalla moottorissa oli ääntä, vaikka vaihettiin uuteen tuo nokkaketju ja laaharit. Kiristintä ei kait vaihettu? Muistaako snuggles?

edit: löyty kuvaki, tuossa tosin verrokki on 20tkm ajettu --> Kuva




Edited By toimeve on 1441284124
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

tuolla se on koko komeus

Joskus kasasin moottorin ja oli koko roska väärin päin....
pelas ihan samalla lailla ku oikeinpäinkin, käänsin sit kummiki myöhemmin
SMR
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tuota samaa luokkaa oli yksi 80tkm ajettu ketju minkä vaihdoin, samaten Tasen 120tkm ajettu. Yksi 50tkm ajettu on tullu kansss vaihdettua, se oli varmaan jotain noiden kahden väliltä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ja mikä vuosimalli muuten tetali00:lla? Jotain muutoksia tuohon ketjuunkin on vuosien varrella tullut, osanumerokin on vaihtunut.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tetali00
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Heinä 2015, 22:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tetali00 »

Mroh!

vuosimalli on 2006. Tuota kun tosiaan netistä pengoin niin tuntu olevan ainakin jenkkien palstoilla juurikin tämän vuosimallin ongelma. Voihan tuo olla pelkkä kiristinkin olla vikana mutta kun tuon ketjunkaan vaihto ei kovin iso homma ole niin ajattelin vaihtaa. Tosiaan aika monella oli samat äänet jääneet vaikka uudet osat oli sisällä. Meinaan kuitenkin pitää Busaa pitempään niin eipä tuosta isoa "vahinkoa" tule jos ei äänet häviäkkään, saanpahan mielenrauhan :)




Edited By tetali00 on 1441341989
AskoE
Viestit: 31
Liittynyt: 21 Heinä 2014, 19:20
Paikkakunta: Lieksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AskoE »

Aihe näemmä rönsyilee, joten lisäämpä minäkin lusikkani soppaan. :D Itsellä juuri tuo mainittu K6, eikä tuo kyllä mielestäni sen rumemmin tai paremmin käy kuin mikään toinenkaan. Ajettu on 66tkm, öljyt ja suodatin vaihdettu säännöllisesti noin 5-6tkm välein. Monasti toki käynyt mielessä pitäiskö ketju vaihtaa...
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Lisätääs vielä että kun ketju vaihdetaan, niin siihen myydään tota 136 lenkkistä ketjua. Eihän sitä tarvitse poikkasta? Kyseessä on siis K6. Eikös ne yhtenäisenä laiteta paikkaan?
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Joo, ei sitä katkota, pujotellaan paikalleen.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
tetali00
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Heinä 2015, 22:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tetali00 »

Kevättä!

Alkais ajokausi kohta ja pitäis remonttiin ruveta. Mistä olette ostaneet/tilanneet nokkaketjun ja kiristimen + tiivisteet? Näyttää olevan monen laista ja hintasta tarjolla....
Vastaa Viestiin