mekaaninen nokkaketjun kiristin
Hep. Sillä on sitte helppo tuhota laahaimet ja koko ketju kun vetää liian tiukalle. Kokemusta on. Mutta oikein säädettynä toimii. Itse vaihdoin kun virinokkien ja jäykempien jousien kanssa hyppi ketju hampailla nokkapyörissä. Mutta tosiaan jos vakiopyörässä lämpimänä äänet hiljenee niin antaisin olla.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mroh!
Kyllä tuo pitää hävytöntä mekkalaa myös lämpimänä... En äkkiseltään löytäny missä olis myynnissä hydraulisia. Google osas kertoa että öljylläki olis vaikutusta aika paljon tuohon hydraulisen toimintaan, minkälaisia oletta käyttäny?
Ensimmäinen busa tuli keväällä hankittua... Vähä vaikea sanoa mikä rallatus/kolina kuuluu asiaa ko joka merkillä tuntuu omansa olevan
Kyllä tuo pitää hävytöntä mekkalaa myös lämpimänä... En äkkiseltään löytäny missä olis myynnissä hydraulisia. Google osas kertoa että öljylläki olis vaikutusta aika paljon tuohon hydraulisen toimintaan, minkälaisia oletta käyttäny?
Ensimmäinen busa tuli keväällä hankittua... Vähä vaikea sanoa mikä rallatus/kolina kuuluu asiaa ko joka merkillä tuntuu omansa olevan
Paljoko koneella ajettu ja onko alkuperäinen ketju?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...kuulostaa äkkiseltään oudolta, että olisi kovin yleinen vika, siis tuo nokkaketjun rallattelu, oli syynä sitten kiristimen toimimattomuus tms?
Omastani vaihettiin ensimmäisen "avauksen" yhteydessä, eli silloin oli ajettu 121.000 km. Ketju oli "venynyt" n. 1,5cm uuteen verrattuna (arvio), mutta eipä tuo silloinkaan rallatellut häiritsevästi. Tai siis siten, että olisin siihen edes mitenkhän kiinnittänyt huomiota. Samalla tavalla moottorissa oli ääntä, vaikka vaihettiin uuteen tuo nokkaketju ja laaharit. Kiristintä ei kait vaihettu? Muistaako snuggles?
edit: löyty kuvaki, tuossa tosin verrokki on 20tkm ajettu -->
Edited By toimeve on 1441284124
Omastani vaihettiin ensimmäisen "avauksen" yhteydessä, eli silloin oli ajettu 121.000 km. Ketju oli "venynyt" n. 1,5cm uuteen verrattuna (arvio), mutta eipä tuo silloinkaan rallatellut häiritsevästi. Tai siis siten, että olisin siihen edes mitenkhän kiinnittänyt huomiota. Samalla tavalla moottorissa oli ääntä, vaikka vaihettiin uuteen tuo nokkaketju ja laaharit. Kiristintä ei kait vaihettu? Muistaako snuggles?
edit: löyty kuvaki, tuossa tosin verrokki on 20tkm ajettu -->
Edited By toimeve on 1441284124
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
tuolla se on koko komeus
Joskus kasasin moottorin ja oli koko roska väärin päin....
pelas ihan samalla lailla ku oikeinpäinkin, käänsin sit kummiki myöhemmin
Joskus kasasin moottorin ja oli koko roska väärin päin....
pelas ihan samalla lailla ku oikeinpäinkin, käänsin sit kummiki myöhemmin
SMR
Tuota samaa luokkaa oli yksi 80tkm ajettu ketju minkä vaihdoin, samaten Tasen 120tkm ajettu. Yksi 50tkm ajettu on tullu kansss vaihdettua, se oli varmaan jotain noiden kahden väliltä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ja mikä vuosimalli muuten tetali00:lla? Jotain muutoksia tuohon ketjuunkin on vuosien varrella tullut, osanumerokin on vaihtunut.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mroh!
vuosimalli on 2006. Tuota kun tosiaan netistä pengoin niin tuntu olevan ainakin jenkkien palstoilla juurikin tämän vuosimallin ongelma. Voihan tuo olla pelkkä kiristinkin olla vikana mutta kun tuon ketjunkaan vaihto ei kovin iso homma ole niin ajattelin vaihtaa. Tosiaan aika monella oli samat äänet jääneet vaikka uudet osat oli sisällä. Meinaan kuitenkin pitää Busaa pitempään niin eipä tuosta isoa "vahinkoa" tule jos ei äänet häviäkkään, saanpahan mielenrauhan
Edited By tetali00 on 1441341989
vuosimalli on 2006. Tuota kun tosiaan netistä pengoin niin tuntu olevan ainakin jenkkien palstoilla juurikin tämän vuosimallin ongelma. Voihan tuo olla pelkkä kiristinkin olla vikana mutta kun tuon ketjunkaan vaihto ei kovin iso homma ole niin ajattelin vaihtaa. Tosiaan aika monella oli samat äänet jääneet vaikka uudet osat oli sisällä. Meinaan kuitenkin pitää Busaa pitempään niin eipä tuosta isoa "vahinkoa" tule jos ei äänet häviäkkään, saanpahan mielenrauhan
Edited By tetali00 on 1441341989
Aihe näemmä rönsyilee, joten lisäämpä minäkin lusikkani soppaan. Itsellä juuri tuo mainittu K6, eikä tuo kyllä mielestäni sen rumemmin tai paremmin käy kuin mikään toinenkaan. Ajettu on 66tkm, öljyt ja suodatin vaihdettu säännöllisesti noin 5-6tkm välein. Monasti toki käynyt mielessä pitäiskö ketju vaihtaa...
Joo, ei sitä katkota, pujotellaan paikalleen.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc