SMR kirjoitti:Joo, kilpi siinä on, paitsi nyt unohtu Kauhavan reissulta kotio, ja sillä ajettu testiä ihan vakuutettuna tietä pitkin. Sähköt riittää samanlailla kun aikasemminkin, siinä ei muutoksia. Elikkä ajovalo, takavalo, jytky bensapumppu, MSD sytkäboxi ja vesicuulerin pumppu, se 30A piisaa noille. Olihan siellä kompressorikin ilmashifterille viime kesänä, mut nyt ei oo.
Toimiva kokoonpano kaikessa yksinkertaisuudessaan! Niin tämä 700hv pyörä on siis sama mikä oli olemassa jo viime kesänä nyt vaan uusilla paineilla penkitettynä?
Joo, sama peli, ja painetta lisää. Eihän siinä tosin ole varsinaista paineenohjausta, se pukkaa tällä kertaa tuon verran.
Siitä puheen ollen, vaihteisto meni möhjöksi, yhtään hauskaa ei saa pitää, pitäs vaan körötellä rauhassa suoran päästä toiseen ilman savuja. Nelosen ratas halki ja kaikkee muuta pientä ja keskisuurta tuhoa, pakoputkikin samaan syssyyn, höh.
SMR kirjoitti:Siitä puheen ollen, vaihteisto meni möhjöksi, yhtään hauskaa ei saa pitää, pitäs vaan körötellä rauhassa suoran päästä toiseen ilman savuja. Nelosen ratas halki ja kaikkee muuta pientä ja keskisuurta tuhoa, pakoputkikin samaan syssyyn, höh.
Toi on kyllä tylsä juttu
jos kuski kerran haluais edes hiukan hauskaa pitää ja kiihdytellä,suditella 400 korvilla
eikä vaan körötellä sitä
niin johan kone tuuma että pöh ei käy ja
laitaa jonkun tosi reipaan
sutimisen,hauskan pidon eston päälle
ja varmuudeksi levitän vielä osanikin varmuuden vuoksi pitkälle
niin nyt se kuskin hausakan pito varmasti lopuu edes siksi aikaa
kun keräilee ne osat ympäri kentää ja niputta uudellen
SMR kirjoitti:Joo, sama peli, ja painetta lisää. Eihän siinä tosin ole varsinaista paineenohjausta, se pukkaa tällä kertaa tuon verran.
Siitä puheen ollen, vaihteisto meni möhjöksi, yhtään hauskaa ei saa pitää, pitäs vaan körötellä rauhassa suoran päästä toiseen ilman savuja. Nelosen ratas halki ja kaikkee muuta pientä ja keskisuurta tuhoa, pakoputkikin samaan syssyyn, höh.
Johan nyt, kävipä ikävästi!
Mulla ne ongelmat ilmenee aina kannentiivisteen kanssa jos hauskaa pitää. Miten särkeytykö vaihtaessa vai vedättäessä, jos meni isommalle vaihdon yhteydessä niin sehän on helppo korjata; käytät vain sekunnin enemmän aikaa siihen vaihtamiseen!
Vedossa jos hajosi niin silloin olet varmaan saavuttanut laatikon kestävyyden rajat, saavutus sekin. Varttimiehillä voisi olla jotain vinkkejä tuohon askin kestävyyteen, eivät vaan kyllä monikaan täällä kirjoittele.
SMR kirjoitti:Joo, sama peli, ja painetta lisää. Eihän siinä tosin ole varsinaista paineenohjausta, se pukkaa tällä kertaa tuon verran.
Siitä puheen ollen, vaihteisto meni möhjöksi, yhtään hauskaa ei saa pitää, pitäs vaan körötellä rauhassa suoran päästä toiseen ilman savuja. Nelosen ratas halki ja kaikkee muuta pientä ja keskisuurta tuhoa, pakoputkikin samaan syssyyn, höh.
Johan nyt, kävipä ikävästi!
Mulla ne ongelmat ilmenee aina kannentiivisteen kanssa jos hauskaa pitää. Miten särkeytykö vaihtaessa vai vedättäessä, jos meni isommalle vaihdon yhteydessä niin sehän on helppo korjata; käytät vain sekunnin enemmän aikaa siihen vaihtamiseen!
Vedossa jos hajosi niin silloin olet varmaan saavuttanut laatikon kestävyyden rajat, saavutus sekin. Varttimiehillä voisi olla jotain vinkkejä tuohon askin kestävyyteen, eivät vaan kyllä monikaan täällä kirjoittele.
Osta vakiopyörä, vältyt mahahaavalta.
Jossain näin taanoin(saatoi olla sama firma mikä paksumpia vetareita tekee) myynissä 3 vaihteista laatikoa
siinä oli rattaat järeän oliset
Joo on mullakin käsitys että olisi olemassa jonkinlaisia erikoislaatikoita kiihdyttimiin. Robinsonilta tai Apelta jotain ainakin löytyy mutta niissäkin tuo nelosen ratas on luultavasti vakio mitoitukseltaan.
gsxr kirjoitti:Joo on mullakin käsitys että olisi olemassa jonkinlaisia erikoislaatikoita kiihdyttimiin. Robinsonilta tai Apelta jotain ainakin löytyy mutta niissäkin tuo nelosen ratas on luultavasti vakio mitoitukseltaan.
Silloin kun olis tiennyt ottaa ylös linkin,
kuvan mukaan siinä 3 vaihteisessa oli
rataat ~2 normaali rataan levyiset
E: monesti noita 3 vaihteisa näkee tehdyn niin että on ylimääriset rattat on poistettu ja väliin jäävä tyhjä korvattu jonkimoisella kytkentä holkilla siinä tyhjä tila oli hyödynetty laitamalla levemäät rattaat
joku täysin billet laatikko se oli
Juuri tänään oli pientä palaveria vaihteiston rakenteesta ja heikkouksista. Rattaiden leventäminen ei vahvenna rakennetta kovin merkittävästi jos akselien väli on lyhyehkö tahi akselit taipuu.
Joku semmonen tässä on voinut käydä, ei tiiä kun go-pro ei ollu lohkon sisällä,
Akselit taipuu kyllä, mutta antoiko lohkot periksi? -yleensä vaurio saadaan aikaiseksi kakkosvaihteella jolloin lohkolla on tapana haljeta. Syyksi täälläpäin on arvioitu hammasprofiilia, ilmeisesti myös muualla harrastajapiireissä ja jopa tehtaalla näin, rattaisiinhan on tullut muutoksia useampaan otteeseen vuosien varrella.
SMR kirjoitti:Juuri tänään oli pientä palaveria vaihteiston rakenteesta ja heikkouksista. Rattaiden leventäminen ei vahvenna rakennetta kovin merkittävästi jos akselien väli on lyhyehkö tahi akselit taipuu.
Joku semmonen tässä on voinut käydä, ei tiiä kun go-pro ei ollu lohkon sisällä,
Hupsista... Saakeli.
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Kujo kirjoitti:Akselit taipuu kyllä, mutta antoiko lohkot periksi? -yleensä vaurio saadaan aikaiseksi kakkosvaihteella jolloin lohkolla on tapana haljeta. Syyksi täälläpäin on arvioitu hammasprofiilia, ilmeisesti myös muualla harrastajapiireissä ja jopa tehtaalla näin, rattaisiinhan on tullut muutoksia useampaan otteeseen vuosien varrella.
Katteltiin kakkosmallin rattaita ja moduuleissa eroja ykköseen, sekä myös eri vaihteiden välillä.
Lohko halkes aavistuksen mutta johtui väliin jääneistä rattaan kappaleista, rako siinä nelosen kohdalla mikä hajos.
Kun osais mittailla että onko laakeripesät nyrjähtäny ettei sen takia uuestaan riko vehkeitä.